Če potujemo s svojim vozilom po Evropi, je zadeva razmeroma preprosta. Lastnosti vozila dobro poznamo, redno ga vzdržujemo, za vse druge priprave pred odhodom v tujino pa nam je lahko v pomoč AMZS. Na njihovi spletni strani najdemo kup koristnih informacij in napotkov za potovanje v tujini.
Preden se odpeljemo v tujino, moramo vnaprej vedeti, kako ravnati ob morebitnih težavah.
Kako pokličemo pomoč, če se nam pokvari vozilo? V avtomobilu moramo imeti pripravljene vse ustrezne dokumente, s katerimi uveljavljamo pravico do pomoči na cesti v tujini, v mobitelu pa shranjeno številko, kamor pokličemo.
Kako pravilno ukrepamo, če smo vpleteni v prometno nesrečo? V Evropi so pravila enaka kot pri nas, podrobnejše informacije najdete na spletni strani policije.
In, ne nazadnje, kaj se zgodi, če nas v tujini ujamejo pri prometnem prekršku? Če vas na kraju dejanja zaloti policija, bo treba praviloma takoj seči v žep, sicer pa lahko pričakujemo, da bomo za prometni prekršek, storjen v tujini, prej ali slej dobili na domači naslov plačilni nalog.
Z najetim vozilom
Potovanje z najetim vozilom je lahko nekoliko bolj tvegano, saj le dovolj izkušen voznik lahko dovolj hitro in suvereno obvlada novo vozilo. Še zlasti je to pomembno pri najemu priljubljenih avtodomov, ki zaradi svojih dimenzij od voznika zahtevajo posebno spretnost, in to ne le pri parkiranju. Če najamemo avto v tujini, denimo na letališču, je zelo pomembno, da že vnaprej preučimo vse pogoje najema, seveda pa tudi preverimo ustrezno zavarovanje, skupaj s kritjem morebitne škode na vozilu ali proti tretji osebi. Ob prevzemu vozila pozorno preverimo, v kakšnem stanju je. Prav tako se v izposojevalnici vnaprej pozanimamo, kako ukrepati ob morebitni okvari vozila, prometni nesreči ali vlomu v vozilo. V mobitel si shranimo vse potrebne številke.
Pet zlatih pravil
– Ne naložimo si preveč dnevne kilometraže. Po Evropi lahko brez težav prevozimo 500 kilometrov na dan in si še spotoma kaj ogledamo, vendar naj bodo takšni maratoni raje izjema kot pravilo. Zlasti na začetku in koncu poti ne hitimo proti cilju.
– Ne silimo za vsako ceno z vozilom v središča mest. Parkirajmo ga na obrobju ali ga pustimo tam, kjer smo prespali, in pojdimo v mesto z lokalnim prevozom. Prihranili si bomo veliko živcev in denarja za parkirnine. Ali pa pojdimo s kolesom. Ta je v čedalje več evropskih mestih glavno prevozno sredstvo.
– Vzemimo si dovolj časa za postanke in počitke. Vsaki dve uri je treba izstopiti iz vozila, si pretegniti noge in sprostiti vratne mišice. Čakanje v koloni ne šteje kot počitek, tudi po ogledu mesta voznik potrebuje počitek, preden spet sede za volan.
– Vozilo vedno zaklepajmo; zlasti velika parkirišča ob avtocestah so operativno območje spretnih tatov. Vse vrednejše predmete imejmo spravljene v prtljažniku ali v predalu pri sovozniku. Tudi mobitelov, fotoaparatov in tablic ne puščajmo na vidnem mestu, da ne bodo mamili zmikavtov.