Gajserju v šali reče: Brez pritiska!

Šef HRC Roger Harvey o financah ne govori na glas, a najboljšim je zelo udobno.

Objavljeno
21. april 2017 23.19
Mojca Finc
Mojca Finc
Pietramurata – Nekdanji dirkač Roger Harvey je od leta 2014 šef za področje motokrosa pri Honda Racing Corporation. Britanec je leta 1983 postal državni prvak v razredu 125 ccm. Možakar, ki slovi po ostrem očesu, bdi tudi nad slovenskim asom Timom Gajserjem. Meni, da se lahko Honda v tej sezoni pohvali s popolno kombinacijo – najboljšim dirkačem in najboljšim motorjem.

Timova največja želja iz otroštva je superkros. Ga je bilo po naslovu svetovnega prvaka težko zadržati v MXGP?

Pravzaprav ne. V večji meri je bila to njegova odločitev. Menim, da so se okoliščine po naslovu nekoliko spremenile, kar je privedlo do premisleka o tem, kaj hoče v naslednjem koraku. Vemo, kako lahko superkros vpliva na voznike, ki prestopijo iz motokrosa, zahtevno je. Skratka, pogovorili smo se in odločili za nadaljevanje v MXGP. Prepričan pa sem, da bo nekega dne uspešen tudi v superkrosu.

Kaj bi prestop pomenil za Hondo?

Če se bo odločil za ta korak, me mora nanj opozoriti precej vnaprej. Če bi denimo ob koncu leta povedal, da bi v prihodnji sezoni želel v superkros, bi ostali v novi sezoni brez svetovnega prvaka v MXGP. Tim ve, da mi mora dati dovolj časa, ko se bo odločil, da zagotovo odhaja. Njegov odhod bi za našo ekipo pomenil več posledic. Še v program v ZDA bi se moral ujeti, jaz pa bi se moral prepričati, da ima dobro ekipo tudi tam. A kakorkoli že, v tem trenutku je osredotočen na MXGP.

Kako je delati s Timom?

Prijeten fant je. Super je sodelovati z njim. Je neverjeten voznik. V motokrosistični svet sem vpet več kot dve desetletji in nikoli prej nisem videl dirkača, ki bi se tako hitro učil na motorju. Ko stori napako, se ne vda, nadaljuje. Je delavec, garač. Telesno je zelo močan, prenese tudi psihično breme, značajsko je odločen.

Kako ste zadovoljni s potekom sezone?

V slabem stanju je bil na prvi dirki, razlog je bila bolezen, česar tedaj nismo hoteli razglašati, a iztržil je največ, kar je zmogel. V tistega pravega Tima, ki ga vsi poznamo, pa se je prelevil v Mehiki.

Tudi nova honda je izpolnila vaša pričakovanja, kajne?

Drži. Predstavili smo jo lani. Tim se je zelo dobro odzival – in vedno se – na vse spremembe, novosti. Prvič, ko je sedel na nov model, je bil presenečen. Pri HRC imamo izkušnje, kako pripraviti motorje, da bodo ustrezali posameznim dirkačem. Zdaj imamo najboljši motor in najboljšega dirkača, kar je odlična kombinacija.

Koliko ljudi skrbi za motor?

Na tekmah štirje inženirji, v tovarni na Japonskem pa za tem projektom stoji cela ekipa, ki se ves čas ukvarja z motorjem.

Ko sprašujemo po denarju, ki se obrača v motokrosu, ne izvemo prav veliko. Koliko, denimo, stane Timova sezona?

Tudi od mene ne boste slišali številk. Edino, kar lahko rečem, je, da je tistim, ki dirkajo pri vrhu, zelo udobno. Dirkačem, ki so v ozadju, je veliko težje. Ne smemo pa pozabiti, da se za udobjem pri vrhu skrivata veliko tveganja in življenjska zvestoba. Pomislite, Tim je začel tlakovati svojo pot v tem športu pri dveh letih ...

Pa Timova honda, koliko je vredna?

Zelo težko ocenim. Veliko dela, ki ga opravimo, je vpeljano v produkcijo motorjev, s čimer je povezana vrsta stroškov. Precej drago bi bilo, če bi delali motor samo za Tima. Torej, motor vzamemo iz produkcijske linije in ga predelamo v tovarniškega. Naši ekipi, ta v Evropi in tista na Japonskem, sta v nenehnem stiku, izmenjujeta si informacije in se povezujeta.

Cilj sezone je obraniti naslov?

Ko osvojiš SP, je težko obraniti naslov, ampak to je cilj, ki smo si ga zastavili. Timu ne ukazujemo, da mora zmagati. Na vsaki dirki pokaže 110 odstotkov. V šali mu rečem: Brez pritiska. Ve, o čem govorim.

Kakšna je njegova prihodnost v vaših očeh?

Zavedamo se možnosti nepredvidljivih poškodb. Vendar pa je jasno, da lahko Tim zmaguje še vrsto let. Na mivki ni tako močan, saj v Sloveniji ni prav veliko takšnih terenov za trening. Ampak zna dirkati tudi na tej specifični podlagi, kar me je presenetilo. Zelo napreduje. Prihodnost pa je odvisna od smeri, v katero bo zapeljal kariero: ali bo šel v ZDA ali ostal v Evropi.

V čem vidite največje izzive pri prehodu v superkros?

Proge so neprizanesljive. Videli smo številne evropske dirkače, ki so se poškodovali, ta preskok lahko zato terja čas. Tim zelo uživa v motokrosu. Menim pa, da je sposoben postati tudi najboljši v Ameriki. Če bi si vzel več časa.

Kako se je spreminjala priljubljenost motokrosa v letih, ko ste še tekmovali pa do danes?

Pred desetletjem so ljudje pogosteje prihajali na dirke. Tega ne vidim več, priljubljenost tega športa se je preselila in razširila na televizijo in po spletu. To je ta ključna sprememba. Še vedno pa se zbere solidna množica, veliko je slovenskih navijačev.