Bistriški spektakel slavi jubilej

Na avtomobilistični dogodek v Ilirski Bistrici se je prijavilo 142 dirkačev iz devetih držav.

Objavljeno
30. avgust 2014 01.42
Janez Porenta, šport
Janez Porenta, šport
Ljubljana – Ne glede na to, da je gorsko-hitrostna preizkušnja v Ilirski Bistrici najbolj zlate čase že preživela, pa še vedno ostaja osrednji avtomobilistični dogodek na slovenskih tleh s kakovostno in številčno zavidljivo konkurenco, letos je na seznamu prijavljenih kar 142 dirkačev iz devetih držav.

Vozniki se na bencinski spektakel, ki ga je na noge postavil neutrudni lokalni entuziast Miro Gardelin, letos pa slavi okrogli jubilej (dvajsetletnico), radi vračajo, dodaten šarm pa dirki daje tudi dejstvo, da ima še vedno mesto tudi v koledarju evropskega prvenstva, pa čeravno se kažejo tendence, da bi jo v prihodnje utegnili zamenjati Gorjanci. Za svetlo prihodnost paradne prireditve se trudijo pri panožni zvezi AŠ 2005, njen direktor Dagmar Šuster je potrdil govorice, da želijo v Ilirski Bistrici ustanoviti avtomobilistično društvo, ki bi iz rok različnih ljubljanskih prirediteljev, ki so dirko pod streho spravljali zadnja leta, v prihodnje prevzelo izvedbo te mikavne preizkušnje.

Tudi letos bo na petkilometrski progi proti Šembijam grmelo povečini vse, kar na stari celini kaj pomeni. Lanske (in predlanske) zmage resda ne bo branil Čeh Milan Beneš, bo pa na štartu kar 32 drugih formul in prototipov, med njimi tudi norma M20 FC Italijana Simoneja Faggiolija, aktualnega evropskega prvaka, dvakratnega bistriškega zmagovalca in Norminega tovarniškega voznika. Njegov čas prve tekmovalne vožnje izpred treh let (2:00,20) je še vedno rekordni mejnik proge v Ilirski Bistrici.

Omeniti velja še vrnitev najhitrejših Slovencev Vladimirja Stankoviča (lola B 02/50) in Marjana Smrdelja s formulo 3000, lanski izjemen uspeh pa bo skušal ponoviti tudi zdomec Patrik Zajelšnik. V Nemčiji živeči član velenjskega V-Racinga bo namreč branil lansko tretje mesto. Magnet za gledalce pa bo na domačem dvorišču tudi vselej atraktivni Milan Bubnič z nepogrešljivo lancio delto HF integrale. Danes bosta na sporedu uradna treninga, jutri pa še dve glavni vožnji – ob 9.30 in 13.30.