Ko imaš za vsak dan drug avtomobil

Formula 1: Lewis Hamilton v kvalifikacijah potrdil vlogo glavnega kandidata za zmago na VN Italije.

Objavljeno
06. september 2015 02.10
Mi. Š., šport
Mi. Š., šport
Ljubljana – Lewis Hamilton, branilec naslova svetovnega prvaka v formuli 1, rad pokaže, kaj vse ima. Bodisi kot mačo v tesnih kopalkah, bodisi pred svojim letalom Bombardier Challenger 605, ki je menda vredno nič manj kot 27 milijonov evrov, bodisi v strganih kavbojkah na pokrovu motorja svojega avtomobila 427 Shelby Cobra (letnik 1966), katerega vrednost ljubitelji starodobnikov ocenjujejo na dva milijona evrov.

Vendar to ni edino prevozno sredstvo 30-letnega Angleža. Pred njegovo vilo v Hollywoodu stojita še shelby mustang GT500 in mercedes SL, v svoji podzemni garaži v Monte Carlu pa ima parkirane še paganija zondo 760 LH, mclarna P1, mercedesa SL65 AMG in motor Ducati Monster 1200 s 135 konjskimi močmi.

Čeprav gre Hamilton zaradi včasih že pretiranega razkazovanja svojega premoženja, po čemer močno spominja na boksarskega šampiona Floyda Mayweatherja, marsikomu pošteno na živce, ga, denimo, Bernie Ecclestone ravno zaradi tega prav obožuje.

»Lewis se ne skriva za svojim imetjem, ampak uživa v življenju. Formulo 1 predstavlja na najboljši možni način,« je dolgoletni vodja najhitrejšega »cirkusa« očaran nad Hamiltonom, ki se je včeraj v Monzi veselil že sedmega zaporednega najboljšega štartnega položaja, enajstega v letošnji sezoni in skupno 49. v elitnem avtomobilističnem razredu.

Mercedesov dirkač, ki je na najboljši poti, da ubrani naslov svetovnega prvaka, je tako upravičil vlogo favorita v kvalifikacijah za današnjo veliko nagrado Italije (z začetkom ob 14. uri), na kateri bo prav tako glavni kandidat za osvojitev prvega mesta.

Z drugim dosežkom je včeraj tudi samega sebe presenetil Kimi Räikkönen, ki se je prvič po Monte Carlu '09 s ferrarijem spet prebil v prvo štartno vrsto. »Ledeni mož« je poleg Hamiltona eden najbolj priljubljenih Ecclestonovih dirkačev, zato si je 84-letni Anglež zelo oddahnil, ko je vodstvo moštva iz Maranella pred kratkim razkrilo, da je s 35-letnim Fincem podaljšalo pogodbo tudi za prihodnjo sezono. Mimogrede: Räikkönen je pred kratkim tega prodal svojega ferrarija enza, med drugimi prevoznimi sredstvi pa ima še vedno nenavaden motor Walz Hardcore, ki stane približno 100.000 evrov.

Zato pa po Ecclestonovem okusu ni Sebastian Vettel, ki si je – mimogrede – v kvalifikacijah Monze privozil tretje mesto. Alfo in omego formule 1 moti pretirana zadržanost nemškega šampiona, ki se v nasprotju s Hamiltonom ne obnaša prav nič zvezdniško. Po Švici, kamor se je preselil že pred leti, se, denimo, najpogosteje vozi z jeepom grandom cherokeejem, le redko pa se iz svoje garaže odpelje s ferrarijem F40. »Nikoli ne vozim prehitro, vedno upoštevam prometne predpise,« je poudaril 28-letni Nemec, ki v prostem času najraje vijači na svojem starem Volkswagnovem kombiju.

V italijanski ekipi so Vettlu, če bo osvojil naslov svetovnega prvaka, obljubili laferrarija (z 963 konjskimi močmi), za katerega mora »običajni« kupec odšteti 2,6 milijona evrov. Rdeči lepotec je tako dragocen tudi zato, ker so izdelali vsega 499 primerkov.

Hamiltonovo popolno nasprotje je tudi njegov moštveni sotekmovalec Nico Rosberg, ki se je moral včeraj sprijazniti s četrtim štartnim položajem. V Monte Carlu, kjer živi že vrsto let, ga največkrat videvajo za volanom smarta. »To je tu najbolj praktično prevozno sredstvo,« je omenil 30-letni Nemec, čigar najljubši avtomobil je Mercedesov starodobnik 280SL iz šestdesetih let prejšnjega stoletja.

Brez vozniškega dovoljenja pa je še veliki nizozemski up Max Verstappen, ki že nestrpno odšteva dneve do izpita, čeprav ni ravno oboževalec vožnje z avtomobilom. »Raje se vozim s kolesom ali vlakom, v katerem se najlažje sprostim,« je zaupal komaj 17-letni Verstappen, ki bo zaradi težav s torom rossom današnjo veliko nagrado Italije začel z zadnjega, 20. štartnega položaja.