Zavrnil »bla-bla« velikane in pripeljal ekipo v malem

»Tam spodaj« odprli novo sezono dirk svetovne serije. Moštvo Bora-Hansgrohe popolnoma prilagojeno Petru Saganu.

Objavljeno
22. januar 2017 21.12
CORRECTION-CYCLING-AUS-UCI-TDU
Špela Robnik
Špela Robnik
Medtem ko na enem koncu sveta trenirajo v dežju, snegu in mrazu, ki je zajel tudi sicer vedno vremensko ugodne pripravljalne baze v Španiji, so »tam spodaj« zaradi vročine že krajšali etape na uvodni dirki nove sezone. V Avstraliji je tako svoj »motor« že lahko dobro ogrel prvi kolesar sveta Slovak Peter Sagan in se tudi prvič predstavil v novi ekipi Bora-Hansgrohe.

Prvi kolesarski zvezdnik je v Avstraliji dirkal v svojem slogu – trikrat je bil na drugem mestu, a se zaradi šprinterskih porazov proti Avstralcu Calebu Ewanu ni obremenjeval. »Moj cilj je, da ne padem in da dirko končam v dobri pripravljenosti. To je šele prva preizkušnja, pomembno je noge privaditi na tekmovalni ritem,« je dejal o avstralski dirki, na kateri je pred sedmimi leti sicer debitiral kot profesionalni cestni kolesar. Danes je bil kot dvakratni svetovni prvak in št. 1 na lestvici Mednarodne kolesarske zveze (UCI) tam tudi glavna zvezda. V Avstraliji je sicer preživel zadnji mesec dni, si tam privoščil tudi oddih brez kolesa, »spoznaval koale in kenguruje«, nato pa se že posvetil svojim tekmovalnim ciljem. »V življenju nikoli preveč ne načrtujem. To bo še eno leto v mavrični majici. Veliko stvari se lahko zgodi v eni sezoni, trenutno sem bolj osredotočen na prvi del,« je dejal Slovak, ki se zdaj vrača v Evropo, z ekipo bo opravil še en sklop priprav v Španiji, preden bo začel nastope na spomladanskih klasikah: izbral je uvodni konec tedna v Belgiji, Strade Bianche, dirko Od Tirenskega do Jadranskega morja ter seveda tudi Milano-Sanremo in Pariz-Roubaix.

O ciljih mu ni bilo treba posebej razpredati, jasno: šestič zapored bo skušal osvojiti zeleno majico na Tour de France, s čimer bi se izenačil z Erikom Zablom, in morebiti še tretjič zapored tudi mavrično svetovnega prvaka. Bolj pomembno vprašanje je, ali bo nova ekipa dovolj močna, da bo ambicioznemu Saganu lahko sledila skozi vso sezono. »Čaka nas zanimiva pustolovščina. V ekipi vlada odlično vzdušje, včasih se mi zdi, kot da moštva sploh nisem zamenjal. Niti se ne počutim, da sem novinec. Tako ali tako te vedno čaka enako delo, iti moraš na kolo in poganjati kolesa. Cilji pa ostajajo enaki,« je povedal o svojem novem začetku pod okriljem nemškega moštva. Mnogi so dvigovali obrvi, ko so lani junija izvedeli, da je po razpadu Tinkoffa najbolj vroči kolesar na trgu izbral majhno nemško prokontinentalno ekipo, ki se je tedaj imenovala Bora–Argon 18, ko pa bi ga z veseljem sprejeli vsi finančno najmočnejši klubi. Zanj so se resno ogrevali Astana, Etixx–Quick-Step in Bahrain–Merida. Toda na koncu se zdi njegova izbira kar logična. Le ena od manjših ekip je lahko prevzela cel kup posebnih zahtev in želja, ki jih je s podpisom pogojeval Sagan. Veliko vlogo pri odločitvi je namreč imel tudi njegov opremljevalec Specialized, s katerim ima dolgoletno pogodbo še iz časov gorskega kolesarstva. Poleg tega je v Boro pravzaprav pripeljal kar ekipo v malem, in sicer 14 svojih ljudi: dva mehanika, dva maserja, trenerja, športnega direktorja, tri slovaške sotekmovalce (Michael Kolar, Erik Baska in Juraj Sagan) ter tudi tri klubske kolege iz Tinkoffa (Maciej Bodnar, Rafal Majka in Pawel Poljanski). »Velike ekipe imajo že postavljene načrte in težko bi zahteval, da odpustijo pol ekipe zato, da lahko pripeljem svoje ljudi. Sem pa želel, da me spremljajo ti fantje,« je dejal.

»Cilj je bil, da je Peter srečen. To pomeni, da bo tudi cela njegova ekipa zadovoljna. Denar je sicer pomemben, a to ni bilo naše glavno vodilo,« pa je Saganov zastopnik Giovanni Lombardi povedal o prestopu v ekipo, v kateri naj bi slovaški zvezdnik zaslužil šest milijonov evrov na leto. Ralph Denk, šef ekipe Bora, je priznal, da nimajo veliko izkušenj z dirkami na najvišji ravni, a vseeno je od vsega začetka verjel v ta projekt. Menil je tudi, da se s to ekipo Nemčija lahko vrne na zemljevid najmočnejših kolesarskih moštev. Po dopinškem škandalu v ekipi Telekoma se ljudje spet vračajo v kolesarstvo, je bil prepričan, Düsseldorf bo letos gostil uvod v Tour de France, dirka Po Nemčiji pa se v koledar UCI vrača leta 2018.

V ekipi sicer ne bodo stavili le na Sagana, Leopold Konig in Rafal Majka bosta aduta na dirkah Grand Toura, veliko si obetajo tudi od nadarjenega mladinca Emanuela Buchmanna, je pa res, da 26-letnemu kolesarju na vrhuncu kariere nihče ne bo kradel pozornosti (kot doslej Alberto Contador), tudi cilji moštva bodo skozi vso sezono podrejeni njegovim. »Odločitev je bila zelo enostavna, saj je bila to pravzaprav edina ekipa, ki je bila zame zares zainteresirana. Z Denkom sva se srečala le enkrat in odtlej je vse potekalo hitro. Rad imam ljudi, ki ne govorijo veliko, a delajo tisto, kar želijo. Z veliko ekipami sem se pogovarjal, a dobil sem le 'bla, bla, bla',« je Sagan v svojem slogu še dejal ob začetku nove sezone dirk World Toura, ki bo v tem letu s 37 dirkami – UCI je dodala 10 novih, med njimi Abu Dabi – gostoval v 15 državah, na štirih celinah, dokler se sezona po uvodu v Avstraliji ne bo končala konec septembra v Lombardiji.