Novak in Per obetata, a njuna pot je še dolga

Boštjan Mervar meni, da je prihodnost Adrie Mobil v Procontinentalni konkurenci.

Objavljeno
18. junij 2016 11.10
Slovenija.Ljubljana.08.03.2010 Bostjan Mervar na tiskovni konferenci kolesarskega kluba.Foto:Matej Druznik/DELO
Vito Divac
Vito Divac
Golte – Boštjan Mervar bo tudi po 23. dirki Po Sloveniji ostal prvi na seznamu etapnih zmagovalcev (ima jih sedem) in po prevoženih kilometrih v rumeni majici (950). Tekmovalno je bil v ospredju v devetdesetih, od leta 2007 je trener Adrie Mobil. Sprva je največjo dirko spremljal kot pomočnik Milana Eržena, od leta 2014 je samostojen. Pod njegovo taktirko je zmagal Primož Roglič, pod Erženovo pa Tomaž Nose in Radoslav Rogina.

Vaš najbolj znan učenec je Roglič. Na Giru smo dobili občutek, da o njegovi kakovosti v moštvu LottoNL še vedno niso stoodstotno prepričani. Vi vselej poudarjate njegov talent in veljavo vrhunskega športnika?

Od prvega dne dela z Roglo sem vedel, da je nekaj posebnega. Njegov tekmovalni potencial je izjemno velik. Res pa je, da tehnično še ni dovršen v vožnji v skupini. Na strokovnjakih v nizozemskem moštvu je, da ga do konca izšolajo. Imajo veliko zelo izkušenih kolesarjev, ki ga lahko usmerjajo in ga med dirkami modro vodijo. Predvsem pa ga morajo zaščititi in kot kapetana, če bo, pripeljati spočitega na odločilne klance oziroma dele dirk. Mi smo ga znali, zato je tudi zmagoval.

Vas je zmaga na Giru presenetila?

Pričakoval sem, da bo etapo zmagal, a malo drugače. Prepričan sem bil, da bo šel v beg in izkoristil dobro kolesarjenje v hrib, hitrost na ravninskih delih ter eksplozivnost v zaključkih. Zmage v vožnji na kronometer nisem pričakoval.

Kakšen je občutek trenerja, ko na začetku poti izgubi tako dobrega kolesarja, kot je Roglič?

V kolesarstvu so okolja, kjer rastejo vrhunski kolesarji, zelo cenjena. Mi smo ponosni na vse člane našega kluba, ki so postali vrhunski profesionalci. Vsakič, ko kdo gre, pa razmišljam, kako naprej, kaj narediti, da najboljše zadržimo oziroma, da se približamo konkurenci Procontinental toura.

V Novem mestu imate že dva njegova naslednika – Domna Novaka in Davida Pera. Slednji je po zmagi na mali Flandriji tarča največjih klubov.

Fanta sta zelo talentirana, a še daleč od tega, da bi bila kolesarsko zgrajena. Vsako leto napredujeta, pri vzgoji pa smo zelo obzirni in ne prehitevamo časa z rezultatskimi obremenitvami, čeprav se lahko zgodi, da ju bomo že za prihodnjo sezono izgubili.

Kakšna pa je prihodnost Adrie Mobil? Kaj vam manjka, da bi naredili kakovostno ekipo za Procontinental konkurenco?

Denar. Če bi imel na voljo lansko ekipo, bi ji dodal še dva kakovostna kolesarja. Prepričan sem, da bi lahko dobro nastopil tudi na največjih dirkah. Za tako velik projekt bi potrebovali milijon evrov.

V Novem mestu ste nosilci kakovosti slovenskega kolesarstva. Menite, da bi bilo dobro, če bi najbolj nadarjeni Slovenci pred odhodom v WorldTour šli skozi vašo šolo?

Logično bi bilo, da imamo vmesno stopničko na poti v WorldTour. Če pa športni direktorji naših klubov raje vidijo, da gredo njihovi kolesarji v Italijo k drugorazrednim klubom, kot pa, da se kalijo pri nas, ni pomembno, kaj si mi mislimo. Prepričan sem, da imajo naši mladi kolesarji, ki so sicer v svetovnem vrhu v svoji konkurenci, v Novem mestu večje možnosti za razvoj, kot ga imajo v tujini.

Kakšna pa je prihodnost slovenskega kolesarstva?

Med rodovi so kakovostne luknje, kar je tudi razumljivo, saj nimamo toliko registriranih kolesarjev, da bi imeli vsakič tekmovalce ravni Špilaka, Polanca, Božiča, Kumpa, če naštejem nekaj tistih, ki so zrasli v slovenski kolesarski šoli. Žal pa ta čas nimamo med mladinskimi kategorijami rodu, ki bi veliko obetal.

Tudi vi ste bili profesionalec. Če primerjate vaša najboljša kolesarska leta in sedanja, kakšna je razlika?

Nedvomno so fantje sedaj na boljšem. Niso prepuščeni sami sebi, kot smo bili mi v devetdesetih. Takrat nismo imeli pravih trenerjev za profesionalno kolesarstvo. Največkrat smo preveč vadili in bili bolj ali manj vseskozi utrujeni. Prepuščeni smo bili sami sebi in po svoje trenirali po splošno veljavnih pravilih. Če bi imel to znanje, ki ga imam sedaj, bi bil najmanj za stopnico boljši.

Slovenska pentlja za slovenske klube ni samo največja, ampak tudi najbolj prestižna. Kako ste jo doživljali nekoč in kako jo danes?

Slovenski tour vedno primerjam s primerljivimi dirkami pokala UCI 1. kategorije, na katerih nastopa Adria Mobil. Imamo najbolje pripravljeno dirko te kakovostne ravni, kar navsezadnje potrjuje tudi konkurenca šestih ekip WorldToura. Novomeški organizatorji vsako leto presenetijo s kakšno novostjo, kot je denimo letos gorski kronometer na Celjsko kočo.