Turk zamenjal konjička, Humar sovoznika

Fuchs Saturnus reli Velenje: danes in jutri kar 86 posadk, od tega več kot polovica tujih.

Objavljeno
29. maj 2015 10.07
Janez Porenta, šport
Janez Porenta, šport
Ljubljana – Da tradicija in izročilo Saturnusa, še vedno z naskokom najbolj mednarodno uveljavljene avtomobilistične prireditve na slovenskih tleh, ne bi ugasnila, je letos s kompromisno rešitvijo poskrbel reli Velenje, ki je prevzel tudi Saturnusovo ime in bo konec tedna gostil zavidljivih 86 posadk, več kot polovico tujih.

Od še aktivnih voznikov sta se na seznamu dosedanjih velenjskih zmagovalcev znašla zgolj dva Idrijčana, Darko Peljhan in Aleks Humar, ki sta si konkurenco pokorila po trikrat, prvi nazadnje leta 2009, drugi pa predlani. Lanskega uspeha ne bo branil Nemec Manuel Kossler, saj ga tokrat ne bo na štartu, številka 1 bo tako pripadla branilcu naslova državnega prvaka Humarju.

Prekaljenenemu Idrijčanu za volanom renaulta clia R3T bo (namesto službeno odsotnega Florjana Rusa) zapiske bral novi sovoznik Enej Ložnar, ki je bil doslej v tej vlogi ob Roku Turku. Humar bo, podobno kot že med zelo spodbudnim nastopom na reliju Opatija, še naprej spoznaval tehnične zakonitosti svojega novega »jeklenega konjička«, pri katerem se mu je na Hrvaškem vendarle posrečilo najti prave nastavitve podvozja, ki so zmanjšale nepredvidljivost zadka in dirkaču posledično povečale samozavest za volanom.

»Veliko je novosti – ne le nov sovoznik, tudi pretežno nove hitrostne preizkušnje. Sobotni del bo naporen in nepredvidljiv. Rad bi vozil podobno kot v zaključku opatijskega relija, ko sem bil prvič v sezoni zares zadovoljen z obnašanjem dirkalnika. Tokrat bodo nastavitve resda malce drugačne, a vseeno upam na ugoden razplet,« je pojasnil slovenski prvak.

Blizu bi mu utegnil priti idrijski sokrajan Rok Turk, ki ga je v Opatiji celo ugnal za pičlih šest sekund. S sovoznico Blanko Kacin se bosta v Velenju slovenski publiki prvič doslej predstavila z vozilom razreda R5, zmogljivim peugeotom 208 T16. Od dirkalnika, s katerim sicer nastopata na preizkušnjah EP, se razlikuje v marsičem: poganja ga 1,6-litrski turbo motor z močjo 280 konjev, ki se prek petstopenjskega sekvenčnega menjalnika prenaša na cesto prek vseh štirih koles.

»Uspešno sva prebrodila začetno spoznavanje z vozilom, prvi vtisi po testiranju so vsekakor pozitivni, zdaj pa se že veseliva nastopa. Predvsem naju navdušuje, da se nama je želeni dirkalnik posrečilo pripeljati prav na Saturnus,« je poudaril Turk, ki na uvodnem reliju sezone, ki ga je dobil Peljhan, Humar pa je ostal praznih rok, ni nastopil.

V lovu za najvišja mesta bosta bržkone še stara mačka Jani Trček in Darko Peljhan, oba nekdanja državna prvaka in oba na sedežu mitsubishija lancerja devete evolucije, mladi val pa bodo vodili brata Aljoša in Tim Novak ter Grega Premrl. Z izjemo današnjega uvodnega superspeciala ob Velenjskem jezeru (ob 19. uri) bodo vse preostale hitrostne preizkušnje, kar 15 jih bo, natrpane v sobotni urnik, ki se bo začel že ob 7.37, končal pa s ciljem pri Gorenju ob 20.59. Reli je dolg dobrih 310 km, od tega »brzinci« odščipnejo kar 153,25 km.