Ferrari v Šanghaju vendarle brez Murphyja?

Formula 1: namesto Stefana Domenicalija bo italijansko moštvo po novem vodil malo znani Marco Mattiacci.

Objavljeno
17. april 2014 09.13
Mi. Š., šport
Mi. Š., šport
Ljubljana – Ferrarijeva dirkača Fernando Alonso in Kimi Räikkönen sta po spodbudnih zimskih testiranjih z velikimi obeti štartala v letošnjo sezono formule 1, vendar pa se njuna visoka pričakovanja za zdaj (še) niso uresničila. Ravno nasprotno; na veliki nagradi Bahrajna sta pred enajstimi dnevi doživela celo pravi polom, potem ko sta skupaj osvojila vsega tri točke.

A naj se sliši še tako težko verjetno, v Sakhirju ni dosti manjkalo, pa bi iztržila še manj od devetega oziroma desetega mesta. Če namreč McLarnovih voznikov Jensona Buttona in Kevina Magnussena ne bi izločili pokvarjeni sklopki, bi Alonso in Räikkönen skoraj zagotovo ostala zunaj deseterice in tako celo praznih rok.

»To je bilo največ, kar sva lahko iztržila,« sta po dirki skoraj v en glas zatrjevala 32-letni Španec in dve leti starejši Finec, potem ko sta med preizkušnjo le nemočno opazovala, s kakšno lahkoto so ju prehitevali tekmeci – zlasti tisti z Mercedesovimi motorji. Ti naj bi imeli po ocenah strokovnjakov kakšnih osemdeset konjskih moči več od Ferrarijevih in Renaultovih.

Ob tem je Alonso priznal, da jim je šel zelo na roke varnostni avtomobil, ki je na stezo pripeljal v 40. krogu in upočasnil dirko. »Pomagal nam je pri varčevanju goriva in nam podaril čas, kajti v nasprotnem primeru bi bil naš zaostanek za Mercedesom še precej večji,« si je oddahnil Asturijec in pripomnil, da se v italijanski ekipi spopadajo s prehitro obrabo gum, kar je zgovoren dokaz, da ferrari F14 T ni najbolje vodljiv. Za razliko od Lewisa Hamiltona in Nica Rosberga, ki sta bila s »srebrnima puščicama« v boksih le dvakrat, sta morali namreč »rdeči boginji« trikrat zaviti po nove pnevmatike.

Zdi se, kot da se je pri moštvu iz Maranella začel uresničevati Murphyjev zakon, saj je moral Alonso nato zaradi okvare bolida dva dni po dirki predčasno končati testiranja v Bahrajnu. Toda španski zvezdnik, ki je bil – tako kot Räikkönen – od tekmecev na ravninah počasnejši tudi za 10 in več km/h, kljub vsemu ostaja optimističen.

»Steza v Sakhirju nam z dolgimi ravninami ni ustrezala. Razgrnila je naše šibke točke. A že v Šanghaju in potem v Barceloni, kjer sta progi precej bolj zaviti, naj bi bili spet bolj konkurenčni,« je pred nedeljsko veliko nagrado Kitajske, na kateri bo branil lansko zmago, ocenil Alonso.

Čeprav na četrtem mestu za vodilnim Rosbergom v skupni razvrstitvi zaostaja že za 35 točk, se v boju za letošnji naslov svetovnega prvaka še zdaleč ne vdaja. »Dokler bom imel vsaj teoretične možnosti, bom ponavljal, da lovorika še ni izgubljena. Upam, da bom lahko to počel do finala v Abu Dhabiju,« si je zaželel dvakratni svetovni prvak formule 1 (z Renaultom v sezonah 2005 in 2006), ki je še vedno lačen zmag. Prav zato se z dvema lovorikama ne namerava zadovoljiti.

Kakor koli že; porazen štart v sezono je pri Ferrariju že terjal prvo žrtev. Zaradi slabih rezultatov je namreč moštvo zapustil vodja Stefano Domenicali, ki ga je zamenjal malo znani Marco Mattiacci, kar je med spremljevalci najhitrejšega »cirkusa« povzročilo precejšnje začudenje. Na Rimljana, ki v formuli 1 še ni deloval, pač nihče ni stavil. »Na čelu ekipe sem si želel nekoga iz Ferrarijeve družine, ki mu popolnoma zaupam, zato sem se odločil za Marca,« je pojasnil Ferrarijev predsednik Luca di Montezemolo, ki bo Mattiacciju pomagal po svojih najboljših močeh, zato bo v prihodnje tudi pogosteje na dirkah.