Räikkönen spet brez dlake na jeziku

Formula 1: »Ledeni Finec« z najboljšim dosežkom prostih treningov pred VN Kitajske.

Objavljeno
15. april 2016 21.16
Miha Šimnovec
Miha Šimnovec

Šanghaj – Kdor je spremljal drugi prosti trening formule 1 pred jutrišnjo veliko nagrado Kitajske, za katero bodo zelene luči prižgali ob 8. uri po srednjeevropskem času, je bil nemalo presenečen. Najhitrejša sta bila namreč Ferrarijeva dirkača, pri čemer je Kimi Räikkönen za 0,109 sekunde ugnal Sebastiana Vettla. Mercedes je bil tokrat za spremembo »le« druga sila.

Čeprav je šlo samo za prosti trening in je treba zato zaostanka tretjeuvrščenega Nica Rosberga (+ 0,237) in četrtouvrščenega Lewisa Hamiltona (+ 0,433) vzeti z določeno rezervo, pa sta že uvodni letošnji dirki v Melbournu in Sahirju vendarle pokazali, da je lahko ferrari SF16-H vsaj na trenutke kos mercedesu W07.

»Vemo, da imamo hiter dirkalnik, težava pa je v njegovi vzdržljivosti. V Avstraliji je motor odpovedal meni, v Bahrajnu pa Sebastianu,« je opozoril Räikkönen, ki tudi včeraj – kljub najboljšemu dosežku – ni bil povsem zadovoljen. »To je bil težak dan. Zaradi vetra ali česarkoli je bila steza izjemno spolzka,« je prenesel svoje občutke s proge v Šanghaju.

Kritičen je bil zlasti do pnevmatik. »S srednje trdimi sem vozil le zjutraj in moram reči, da se na njih nisem počutil najbolje. Enako je bilo z mehkimi gumami,« je po treningu potarnal 36-letni Finec. Kaj si sicer misli o pnevmatikah, je dal jasno in brez dlake na jeziku vedeti že med hitrim krogom. »Ali res hočete, da nadaljujem vožnjo? To je namreč popolno sranje,« je v svojem slogu prek radijske zveze pristojnim v italijanski ekipi zabrusil Räikkönen.

Nekoliko bolje je bilo s supermehkimi gumami, vendar še zdaleč ne idealno. »Ledeni mož« sicer ni bil edini, ki se je včeraj pritoževal nad pnevmatikami. Te so še največ sivih las povzročile Felipeju Massi (Williams) in Kevinu Magnussenu (Renault), saj jima je zadnjo levo gumo celo razneslo. Vendar pa krivda – kot je pokazala preiskava – ni bila Pirellijeva, temveč je 34-letnemu Brazilcu guma (dvakrat) počila zaradi počenega platišča, enajst let mlajšemu Dancu pa zaradi zlomljene obese.

Pred preveliko evforijo Ferrarijevih navijačev je svaril tudi Vettel. »Čeprav je za nami uspešen dan in smo dokazali, da smo lahko v posameznih krogih zelo konkurenčni, bi vseeno ostal z nogami na tleh. Imamo namreč še veliko prostora za izboljšave, sploh kar zadeva nastavitve,« je poudaril 28-letni Nemec. Da je tokrat zaostal za moštvenim sotekmovalcem, ga – vsaj navzven – ni skrbelo.

»Že od daleč sem opazil, kje je bil Räikkönen hitrejši. Če znaš 'brati' linije, se to hitro vidi. Kimi je tokrat pač bolje odpeljal najhitrejši krog,« je štirikratni svetovni prvak (z Red Bullom med letoma 2010 in 2013) povedal o medsebojnem »dvoboju« z Räikkönenom. Kakšna pa je Vettlova ocena možnosti za jutrišnjo dirko v Šanghaju, ki naj bi za razliko od današnjih kvalifikacij (9.00), za katere vremenoslovci napovedujejo dež, minila v lepem vremenu?

»Če bomo naredili vse pravilno, bi lahko bili malce bližje Mercedesu,« je nemški šampion odvrnil na vprašanje, ali lahko »rdeči boginji« po daljšem času (nazadnje 20. septembra lani v Singapurju) spet premagata »srebrni puščici«. Nalogo naj bi Ferrarijevima asoma tokrat nekoliko olajšala kazen za Hamiltona, zmagovalca zadnjih dveh dirk na Kitajskem, ki bo moral zaradi zamenjave menjalnika tretjo letošnjo preizkušnjo za svetovno prvenstvo začeti s pet mest slabšega položaja, kot si ga bo privozil v kvalifikacijah.

Kljub odličnemu štartu v konec tedna je bil včeraj precej zadržan tudi Maurizio Arrivabene, vodja moštva iz Maranella. »Za nas je bil to resda dober petek, vendar pa zaradi njega še nismo bili nagrajeni z boljšim štartnim položajem ali točkami za svetovno prvenstvo,« se tudi 59-letni Italijan dobro zaveda, da bo šlo v Šanghaju zares šele danes in predvsem jutri.