Svet so ljudje: Nič več v opero

Slavna francoska sopranistka je na višku slave trdno sklenila,
da ne bo več nastopala v operah, češ da jo utesnjujejo v umetniškem izražanju

Objavljeno
09. oktober 2015 17.09
Ra. K.
Ra. K.
Francoska sopranistka Natalie Dessay je po nedavnem recitalu v Londonu, ki ga je eden izmed otoških kritikov ocenil za »vzvišeno veličastnega, s katerim nam je segla v srce«, lepo pa je bila sprejeta tudi njena zadnja zgoščenka s francoskimi umetnimi pesmimi, je še vedno trdno odločena, da nikdar več ne bo nastopila na opernih odrih, pa čeprav se je proslavila prav s tovrstnimi nastopi.

»Mala fantovska deklica« francoske opere je zaslovela v vlogi mehanične lutke v Offenbachovih Hoffmannovih pripovedkah, enako ali celo še bolj prepričljiva pa je bila kot blazna Lucia v Donizzettijevi Lucii di Lammermoor. Občinstvo je navduševala z nastopi na vseh najpomembnejših svetovnih odrih, od londonskega Covent Gardna, pariške opere in Salzburga do newyorške Metropolitanke. Zdaj, pri petdesetih, pa je sklenila, da opera ni več njeno naravno okolje. »Zame kratko malo ni več primernih vlog, ponavljati pa se ne nameravam,« je povedala po omenjenem nastopu v londonskem kongresno-kulturnem centru Barbican.

A zakaj odnehati na vrhuncu slave in ob laskavih kritikah, kakršnih marsikatera pevka (ali pevec) nikdar ne dočaka? »Vse bolj sem bila nezadovoljna, ker sem morala ves čas peti vloge, v katerih se ne morem izraziti, kakor bi se rada. Zapisana glasba me vse preveč utesnjuje in omejuje.«

Tudi v hvaljeni vlogi Lucie je zaman poskušala ugotoviti, kaj natanko prestaja glavna protagonistka te tragične opere: »Zavestno nisem igrala njene blaznosti, temveč le njeno trpljenje; to se mi je zdelo povsem dovolj.« Odslej si želi nastopati na drugačnih odrih, kjer bo lahko pokazala še vse tisto, česar doslej ni mogla: prepričljive življenjske like v prepričljivih življenjskih vlogah. Njena prava strast je »resnična strast v živih teatrih« – in upa, da jo bodo občudovalci sprejeli tudi v takšnih vlogah.