Kolesarski bonton: sprememba smeri

Lepo obnašanje na kolesarskem maratonu se nam bo obrestovalo.

Objavljeno
11. maj 2012 14.11
Primož Kališnik, Delo.si
Primož Kališnik, Delo.si

Še vedno smo pri najpomembnejšem poglavju letošnjih napotkov za slovenski kolesarski kulturni praznik, za Maraton Franja BTC City. Pri skupinski vožnji smo, še vedno in še bomo, z željo, da bi vse, ki se v večji skupini kolesarjev ne počutijo domače, čim bolje pripravili na veliki dan.

In ob tem sploh ni pomembno ali se bodo udeležili družinsko-šolskega ali katere od daljših razdalj na Franji.

Pomembno je, da bi se v cilj po velikem doživetju pripeljali sproščeni in veseli, tako kot bi moralo na takih prireditvah vedno tudi biti.

Zelo veliko nam pri vožnji v skupini pomaga lepo obnašanje, temu lahko rečemo tudi kolesarski bonton. Uvidevnost do drugih je osnova sobivanja v kolesarski skupin in lepo početje se nam bo zagotovo obrestovalo. Kar mi poklonimo drugim bodo tudi drugi nam, verjemite.

Ko se večja skupina kolesarjev vozi po cesti, en za drugim ali v paru (slednje je na Franji  normalno, saj so ceste zaprte, ob normalnem prometu pa sicer ni dovoljeno), se dogaja marsikaj. Opozorili smo že na vlogo in odgovornost tistega, ki je na čelu kolone.

Čar skupinske vožnje je tudi zavetrje. Vendar je poleg tega, da je takšna vožnja užitek, treba vedeti, da se je tega treba naučiti. Vrhunski kolesarji vozijo tik en za drugim, komaj nekaj centimetrov narazen so, pri ljubiteljskih je drugače.

Na začetku je vsakogar, ki se tega loti, strah približati se kolesarju pred seboj. Že na dva metra, kaj šele na meter, kot je, denimo, spodobna varnostna razdalja med izkušenimi rekreativnimi kolesarji. Nekaj časa traja, da se navadimo take vožnje, nato pa nas včasih tako prevzame, da kar pozabimo, da moramo biti zelo skoncentrirani in imeti prste blizu zavor, če ne že na njih, vsaj spočetka.

Predvsem pa - ponavljamo - je zelo pomembno, da je tisti na čelu skupine preudaren kolesar, ki vsaj tako kot za svojo skrbi tudi za varnost drugih. Od njegove presoje in razsodnosti je odvisno, kakšno bo razpoloženje v skupini.

Tokrat si v videozapisu pazljivo poglejmo, kako se vodilni v skupini, ko postane utrujen in vožnjo z in v več zračnega upora prepusti drugemu, umakne v stran in se pomakne s čela na začelje (enojne) kolone.

Poglejmo postopek:

1. odloči se, da se bo umaknil s čela kolone.

2. pogleda v levo nazaj, če je cesta prosta.

3. da znak z levo roko, da bo spremenil smer.

4. umakne se v svojo levo.

5. tistim za njim da znak z desno roko, naj se pomaknejo naprej.

6. upočasni vožnjo in se pomakne  za zadnjega kolesarja.