Enostavno neokusno!

Guncanje afen pri resnih stvareh je v Sloveniji nemara med vsemi evropskimi državami najbolj normalno početje.

Objavljeno
08. november 2015 23.53
LJUBLJANA SLOVENIJA 14.10.2011 GORAZD NEJEDLY FOTO: JOZE SUHADOLNIK
Gorazd Nejedly, šport
Gorazd Nejedly, šport
Znanci in prijatelji me iz tedna v teden ogorčeno zasuvajo z vprašanji o nekaterih poklicnih kolegih in hkrati mečejo v isti koš, saj veste, vsi novinarji ste isti, kaj za božjo voljo se greste. Njihov odziv bi z najblažjimi besedami opisal, da so poparjeni. Prav jim dam. Če se postavim v njihovo kožo več kot solidnih poznavalcev nogometa, se tudi meni ob spremljanju studijskega dela oddaje o ligi prvakov na največji komercialni televiziji zatemni pred oči.

Zdaj že veste, kaj moti dobršen del nogometne populacije z menoj vred pred teve zasloni, ko upajo in čakajo, da bi izvedeli kaj več o spornih vložkih, spektakularnih potezah, taktičnih odločitvah in zakulisju. Najprej bi rad zaščitil športne novinarje na komercialni televiziji. Niso krivi zato, kar morajo početi in kako. Imajo svoje nadrejene, pri čemer tudi športni urednik ni vrhovni in odločujoči v tej hierarhiji. Scenarij pišejo drugi, kolikor sem seznanjen in po poizvedovanju se ideje o tem, v kakšni obliki naj bi izpeljali oddajo, porajajo kar v vrhu televizije. Da ne bi našteval, komu sem namenil kritike, je najlažje pogledati, kdo sestavlja vodstvo podjetja PRO PLUS in kdo so odgovorni za programsko shemo.

Da bi se spustil na raven, ki mi jo narekuje studijski del lige prvakov, ni vredno. Potem bi bil bedak, tak kot je lep del odjemalcev, ki spremljamo oddajo in poslušamo ter gledamo bolj ali manj uspešne, znane in ugledne goste. Ti kot vselej priznavajo, da sicer niso veliki poznavalci, a Ronalda, Messija, Mourinha in druge zvezdnike zelo dobro poznajo. Da o njih in vsem, kar ponuja čudovita igra, razpravljajo posmehovalno. Kot da bi govorili o klovnih. Strokovni del gostov pa je praviloma v senci samooglaševanih zabavljačev in se zelo hitro ujamejo v zanko njihovega smešenja.

Tovrstna mešanica zabavljaštva in ščepec vsiljene dodane resnosti je med slovensko populacijo televizijskih gledalcev – predvsem na komercialnih televizijah – zelo dobro sprejeta. Nič čudnega, guncanje afen pri resnih stvareh je v Sloveniji nemara med vsemi evropskimi državami najbolj normalno početje. Legitimnost oddaje, ki nima podobnosti z nobeno (o ligi prvakov) v Evropi, bržkone potrjujejo več kot solidni kazalci gledanosti, kar je za ustvarjalce televizijskih programov in oglaševalcev tudi najbolj pomembno. Iz tega zornega kota njenim ideološkim ustvarjalcem prav ničesar ni mogoče očitati. Nazadnje so do vrhunskega izdelka, kar liga prvakov je, in možnosti velikega zaslužka prišli na odprtem trgu. Zanj so plačali in imajo vso pravico, da ga odjemalcem ponudijo po svojih merilih. Ta pa so enostavno neokusna. To jim lahko v imenu vseh prijateljev, znancev in neponeumljenih nogometnih navdušencev zapišem brez sramu.

In še; da ima več besede o studijskih oddajah za slovensko nogometno ligo športno uredništvo, pa je tudi vidno. Za to mu, glede na siceršnje skromne izkušnje s takšnimi projekti slovenskih televizij, lahko čestitam. Tudi SNL je lahko dober in zanimiv televizijski izdelek!