Uber se pokori ruskemu konkurentu

Ruski Yandex bo po združitvi z Uberjem postal prvi prevozni servis v Rusiji, Belorusiji, Gruziji, Armeniji, Azarbajdžanu in Kazahstanu.

Objavljeno
13. julij 2017 16.33
J. B.
J. B.

Uber se po umiku iz kitajskega trga predaja tudi v Rusiji, kjer je doslej meril moči s tamkajšnjim ponudnikov storitev prevoza Yandex.Taxi, s katerim upravlja ruski spletni velikan Yandex.

Beg pred dodatnimi stroški

Družba iz San Francisca, ki je poznana tudi po tem, da se običajno z vsemi sredstvi bori proti konkurenci in negostoljubnim oblastem, tudi Rusije ne bo zapustila z repom med nogami. Lahko bi rekli, da gre prej za izbiro bitk, v katerih se je vredno bojevati.

Yandexu pravijo tudi "ruski Google". In s svojim izredno priljubljenim iskalnikom, ki je deloval kot odličen kanal za promocijo prevoznih storitev v Rusiji in nekaterih državah vzhodne Evrope ter Azije, je bil očitno prevelik zalogaj za Uber.

Namesto, da bi se konkurenta finančno izčrpavala v tekmi za stranke, ki je na več trgih bivše Sovijetske zveze stal 170 milijonov dolarjev, sta se odločila za združitev. Uber je za 36,6-odstotni delež v skupni družbi - ime še ni izbrano - odštel 225 milijonov dolarjev, medtem ko bo Yandex za 59,3 odstotka lastništva prispeval 100 milijonov dolarjev. Skupna družba bo vredna 3,73 milijarde dolarjev, sta v skupnem sporočilu za javnost danes napisala Yandex in Uber.

Novo družbo bo vodil Tigran Khudaverdjan, dosedanji izvršni direktor Yandex.Taxi: "Skupaj bomo še naprej gradili storitev prevozov, ki bo ponujala resno alternativo lastništvu avtomobila in javnemu prevozu." Yandex in Uber sta doslej tekmovala v Rusiji, Belorusiji, Azarbajdžanu in Kazahstanu, ruski ponudnik prevozov pa je prisoten tudi v Gruziji in Armeniji. Skupen ponudnik prevozov bo opravil več kot 35 milijonov prevozov na mesec, je zapisano na Uberjevi spletni strani. Od obeh konkurentov je bil doslej uspešnejši Yandex.Taxi, prek katerega so uporabniki lani rezervirali za dobro milijardo dolarjev prevozov, prek Uberja pa za okoli 566 milijonov dolarjev, poroča Bloomberg.

Repriza v Indiji in Jugovzhodni Aziji?

V podobnem položaju se je bil Uber znašel tudi na Kitajskem, kjer je moral priznati premoč kitajskemu ponudniku prevozov Didi Chuxing, v katerem je ob umiku iz trga kupil 17,5-odstotni lastniški delež. Še prej je v boju za prevlado na trgu, ki ima izreden potencial, zapravil okoli dve milijardi dolarjev.

Zaradi agresivnega vstopa na vse svetovne trge je Uber še naprej nedobičnonosen. V prvem četrtletju letos je ustvaril 708 milijonov dolarjev izgube, kar je sicer izboljšanje v primerjavi z lansko izgubo v istem obdobju pri 991 milijonih dolarjev, a še vedno precej zaskrbljujoče. Še posebno ob dejstvu, da se mu sorodna usoda tej iz Rusije in Kitajske obeta na nekaterih drugih trgih. Denimo v Indiji, kjer drži prevladujoč delež na trgu Ola Cabs, in Jugovzhodni Aziji, kjer se Uber vse težje kosa s singapurskim ponudnikom prevozov Grab.