Rdeča boginja (še) preslaba za šampionski dvojec

F1: pri Ferrariju zadovoljni s točkovnim izkupičkom uvodne dirke, a tudi zaskrbljeni zaradi počasnosti novega F14 T.

Objavljeno
17. marec 2014 22.45
P. Z., šport
P. Z., šport
Melbourne – Ljubitelji najbolj glamuroznega moštva v formuli 1 Ferrarija so se bali, da bo spopad egov med Fernandom Alonsom in Kimijem Räikkönenom glavna ovira rdečih na poti na vrh. Kot je pokazala uvodna dirka v Avstraliji, jedro težav tiči povsem drugje – v nekonkurenčem dirkalniku.

»Ledeni mož«, Finec Räikkönen, ki se je v Maranello vrnil po letu 2007, ko je tamkajšnji Scuderii privozil zadnji naslov svetovnega prvaka, ni skrival razočaranja nad svojim jeklenim konjičkom. Priznal je, da ne ve, v kolikšnem času je sploh mogoče odpraviti slabosti, ki jih je imel z nastavitvami novega modela F14 T, še posebej pri zaviranju in vstopanju v zavoje. Za nameček so se njegove težave stopnjevale, ker sta se sprednji gumi začeli preveč obrabljati in pogosto zablokirali.

»Bolj ali manj vemo, v čem je problem. Toda narava teh težav je takšna, da se jih ne da odpraviti čez noč. Nekaj časa traja, da izdelaš določen nov del. Potem pa tudi ni jamstva, da bo upravičil pričakovanja in odpravil hibo. V preteklosti sem že bil v takšnem položaju, zato vem, da te reči trajajo. Žal nismo v dobri poziciji v boju za vrh. Glede na to, kako težak vikend je za nami, smo lahko celo navdušeni nad izkupičkom uvodne dirke. Lahko bi bilo veliko slabše,« se je tolažil Räikkönen, ki je v cilj privozil osmi, vendar zaradi diskvalifikacije nesrečnega Daniela Ricciarda zlezel mesto višje.

Šef italijanskega moštva Stefano Domenicali je zagotovil, da delajo vse, da bi šli na roko razočaranemu Räikkönenu. »Upam, da bomo že čez dva tedna v Maleziji pokazali določen napredek. Nekako moramo Kimiju omogočiti, da bo našel pravo ravnotežje v avtomobilu. To si seveda tudi zasluži. Sicer smo v Avstraliji zaznali rahlo izboljšanje, še vedno pa nismo tam, kjer si želimo biti. Kot moštvo moramo storiti vse, da se prilagodimo njegovemu načinu dirkanja in verjamem, da bo v Sepangu že dosti boljše,« se hitrega napredka nadeja Domenicali.

Tudi Fernando Alonso pravi, da rdeči ne smejo biti zadovoljni s prikazanim na uvodni dirki. Španec je bil večino časa ujet za Nicom Hulkenbergom iz Force India, Nemca mu je uspelo prehiteti samo, ker se je za zadnji postanek odločil dva kroga kasneje. Räikkönen se je medtem boril z voznikoma Tora Rossa. »Nimamo pravice biti zadovoljni. Moramo se izboljšati. Jaz denimo nisem mogel ogroziti obeh McLarnov na zmagovalnem odru. Kimi pa je bil ujet med Toro Rossoma, kar nam tudi ni v čast. Pa je še 12 mesecev nazaj tukaj celo zmagal. To vzbuja skrb,« je dvakratni svetovni prvak Alonso zmajeval z glavo. Vendar se le ni docela vdal malodušju: »No, saj je bila šele prva dirka od devetnajstih. Ne smemo kar takoj obupati. Vemo, da moramo še veliko delati in pripravljeni smo na to. V Maleziji hočemo biti bolj konkurenčni.«

Alonso in Räikkönen tvorita prvi par (nekdanjih) svetovnih prvakov pri Ferrariju od leta 1953 in gotovo si zaslužita hitrejši avto. Alonso je bil četrti v kvalifikacijah in tudi na dirki, na kateri je za zmagovalcem Nicom Rosbergom zaostal za 35 sekund. Še počasnejši je bil Räikkönen, ki se je v kvalifikacijah zaletel. Na splošno sta bila ferrarija v Albert Parku za kakšno sekundo na krog počasnejša od mercedesov. Če je bilo to še pričakovano glede na prikazano na zimskih testiranjih, pa skrb vzbuja, da sta bili rdeči boginji počasnejši tudi od Red Bulla, ki je imel v pripravljalnem obdobju več težav, pa tudi od prerojenega McLarna in celo Williamsa. Valtteri Bottas je namreč za Alonsom zaostal za 12 sekund, to pa le zato, ker je na začetku izgubil kolo in moral v bokse.

Alonso je vendarle izpostavil tudi nekaj pozitivnih dognanj: »Dobra vest je, da smo dirko končali z obema avtomobiloma in da večjih težav z zanesljivostjo ni bilo. Postanki so bili dobri, zavore v redu. Torej obstajajo dobre in slabe stvari. Prve velja zadržati, slednje zmanjšati na minimum. Dokler ne bomo hitrejši, pa moramo ostati potrpežljivi in pridno zbirati točke, ki nam bodo, upam, prišle še kako prav v nadaljevanju.«