Avstrijski turizem: za tretjino manj Rusov, a še vedno rekordna sezona

Če hoče imeti hotel danes takšno zasedenost kot pred 20 leti, mora imeti 30 odstotkov gostov več kot takrat.

Objavljeno
27. avgust 2015 17.39
Boris Čibej, zunanja politika
Boris Čibej, zunanja politika
Čeprav je letos skoraj za tretjino manj ruskih turistov, je sezona spet rekordna, se veselijo v Avstriji, ki skoraj 15 odstotkov svojega prihodka dobi od turizma. Največ koristi ima prestolnica, najmanj pa hotelirji: resda prihaja vse več gostov, a ostajajo čedalje krajši čas.

Odkar objavljajo uradno statistiko, v Avstriji v pol leta še nikoli niso imeli toliko turistov in nočitev, kakor od začetka januarja do konca julija letos, so pred kratkim ugotavljali v tukajšnjih medijih, ko so predstavljali zadnje podatke o letošnji turistični letini. V primerjavi s prvo polovico lanskega leta se je število gostov povečalo za štiri odstotke, število nočitev pa za 3,9 odstotka. V Avstriji so se lani pred začetkom zimskih počitnic bali, da se jim obeta katastrofalna sezona, ker se je zaradi nove hladne vojne in padca ruske kupne moči število turistov iz Rusije zmanjšalo za več kot 30 odstotkov. Toda uspelo jim je pritegniti druge, evropske goste, saj je bilo letos na zimskih počitnicah v Avstriji kar 53 odstotkov več Belgijcev kot lani. Na koncu zimske sezone so zadovoljno ugotovili, da so imeli od novembra do februarja 12,01 milijona gostov (5,8 odstotka več kot lani) in 46,25 milijona nočitev (plus 4,2 odstotka).

Tudi v poletnih mesecih so dosegli nove rekorde, čeprav se je število nočitev domačih turistov malenkostno zmanjšalo v primerjavi z lanskim letom, upad ruskih gostov pa so zapolnili turisti iz Evrope in ZDA, od koder je v Avstrijo letos prišlo več kot deset odstotkov več obiskovalcev. Čeprav se v zadnjih letih zelo povečuje tudi obisk iz Azije, od koder je lani v Avstrijo prišlo 1,6 milijona turistov oziroma 13 odstotkov več kot pred dvema letoma, so za severno sosedo najpomembnejši turisti iz Nemčije. Od 67,83 milijona nočitev, kolikor so jih imeli v prvi polovici letošnjega leta, so nemški gostje poskrbeli za 18,73 milijona (štiri odstotke več kot lani v istem času).

Dobro služijo predvsem na Dunaju

Statistika je na prvi pogled razveseljiva, a »če številke pravilno analiziramo, ugotovimo, da so dobri zaslužki s turizmom večinoma le na Dunaju«, so pred kratkim ugotovili v avstrijskem dnevniku Standard.

Prestolnica, ki je letos gostila popevkarski festival Eurosong, je imela v letošnjem juniju kar desetino več prihodov in desetino več nočitev kakor v lanskem. Največ gostov pride na Dunaj iz Nemčije, na drugem mestu so domači turisti, tretji pa državljani ZDA. A tudi v prestolnici zaradi rekordnih obiskov niso vsi obogateli. »Mesto Dunaj je imelo od tega korist, posamični hotelirji pa najbrž ne,« je povedala predsednica Avstrijskega združenja hotelirjev Michaela Reitterer. Kot glavnega »krivca« za to je navedla dejstvo, da se je na Dunaju število hotelskih sob in drugih možnosti za nastanitev v zadnjih osmih letih podvojilo.

Nelojalna konkurenca spletne ponudbe

»Leta 2007 je bilo na Dunaju 38.000 hotelskih postelj, zdaj jih je 66.000, poleg tega pa je vsaj še 10.000 zasebnih prenočišč, ki jih ljudje najemajo prek spleta.« Nad temi spletnimi ponudbami zasebnih prenočišč tradicionalni dunajski hotelirji niso navdušeni, pa čeprav so navkljub njihovi čedalje večji konkurenci v prvih petih mesecih letošnjega leta zaslužili skoraj 245 milijonov evrov oziroma desetino več kot v istem času lani. Direktor dunajske turistične zbornice Norbert Kettner je pred mesecem izjavil, da bi morali politično oziroma zakonsko urediti tudi to ponudbo.

Po podatkih avstrijskega nacionalnega turističnega urada so imeli v letu 2014 37,6 milijona gostov, od tega 12,3 milijona domačih. Toda hkrati se je v primerjavi z letom 2013 za pol odstotka zmanjšalo število nočitev. Navade turistov se spreminjajo, ugotavljajo strokovnjaki, največja težava za hotelirje pa je, da gostje pri njih ostajajo čedalje krajši čas. »Če hoče imeti hotel danes vsaj takšno zasedenost kot pred 20 leti, mora imeti 30 odstotkov gostov več kot takrat,« so konec aprila zapisali v študiji svetovalne družbe Kohl & Partner.