Revolucije ne bo, večina novosti se uvršča v kategorijo športni terenci oziroma križanci, veliko bo samo kozmetičnih prenov, a med opisanimi avtomobili so tudi takšni, ki so pomembni tako v svojem avtomobilskem razredu kot v boju za slovenske kupce.
Med najbolj iskanimi modeli pri nas niso tisti iz najnižjega razreda, v katerem bo do konca leta izbiro obogatil novi ford ka. Prodajati ga bodo začeli že v prihodnjih tednih, njegova uspešnost pa bo verjetno odvisna tudi od postavljene cene. Prav ta najbrž ne bo privabila ravno veliko kupcev električnega smarta fortwo cabrio, ki se bo prihodnji mesec pridružil fortwoju z običajno streho in forfourju, ki ju že prodajajo z električnim motorjem. Če odštejemo posebno serijo fiata 500 s-chic in fiata pando city cross, ki naj bi prišla na trg še pred koncem tretjega četrtletja (torej do konca septembra), med mini avtomobili drugih novosti letos ni pričakovati.
Bolj pestro bo v nižjem razredu, ki pri nas še vedno dosega največji delež prodaje. Čez natančno pet dni prihaja na slovenski trg nova Fordova fiesta (o njej zato več v naši prihodnji prilogi), ki bo poskušala ujeti nekaj dragocenega časa za zapeljevanje kupcev, preden začnejo oktobra prodajati novega VW pola. Zagotovo bosta oba avtomobila poskrbela za še večje zanimanje kupcev v tem razredu, v njegovem prestižnejšem delu pa se že zdaj splača preveriti ponudbo prenovljenih BMW serije 1 in 2.
V srednjem razredu
Težko je verjeti, a do konca leta v srednjem avtomobilskem razredu ne bo niti ene resne novosti. Spremenili bodo zgolj motorno paleto pri posameznih že znanih modelih, pri čemer je zanimiva odločitev Audija oziroma slovenskega zastopnika, da na trg septembra pošlje A4 avant g-tron in A5 sportback g-tron. Oba poganja stisnjeni zemeljski plin CNG, ki si pri nas šele utira pot, a verjamemo, da se bo z več prodanimi avtomobili kaj spremenilo v ponudbi tega alternativnega goriva. Za ljubitelje alternative bo zanimiva tudi predstavitev kie optima sportwagon v priključni hibridni izvedbi, ki jo načrtujejo za oktober. V istem mesecu bo Opel paleto letos nove insignie razširil z bolj »terensko« različico country tourer, za športnike pa bosta oktobra poskrbela Audi z RS5 coupejem in BMW z M4 CS.
V višji razred septembra, ko se poleže vročina, vstopa novi mercedes-benz razreda E kabriolet, prav tako bo od prihodnjega meseca dosegljiv rahlo prenovljeni maserati ghibli (podobno kot bolj športni grancabrio). Oktobra bo konkurenco ugriznila kia stinger, ki se zelo smelo podaja v svet, v katerem vlada nemška trojica. Volvo bo novembra v modelih S90, V90 in V90 cross country uvedel hibridni motor T8, BMW bo poskrbel za ljubitelje velikih štirivratnih limuzin s prenovljenim razredom 6 gran turismo. Komur tudi višji razred ni dovolj, bo najbrž zlahka počakal na začetek prodaje mercedes-benza razreda S, ki s prenovo uvaja v naši prilogi že opisane tehnološke novosti.
Že septembra
Če so poltovornjaki že dolgo precej nišni razred, pa enoprostorci in kombiji niso več tisto, kar so bili še pred leti. V tem razredu septembra pričakujemo prenovljena fiata 500L in qubo city, povsem nov pa bo kombi fiat talento, ki tokrat ne izhaja iz sodelovanja s PSA. Renault bo zahtevnejše kupce potniških kombijev oktobra razveselil s traficom spaceclass, električno gnani velikoprostorec kangoo Z. E. pa bo približno v istem času dobil zmogljivejšo baterijo. Zagotovo bo najbolj zanimiva novost med enoprostorci VW golf sportsvan, prenovljenega bodo v Sloveniji začeli prodajati decembra.
Za konec smo pustili smetano na torti, avtomobilski razred, ki je očitno vsem všeč. Športne terence, ki večinoma niso kdove kako terenski, zato jim raje recimo križanci. Že september bo poskrbel za enega od vrhuncev, saj se bo predstavil novi peugeot 5008, nekakšna podaljšana in bolj prilagodljiva različica avtomobila leta peugeota 3008. Na prestižnejši strani ponudbe v Slovenijo septembra prihaja novi volvo XC60. Nissan qashqai, jeep compass in maserati granturismo (ni ravno rečeno, da so si konkurenca) bodo v začetku jeseni zasijali z novo pozlato.
Štiri novosti med križanci
Štiri novosti bodo kupce razvnemale tik pred koncem leta (tudi z vprašanjem, ali bodo sploh naprodaj še letos). Volkswagen bo decembra sledil škodi karoq s svojim podobno velikim modelom t-roc, če bodo lahko zagotovili dovolj avtomobilov, se obeta Citroënov mali križanec C3 aircross, najbrž podobno velja tudi za mitsubishija eclipse cross, medtem ko je za volva XC40 skoraj gotovo, da letošnjega leta v Sloveniji ne bo ujel, ampak ga bodo začeli prodajati takoj po novem letu.
Kaj mu bo delalo konkurenco v tistem času, bomo preverili ob koncu leta. Sami presodite, ali se splača čakati tako dolgo ...