Vozilo za hitrostni rekord v Ljubljani

V prestolnici prikaz replike nadzvočnega vozila bloodhound. Cilj je hitrost 1000 milj ali 1609 kilometrov na uro.

Objavljeno
16. oktober 2015 20.05
vozilo
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih
Ljubljana – Na Gospodarskem razstavišču so predstavili vozilo bloodhound SSC, konkretno njegovo repliko v velikosti originala, ki ga imajo bolj ali manj dokončanega v Veliki Britaniji. Bloodhound SSC naj bi prihodnje leto poskušal podreti hitrostni rekord za zemeljska vozila, končni cilj pa je doseči hitrost 1000 milj (1609 kilometrov) na uro.

Bloodhound SSC (supersonic car – nadzvočni avtomobil) je dolg 13,5 metra, povsem pripravljen za vožnjo bo tehtal okoli 7,5 tone, od tega je 1,5 tone goriva. Replika, ki so jo pripeljali v Ljubljano, je realne velikosti (nekaj manjša sta le repno krilo in kolotek zadnjih koles), nima pa nameščenih motorjev. Kot je povedal Tony Parraman iz projektne ekipe Bloodhound, ima originalno vozilo, ki je v Veliki Britaniji, Rolls-Royceov reaktivni motor iz vojaškega letala typhoon eurofighter in sklop raketnega pogona, v katerega bo gorivo potiskal Jaguarjev osemvaljni prisilno polnjeni bencinski motor.

Vozilo bodo po njegovih besedah še preizkušali, najprej na domačih tleh, nato pa v Južni Afriki, kjer v blatni puščavi Hakskeen Pan pripravljajo testno stezo – doslej so odstranili 16.000 ton kamenja in skal – tam naj bi se tudi zgodile rekordne vožnje. Prihodnjega oktobra najprej nameravajo preseči sedanji zemeljski hitrostni rekord, ki znaša 1228 km/h in ga je leta 1997 doseglo vozilo thrust in kot prvo po tleh preseglo hitrost zvoka. Kasneje, oktobra 2017, naj bi bloodhound dosegel končni cilj – hitrost 1609 kilometrov oziroma 1000 milj na uro. To naj bi z mesta dosegel v 55 sekundah, za zaustavitev pa naj bi porabil še 65 sekund. Da bi pri vsem tem ostal stabilen, da ga ne bi dvignilo v zrak ali potiskalo v tla, so z uporabo računalniško-matematičnih operacij pripravili pričujočo obliko.

Bloodhound je dolg in ozek, sprednji kolesi sta postavljeni znotraj karoserije, zadnji pa zunaj in malce bolj na široko. Po dosegu izjemnih hitrosti je pomembno tudi zaviranje, ki naj bi ga opravili večstopenjsko. Pilotska kabina, ki je pripravljena iz ogljikovih vlaken, naj bi tvorila najbolj trdno varnostno kletko na svetu – bloodhounda bo vozil pilot britanskega vojaškega letalstva Andy Green, ki je upravljal že dosedanje rekordno vozilo.

Projekt, ki je zorel dolgo, aktivno pripravljajo dve leti, pri njem naj bi sodelovalo 320 različnih podjetij in visokošolskih organizacij, ki so zagotovili izdelke (npr. Castrol za vsa potrebna olja), storitve ali finančno pomoč. Projekt Bloodhonud je po besedah Tonyja Parramana vreden 65 milijonov evrov, poleg hitrostnega cilja pa želijo z njim vzbuditi zanimanje mladih za študij tehničnih ved, kot sta matematika in strojništvo.