Ob porazih je bolečina pri Ferrariju večja

Formula 1: vodja italijanske ekipe Maurizio Arrivabene verjame, da lahko letos še osvojijo naslov svetovnih prvakov.

Objavljeno
10. junij 2016 01.15
Mi. Š.
Mi. Š.
Ljubljana – Ko so si pri Ferrariju po uvodnih letošnjih dirkah formule 1 že obetali, da bodo dohiteli vodilni Mercedes, so v kvalifikacijah Barcelone pred mesecem dni doživeli hladno prho. Ne le, da so »rdeči« tam zaostali za »srebrnimi«, prehitel jih je tudi Red Bull, kar se je dva tedna pozneje ponovilo še v Monte Carlu.

Kakor je Maurizio Arrivabene, vodja Ferrarijevega moštva v formuli 1, ki se bo konec tedna v Montrealu predstavilo s posodobljeno pogonsko enoto, razkril za švicarski časnik Blick, verjame, da lahko kljub precejšnjemu zaostanku letos še osvojijo naslov svetovnih prvakov.

Zlasti Mercedes in Ferrari sta imela letos pogosto tehnične težave. Mar oba plešeta na meji, da bi iztisnila čim več?

To je posledica boja za vrh, v katerega se je vmešal Renault z Red Bullom, kmalu pa je tam pričakovati tudi Hondo z McLarnom. Oba se bosta soočila z našimi zdajšnjimi težavami. Pogonski sklop skriva obilo nevarnosti. Motor je le del tega.

In prav zaradi tega je Ferrari zdaj na udaru kritik ...

To je napaka navijačev in medijev. Naš motor je dober, se pa kvarijo drugi deli.

Potem ste torej zadovoljni?

Ne. Še zdaleč nismo tam, kamor Ferrari spada. A če tvegaš, se ti prikradejo tudi napake.

To se pri Ferrariju le redko sliši.

No, z drugačno taktiko bi morali v Avstraliji zmagati – tako kot tudi v Bahrajnu ali po odstopu obeh Mercedesovih dirkačev v Španiji. Če bi nam tam uspelo, ne bi bili zdaj tako na udaru kritik. Tudi v Monaku se je veliko uperilo proti nam.

Zdaj ste že drugo sezono na čelu Ferrarijeve ekipe v formuli 1. Ali imate tehnično že vse pod nadzorom?

Celotna struktura je še precej nova – in nekateri sodelavci so zdaj prvič v pomembni vlogi. Zato jim primanjkuje izkušenj. Nekatere menjave so bile kontraproduktivne.

Toda pri Ferrariju je pritisk stalno navzoč. Kako pred njim obvarujete moštvo?

To je del igre. Pri drugih ekipah bi bil pritisk zagotovo manjši. Pri Ferrariju so zmage lepše, ob porazih pa je bolečina večja.

Vaš šef, Fiatov in Ferrarijev predsednik Sergio Marchionne, že več tednov zahteva zmage.

To mora. Predstavljajte si, da bi molčal in nam ne bi določil nobenih ciljev. Sam bi bil zgrožen. V formuli 1 sem že 25 let in še nobenega Ferrarijevega vodje nisem slišal, da bi bil zadovoljen z drugim mestom. Moramo zmagati – in Marchionne pač pogosto govori z jasnimi besedami navijačev.

Za nami je šest dirk, po katerih vaša voznika Kimi Räikkönen in Sebastian Vettel v skupnem seštevku za svetovno prvenstvo zasedata četrto oziroma peto mesto. Mar še vedno verjamete v naslov svetovnih prvakov v tej sezoni?

Vsekakor. Naša dosedanja bera sicer ni najboljša, vendar pa je treba vedeti, da smo imeli tudi smolo kot, denimo, v Sočiju, kjer je Kvjat s proge izstrelil Vettla. Borili se bomo, dokler bomo imeli teoretične možnosti. Do konca prvenstva je še 15 preizkušenj.

Ali boste kmalu začeli vse staviti na eno karto in poskušali s tveganimi strategijami doseči potrebne zmage?

Ne. V določena tveganja smo se spustili pri norem razvoju, na dirkah pa tveganje redko prinese želeni uspeh.

Poglejmo proti sezoni 2017. Kdo bi bil idealni moštveni sotekmovalec za Vettla?

To vam bom povedal prihodnje leto. Imamo idealno vozniško dvojico, Kimi in Sebastian drug drugega spodbujata k boljšim dosežkom. Kaj bi si lahko želeli še več?

Večina pravil se bo naslednje leto spremenila (dirkalniki bodo širši, hitrejši in glasnejši). Kaj si lahko od njih obetate pri Ferrariju?

Ne znam gledati v prihodnost, toda z novimi pravili se je običajno spremenilo tudi razmerje moči pri vrhu. Počakati je treba do prvih dirk in šele po njih bomo videli, kdo je pozimi najbolje opravil svoje delo. Jasno je le, da bodo dirkalniki videti veliko bolje.