Vozili smo: BMW X5 M

Bavarski jumbo jet, v katerem imate občutek, da je sopotnik Pavarotti.

Objavljeno
27. avgust 2015 21.02
Bruno Kuzmin, Na kolesih
Bruno Kuzmin, Na kolesih
Naravovarstveniki bi ga prepovedali, ljubitelji purističnih športnikov sežgali. A ob mogočnosti, s katero grize v asfalt kot boeing 747 ob vzletu, obmolkne večina.

To je saga o motorju. X5 M je presežek absurda. Gre za mišice in adrenalin. Orjak pospešuje kot ferrariji. Stotico doseže v 4,2 sekunde. Osemvaljnik z dvema turbopolnilnikoma, 423 kW (575 KM) in 750 Nm navora med 2200 in 5000 vrtljaji poleti z lahkoto prek 250 km/h. Bolj kritično je zaustavljanje. Že res, da ima bavarec kot družinska pica velike zavorne kolute in 285 oziroma zadaj 325 milimetrov široke pnevmatike, a fizike ne preslepi. Orjak se sredi poletja zaustavlja na pregretem asfaltu kot potniško letalo na mokri stezi. Masa železa, aluminija, plastike in vsega ostalega namreč pomakne tehtnico do 2350 kilogramov. Pošast iz Münchna se kljub vsemu pelje nadvse silovito in atraktivno.

Njen zadek spraviš v bočno drsenje z dotikom plina, čeprav zahteva slednje veliko prostora, precej znanja in ogromno pobalinske predrznosti. Med tovrstno telovadbo je BMW precej gibčen, čeprav je marsikje prej sumo borec kot atlet. Inercija je velikanska! Zelo neposredna primerjava z zadaj gnanimi brati ni mogoča v smislu natančne vodljivosti in nadzorovanega drsenja. X5 zaradi zunanjih mer, teže in siceršnje zasnove ne more biti tako izjemno igriv kot je M3. Pa tudi porsche cayenne turbo ponuja več uravnoteženosti in harmonije.

Ne sprašujte o porabi. To je bogokletno. O »nesmislu« naj razpravljajo okoljevarstveniki, zeleni politiki in tisti, ki menijo, da bi morali takšne avtomobile prepovedati. Debata, kje in kdaj popije ta BMW 17 ali 25 litrov na 100 kilometrov, ni smiselna. Je pa 85-litrski rezervoar definitivno premajhen.

Se pa v najhitrejšem X5 počutiš, kot da sedi ob tebi pokojni Pavarotti. Pa ne gre le za motorno glasbo. Z enako mero prefinjenosti igra eden izmed najboljših avtomobilskih avdio sistemov. Ozvočenje Harman Kardon razvaja z neverjetno prefinjenim tonskim razponom, ki se zlahka kosa z bobnečim biturbo osemvaljnikom, ki pospremi vsako menjavo prestave z manjšo eksplozijo. Zdi se, kot da bi nekdo pri vsakem pomiku 8-stopenjskega menjalnika steptronic zlil neposredno v pregreti izpuh nekaj žličk bencina in povzročal topniške salve. Po tej plati grmi 155 tisoč evrov »težki« X5 M dejansko kot jumbo jet.