Räikkönen bo pomagal Vettlu

Formula 1: nemški šampion Sebastian Vettel samozavesten pred VN Japonske.

Objavljeno
24. september 2015 21.36
MOTOR-RACING-PRIX/
Miha Šimnovec, šport
Miha Šimnovec, šport

Ljubljana – Nemški dirkaški as Sebastian Vettel je v Suzuko, kjer bo pojutrišnjem naslednja preizkušnja v formuli 1, pripotoval z zvrhano mero samozavesti, ki si jo je izdatno okrepil minuli konec tedna z najboljšim štartnim položajem in zmago na veliki nagradi Singapurja. Želi si, da bi bil s svojim ferrarijem SF15-T podobno hiter tudi na Japonskem.

Toda štirikratni svetovni prvak se zaveda, da nova sanjska nedelja še zdaleč ni sama po sebi umevna. Na to, da bi imela favorizirana Mercedesova dirkača Lewis Hamilton in Nico Rosberg stalno takšne težave, s kakršnimi sta se spopadala na ulicah Marine Baya, se pač ne more zanašati.

»Seveda upamo, da nam bo šlo spet tako dobro od rok, vendar pa moramo ostati realni. Da Mercedes v Singapurju ni bil ravno konkurenčen, je bilo za vse nas precejšnje presenečenje. A ne verjamem, da bodo imeli podobne preglavice tudi v Suzuki. Če pa niso odpravili napake in se nam bo znova ponudila priložnost, jo bomo kajpak poskušali izkoristiti,« je poudaril Vettel.

Optimizem pred veliko nagrado Japonske, za katero bodo zeleno luč pojutrišnjem prižgali ob 7. uri po srednjeevropskem času, črpa tudi iz svojih preteklih uspešnih predstav v Suzuki. Z Red Bullom je namreč tam slavil že štiri zmage (več – namreč šest – jih je od njega zbral le Michael Schumacher), za nameček je še dvakrat pristal na tretjem mestu.

Na vprašanje, ali lahko v deželi vzhajajočega sonca, kjer je moral pred letom dni, ko je dirko zaznamovala huda nesreča Julesa Bianchija, premoč priznati zgolj Hamiltonu in Rosbergu, nadaljuje izjemen niz zadnjih šestih sezon in se znova prebije med najboljšo trojico, je odvrnil, da je to vsekakor sposoben. »Če se ozremo nazaj na letošnje dosežke, vidimo, da smo imeli pravzaprav na vseh stezah zelo dober dirkalnik. Bili smo konkurenčni tako na ozkih uličnih progah, kakršni sta v Monte Carlu in Singapurju, kot tudi na širokih in hitrih, kakršna je v Sepangu. Le v Silverstonu smo imeli nekaj več težav,« je pojasnil.

To pomeni, da je bil Ferrari letos – za razliko od lanske katastrofalne sezone – domala na sleherni preizkušnji v igri za zmagovalni oder. »Ker smo se iz dirke v dirko učili, smo postajali postopoma tudi čedalje močnejši, kar je dober obet pred veliko nagrado Japonske. Toda glavna kandidata za zmago kljub vsemu ostajata 'srebrni puščici',« je Vettel vlogo favoritov prepustil skupno vodilnemu Hamiltonu in drugouvrščenemu Rosbergu, za katerima zaostaja za 49 oziroma osem točk.

Če bi se lahko v finišu prvenstva še vmešal v boj za lovoriko, mu bo skušal po svojih močeh pomagati tudi moštveni sotekmovalec Kimi Räikkönen. »Medtem ko je Sebastian še vedno v igri za naslov prvaka, sam letos nimam več možnosti. Zato mu bom – če se bom seveda znašel v takšnem položaju – priskočil na pomoč, konec koncev se skupaj boriva za Ferrari,« je napovedal 35-letni Finec, ki upa tudi na svoj dober zaključek sezone in kakšno zmago.

»To je moj veliki cilj. Če ne bi verjel, da lahko posežem po vrhu, me že zdavnaj ne bi bilo več tu,« je še dejal Räikkönen, ki je podobno kritičen do hibridnih motorjev kot Vettel. Nemški šampion je tako, denimo, včeraj ponovil, da je tehnologija sicer neverjetna, obenem pa se je vprašal, ali jo dejansko potrebujejo, saj za dirkače pomeni korak nazaj.