Če je Schumacher že v 23. zavoju, je Vettel komaj v prvem

Formula 1:  Niki Lauda, predsednik nadzornega odbora pri Mercedesu, snel čepico pred Ferrarijem, prvo silo v Singapurju.

Objavljeno
21. september 2015 23.38
Miha Šimnovec, šport
Miha Šimnovec, šport

Ljubljana – Ko je sredi nedeljske VN Singapurja na progo pritekel gledalec (pri nemškem časniku Bild so izbrskali, da je šlo za močno okajenega britanskega navijača), je Sebastian Vettel mislil, da ne vidi prav. To pa so si med spremljanjem dirke na ulicah Marine Baya mislili tudi številni ljubitelji formule 1 ob stezi in pred televizijskimi zasloni, presenečeni nad premočjo Ferrarija in še bolj začudeni nad nemočjo Mercedesa.

Nemško moštvo, ki prepričljivo vodi v konstruktorskem seštevku, je še drugič v sezoni ostalo brez uvrstitve med najboljšo trojico. A če sta jo Lewis Hamilton in Nico Rosberg konec julija na Hungaroringu zapravila zaradi lastnih napak, sta bila minuli konec tedna enostavno prepočasna.

Medtem ko je 30-letni Nemec v cilj pridrvel šele na 4. mestu, je enako stari Anglež odstopil zaradi okvare, ki je nastala zavoljo počene kovinske objemke na konektorju, vredne le nekaj centov. Ko je odpadla, je namreč – kot je pojasnil vodja Mercedesove ekipe Toto Wolff – povzročila usodno izgubo moči.

Čeprav je Hamilton po dirki trdil, da bi bil sposoben celo zmagati, pa mu je to težko verjeti. Konec koncev s svojo vožnjo do odstopa, prvega po lanski VN Belgije, ni ravno blestel, saj ni dohajal ritma vodilnih treh dirkačev Vettla, Daniela Ricciarda in Kimija Räikkönena.

To je navsezadnje športno priznal tudi Rosberg, ki se je – tako kot Hamilton – pravzaprav ves konec tedna spopadal s pomanjkanjem oprijema. »Po eni strani sem vesel, ker sem v točkovanju zmanjšal zaostanek za Lewisom, po drugi pa razočaran zaradi slabega moštvenega izkupička. Že v kvalifikacijah nam ni šlo po načrtih, nič bolje ni bilo niti na dirki. Čeprav sem grizel kot norec, nisem mogel izvleči več. Vsi v ekipi si razbijamo glave, zakaj smo bili tako nemočni,« je zaupal svetovni podprvak.

Tudi Niki Lauda, predsednik nadzornega odbora pri Mercedesu, (si) ni znal pojasniti velikanskega padca »srebrnih puščic«. »V Singapurju smo bili 1,4 sekunde za Ferrarijem, ponavadi pa smo tri desetinke pred vsemi,« je zmajeval z glavo nekdanji (trikratni) šampion formule 1 in strokovni komentator pri nemški televizijski postaji RTL. Ob tem je snel svojo čepico pred Vettlom in italijansko ekipo, ki je bila minuli konec tedna prva sila v kraljevskem avtomobilističnem razredu.

»Kar jim je uspelo tu, je res neverjetno. To je opozorilo za nas, da moramo čim prej ugotoviti vzrok naših tokratnih težav z oprijemom in jih nemudoma odpraviti. Zato nas v prihodnjih dneh čaka kar nekaj dela,« je poudaril Lauda, ki pa kljub črnemu koncu tedna Mercedesa ni deloval pretirano vznemirjen. Zaveda se pač, da jim steza v Suzuki, na kateri bo že to nedeljo naslednja preizkušnja za SP, precej bolj ustreza, kot pa so jim vroče ulice Marine Baya.

Z obema nogama na trdnih tleh stoji tudi Vettel, ki je s tretjo letošnjo zmago izenačil podvig slovitega rojaka Michaela Schumacherja iz leta 1996, ko je v svoji krstni sezoni pri Ferrariju trikrat opravil z vsemi tekmeci. Toda »Seb« ima na voljo še šest dirk, da preseže svojega vzornika.

»Ah, to se ne da primerjati. Treba je pošteno priznati, da je bil Michaelov takratni dirkalnik dosti slabši od mojega zdajšnjega, kar je le še en dokaz, kako vrhunski voznik je bil,« je presodil 28-letni Nemec, ki po skupno 42. zmagi verjame, da lahko po številu prvih mest na večni lestvici dohiti drugouvrščenega Alaina Prosta (51), medtem ko se mu vodilni Schumacher (91) zdi nedosegljiv.

»Če ima, denimo, proga v Singapurju 23 zavojev, potem sem jaz šele v prvem, Michael pa v zadnjem. Tolikšna je razlika med nama,« slikovito opisal Vettel, ki v skupnem seštevku za drugouvrščenim Rosbergom zaostaja le še za osem točk, medtem ko prednost prvouvrščenega Hamiltona pred zadnjimi šestimi letošnjimi preizkušnjami znaša še vedno težko ulovljivih 49 točk. Mi. Š.