Herr Marquez bo dirjal, da bi si povrnil izgubljeni nasmešek

Motociklizem: Če bo Španec v nedeljo osmič zapored zmagal na VN Nemčije, bo lahko potisnil ob stran težave s hondo.

Objavljeno
30. junij 2017 14.22
Eduardo Brozovič
Eduardo Brozovič
Ljubljana – V prvih osmih preizkušnjah sezone smo dobili pet različnih zmagovalcev in devet motoristov na zmagovalnem odru razreda motogp, med najboljšo dvajseterico pa ni več dirkača, ki ne bi vsaj enkrat odstopil. Med vodilno četverico SP, ki jih loči le 11 točk, sta po dva Italijana in Španca, toda slednja sta nezadovoljna. Še posebej Maverick Viñales, saj si je privoščil že tri spodrsljaje, Marc Marquez pa ima pred VN Nemčije svojo računico.

Trikratni svetovni prvak v kraljevskem razredu in branilec lanskega naslova je v tej sezoni zmagal le v Austinu, se še trikrat prebil med najboljšo trojico in dvakrat padel, zato skupno četrto mesto pred »polčasom« prvenstva niti ni slaba uvrstitev. Zdaj pa se lahko veseli dirke, ki zanj pomeni sopomenko uspeha. Na Sachsenringu neprekinjeno zmaguje od leta 2010 (enkrat do 125 cm, dvakrat v moto2 in štirikrat v motogp), vselej je tudi štartal s prvega položaja, zato mu nemški prireditelji v šali pravijo Herr Marquez. Na najkrajši progi SP – dolgi le 3671 metrov – s 13 zavoji, od katerih so le trije desni, kar otežuje delo mehanikom pri nastavitvah, se pač počuti kot doma.

Dirkališče v neposredni bližini Chemnitza, ki se je do razpada Nemške demokratične republike štiri desetletja imenoval Karl-Marx-Stadt, bi torej utegnilo biti prelomnica v sezoni 24-letnega Katalonca. Toda pogled v Hondino zakulisje hitro razkrije, da je razpoloženje daleč od idiličnega in da ima Marquez veliko povedati o slabostih svojega motorja. Povsem drugače kot lani, ko je na vsa usta hvalil njegovo elektroniko in druge tehnične odlike. Po osvojitvi tretjega mesta pred tednom v Assnu je otožno pogledoval proti boksu Yamahe, v katerem je Valentino Rossi sijal od sreče zaradi zmage in novega okvirja svojega konjička.

»Na žalost mi ne moremo pričakovati nikakršne izboljšave do začetka naslednje sezone, čeprav bi jih krvavo potrebovali. Ena od naših glavnih preglavic je nestabilnost motorja. Ker se prednji del v zavojih pošteno trese, me sili k previdnejši vožnji, saj si ne želim privoščiti novega padca, kakršnega sem si v Le Mansu. Pri Ducatiju sem zaznal podobne težave, le da so precej zmernejše, za Yamaho pa letos krepko zaostajamo,« je pred prihodom v Nemčijo potožil Marquez in potegnil za jezik Hondinega direktorja Livia Suppa.

»Razumem Marcovo frustracijo ob spoznanju, da so tekmeci hitrejši. Toda če pogledamo v zgodovino, se lahko prepričamo, da je bila Yamaha vedno boljša v Assnu. Na Japonskem poskušajo tudi nemogoče, da bi izboljšali naš motor, kar je na zdajšnji ravni tehničnega razvoja izjemno težko. In ne pozabimo, Marc je zmagal v Austinu in lahko bi tudi v Argentini, Dani Pedrosa je bil prvi v Jerezu, zdaj pa prihaja na vrsto 'naše' dirkališče – Sachsenring. Prav tako pa ne prezrimo, da sta vodilni Andrea Dovizioso in Rossi odstopila le po enkrat, a sta še vedno v gneči na vrhu razpredelnice SP. Stvari še zdaleč niso dramatične,« je odvrnil Italijan.

Ko se je Marquez pomiril, je z nasmeškom pogledal proti VN Nemčije in spregovoril o svojem zmagovalnem receptu: »Že od nekdaj pravim, da mi levi zavoji bolj ležijo kot desni. Ko so mi dejali, da bodo na dirkališče položili nov asfalt, sem nekoliko protestiral, saj si nihče ne želi sprememb, dokler zmaguje. Toda vsaka dirka vendarle prinese nekaj novega. Enkrat je asfalt, drugič gume, tretjič dež, ki nas v tej sezoni pogosto 'razveseljuje' ... Toda če je v igri dodatnih pet točk, hitro pozabiš na nevarnost. Če gre za zmago, ne moreš varčevati z ničemer,« je odločen Španec, ki bi se lahko ob zanj ugodnem razpletu in nadaljevanju niza že v nedeljo zavihtel na vrh razpredelnice SP.

»Čutim pritisk, saj ni težko reči: če je zmagal sedemkrat, bo tudi osmič. Vem, da bo prišel bo dan, ko ne bom prvi. Niti v Nemčiji niti v ZDA. V Assnu sem se lahko zahvalil le čudežu, da nisem padel, toda vseeno bom napadal, takšen je moj slog dirkanja. Rad zmagujem, zato ob enem samem prvem mestu v osmih dirkah praznim osebne ventile na drugačne načine,« je priznal Marc Marquez.