Ljubljana na zemljevidu kolesarskega sveta

Rožnati giro v Sloveniji: vložek 150.000 evrov se bo prej ali slej mnogokratno vrnil.

Objavljeno
06. julij 2015 00.50
Giro rosa,cilj dirke BTC,Ljubljana Slovenija 04.07.2015
Vito Divac, šport
Vito Divac, šport
Gostovanje ženskega oziroma rožnatega gira v Ljubljani je bil zadetek v polno, tako kot tudi lansko svetovno prvenstvo amaterjev. Doma sicer nista bila medijsko tako odmevna kot evropsko prvenstvo v košarki ali pač svetovni pokali v Mariboru, Kranjski Gori in Planici, imata pa drugačno, kolesarsko-medijsko sporočilo in vsebino, ki se je veliko bolj globalno zarezalo v svet.

Takorekoč od obeh Amerik do daljnega vzhoda, od evropskega severa do avstralskega in afriškega juga, je bilo slišati in prebrati Ljubljana, Slovenija. Novice o ljubljanskem svetovnem prvenstvu so šle denimo v 43 držav. Toliko je bilo namreč držav udeleženk. O rožnatem giru gredo letos vesti, poročila, fotografije in posnetki italijanske državne televizije (RAI) v 31 držav, tudi na Japonsko, v Kolumbijo, Brazilijo, Mehiko, Južno Afriko, Azerbajdžan, Kanado, ZDA ter seveda Evropo. Giro Rosa torej ni samo italijanska zgodba, kot se zdi na prvi pogled, ampak pomalem tudi svetovna. O tem navsezadnje priča še posebej letošnja napoved največjih športnih dogodkov, vrednih ogleda v New York Timesu. rožnati giro je na seznamu skupaj s tekmami zvezd NBA in NHL, superbowlom ameriških nogometašev, evropskimi igrami v Bakuju in tihomorskimi na Papua Novi Gvineji, teniškim Wimbledonom, nogometnim prvenstvom Južne Amerike, svetovnim prvenstvom alpskih smučark in smučarjev v Beaver Creeku, atletskem v Pekingu in SP v rugbyju ter nenazadnje konjskimi dirkami v Ascotu. Zaradi večje udobnosti in manj stresnega spremljanja dirkanja najboljših kolesark sveta so giro priporočili bolj kot Tour de France, čeprav se s svetovno razsežnostjo »velike francoske pentlje« ne more primerjati.

Američani imajo seveda svoj okus, kot pribito pa drži, da brez njih kolesarstvo ne bi postalo medijsko tako zanimivo, kot so ga naredili v času Lancea Armstronga. V tej luči je nerazumljivo, da na športni zemljevid sveta ne pogledajo tisti, ki bi jih moral najbolj zanimati. V slovenskem turizmu je veliko ljudi, ki ne vidijo, kako se struktura turizma in turistov spreminja, kako pomemben dejavnik postaja šport v vseh oblikah. Da je kolesarstvo, kot ena izmed najbolj razširjenih industrij, v vzponu. Če ne verjamejo Gorazdu Penku, Maji Oven in Bogdanu Finku, šefu dirke Po Sloveniji ter drugim kolesarskim zanesenjakom in organizatorjem maratonov po Sloveniji, si lahko ogledajo vsak dan slovenske ceste, kjer je iz leta v leto več uživačev na dveh kolesih. Udeleženkam Gira, ki so povsem osredotočene na 10-dnevni maraton, je bilo dovolj, da so si na hitro ogledale Ljubljano in prekolesarile del Slovenije, da so ugotovile, kako lepo je na sončni strani Alp. Od mnogih je bilo slišati, da se bodo vrnile takoj, ko bo možno in si skozi prizmo turistične ponudbe ogledale deželo. Za Avstralko Tiffany Cromwell, doma iz Adelaide, je bilo vse, kar je skozi kolesarske oči videla in doživela v minulih dneh, prijetno presenečenje.

Ljubljana se je zahvaljujoč viziji Bena Hvale, Franca Hvastija, Boruta Farčnika, Jelka Kacina in drugih zanesenjakov, ki so trikrat pripeljali veliki Giro d'Italia v Slovenijo (tudi v Kranj in na Bled), ter njihovem sodobniku, spritisu agensu preporoda ženskega kolesarstva Gorazdu Penku (ob podpori Jožeta Mermala in Maje Oven oziroma BTC Cityja ter ljubljanskega župana Zorana Jankoviča), postavila na kolesarski zemljevid sveta. Vložek 150 tisoč evrov (za gostovanje so organizatorjem plačali 40.000 evrov) se bo slej ko prej mnogokratno vrnil, če bodo Penko, njegovi sodelavci in sodelavke ter podporniki gradili prihodnost na ritmu sedanjosti. Veliki Giro v Sloveniji nikoli ni bil iluzija, tako da tudi v prihodnje ne bo. »Grand depart« Toura tudi ne bi smel biti, čeprav stane samo privolitev organizatorjev 100-krat več. Če bi bilo to zgrešeni projekti, se zanje zagotovo ne bi tepla tako velika mesta, kot je denimo London, ki zelo natančno vedo, kam kolesarski marketing lahko seže. Kako je že rekel legendarni Mario Cipollini. »Če zaviraš, nikoli ne zmagaš ...«