Alonso: Imamo še dosti »sestavin«, da ostanemo konkurenčni

Fernando Alonso se strinja, da ima v svoji četrti sezoni pri Ferrariju še najboljše možnosti za osvojitev lovorike.

Objavljeno
14. maj 2013 17.13
Mi. Š., šport
Mi. Š., šport
Ljubljana – Španec Fernando Alonso se je predvčerajšnjim veselil svoje druge zmage v Barceloni po letu 2006 in tretje v domovini, potem ko je lani v svojo korist odločil tudi VN Evrope v pristanišču Valencie. Na novinarski konferenci je pojasnil ključ do zadnjega uspeha, s katerim se je vrnil v boj za lovoriko v formuli 1.

Ali ste bili presenečeni, ker vam Sebastian Vettel tokrat ni dihal za ovratnik?

Sebastian? Niti ne. Že pred štartom nam je bilo jasno, da bo naš najhujši tekmec na dirki Räikkönen. Slutili smo, da imajo pri Lotusu drugačno strategijo in da bo Kimi gume zamenjal enkrat manj kot mi, nismo pa vedeli, kako se bodo pnevmatike obnašale med dirko. Na srečo nam niso povzročale večjih preglavic.

V primerjavi z »ledenim Fincem« ste morali na stezi nadomestiti en postanek v boksih. Kako težko je bilo najti pravo razmerje med hitrostjo in varčevanjem gum?

To tokrat ni bilo posebej težko. Naš dirkalnik je bil hiter, za nameček na progi – razen v uvodnem delu, ko smo vozili za Rosbergom – nisem imel veliko gneče. Sebastiana sem prehitel, ko je bil v boksih, Nica pa dva kroga pozneje v prvem zavoju. Odtlej sem drvel z 90-odstotno zmogljivostjo, če bi dirkal na vso moč, bi lahko hitro »ubil« gume.

Kako ste doživeli tretji zavoj po štartu, v katerem ste najprej švignili mimo Räikkönena in takoj zatem še mimo Hamiltona?

Vedel sem, da se moram – če želim zmagati – že na začetku prebiti čim bolj v ospredje. Čakal sem na pravo priložnost, ki se mi je kmalu ponudila. Ko sem prehitel Kimija, sem si rekel: »Zakaj ne bi še Lewisa?«

Kot prvi dirkač doslej ste v Barceloni zmagali šele s petega štartnega položaja.

Vesel sem sleherne zmage in to ne glede na to, s katerega mesta jo dosežem. Je pa res, da je bilo tu včasih zelo težko prehitevati. Če nisi štartal iz prve vrste, je bilo pravzaprav nemogoče zmagati. Zaradi zdajšnjih pnevmatik in njihove obrabe se razmerje moči spreminja iz dirke v dirko. Kdor zna gume čim dlje ohraniti pri življenju, se lahko poteguje za najvišja mesta.

Ko ste leta 2006 prvič zmagali pred svojimi navijači, ste rekli, da je bila to vaša najboljša dirka dotlej. Kaj bi porekli na tokratno predstavo?

Če sem iskren, se ne spomnim, da bi to izjavil. Za nameček sem med letoma 2008 in 2013 odpeljal boljše dirke, tokrat pa mi – kot sem že prej omenil – ni bilo treba dati vsega od sebe.

To je že vaša četrta sezona pri Ferrariju. Menite, da imate letos najboljše možnosti za osvojitev lovorike?

Morda res, sploh kar zadeva naš dirkalnik, za katerega imamo še dosti »sestavin«, da ga obdržimo konkurenčnega. Če pa dobro pomislim, bi morali naslov svetovnega prvaka osvojiti že leta 2010, ko smo imeli pred zadnjo dirko v Abu Dhabiju petnajst točk naskoka pred Vettlom.

V Šanghaju ste po številu zmag ujeli Nigela Manslla, z 32. ste se zdaj na četrtem mestu odlepili od njega. Naslednji pred vami je na večni lestvici Ayrton Senna (41). Ali lahko dohitite tudi njega?

Ne, tega res ne vem. Bil bi že prezadovoljen, če bi nizal »le« druga mesta in imel namesto zmag še kakšen pokal za naslov svetovnega prvaka več v vitrini.