Fotografija tedna: Saša Krušnik

Tokrat izbrano fotografijo tedna ocenjuje Izidor Gašperlin.

Objavljeno
09. november 2013 22.22
Izidor Gašperlin
Izidor Gašperlin

»Med večernim sprehodom konec maja po otoku Smokvica na Kornatih sem iskala motive za fotografiranje in takoj me je pritegnil zapuščen lesen čoln. Ker je bilo v ozadju veliko motečih elementov, kot so hiše, privezane jadrnice in po tleh smeti, sem počepnila in fotografirala od blizu,« je zapisala Saša Kruš­nik, avtorica fotografije.

Oprema: Canon EOS 400 D, objektiv 18-55 mm

Nastavitve: f/5,6; 1/400 s; ISO 200, F 18 mm

Komentira Izidor Gašperlin

Tehnika

Zaradi izrazitega objekta zelo blizu v prednjem planu gre za dokaj zahteven posnetek, ki pa je tehnično zelo dobro izpeljan. Osvetlitev po celotnem kadru je dobra, ostrina in še posebno globinska ostrina ob upoštevanju zahtevnosti zadovoljivi. Čoln je izjemno dobro osvetljen in tudi lepo poudarjen v poobdelavi.

Občutek je, kot da ima fotografija, razen čolna, še kar nekaj rezerve pri kontrastih. Siva prevladuje, pogrešamo nekaj več belih in črnih tonov. Sploh za nebo se zdi, da bo z nekaj več kontrastov šele prav zaživelo. V vogalih levo in desno spodaj je fotografija precej mehka in neostra. Kaže, da gre za napako pri obdelavi, saj bi na terenu težko naredili tako razliko v ostrini, razen če je z objektivom kaj narobe. Desno zgoraj ob čolnu je opaziti bel rob (halo efekt), ki je prav tako verjet­no nastal ob obdelavi.

Kompozicija

Z izrazito poudarjenim čolnom v prvem planu gre za kompozicijsko v osnovi zelo dobro postavljen kader. Rob obale v krivulji zelo lepo zapelje v kader in da občutek globine, otoški hribi zadaj lepo zaokrožijo pogled. Tudi ključni elementi so med sabo v ravnotežju in primerno razporejeni. Posnetek deluje malo preutesnjeno. Rez oziroma kadriranje spodaj in levo je verjetno preozko, čoln nekako ne zadiha. Tudi hiša na desni ni najbolj posrečeno rezana, tako da dobi še več­ji poudarek, čeprav se ne poda najbolj k vzdušju tega posnetka. Tik ob čolnu na levi in desni so moteči elementi (verjetno jambor in del jadrnice).

Žanr/vsebina

Navajeni smo počitniških motivov s čolni, zato je vedno treba iskati neki drugačen, bolj kreativen pristop. Pri tej fotografiji je avtorici to uspelo z drznejšo in lepo izvedeno kompozicijo, ki je zanimiva zaradi poudarjenega nerealnega razmerja med objekti na fotografiji. Čoln tako deluje že kot ogromna ladja. Tudi odločitev za črno-belo tehniko pripomore k večji zanimivosti, sploh detajli na trhlem čolnu so odlični. Omenjene kompozicijske in tehnične nedoslednosti tudi vplivajo na splošni občutek glede vsebine oziroma želenega sporočila. Pogrešamo še nekaj dogajanja, kakšen človek na posnetku bi bil v tem pogledu zelo dobrodošel.

Nasveti za izboljšave

Pri fotografiranju
: Narediti korak ali dva desno, da se iz kadra izloči hiša na desni in še bolj poudari zelo dobra linija obale. S tem bi se s čolnom pokrili tudi moteči elementi levo zadaj za njim. Počakati, da jadrnica, ki je odrezana desno za čolnom, odpelje mimo. Če je bila tam zasidrana, kadrirati tako, da je cela na posnetku in dovolj oddaljena od čolna. Še bolj zapreti zaslonko ali se za korak odmakniti od čolna, da se doseže popolna globinska ostrina, ki je zdaj zadaj še nekaj manjka. Spredaj kadrirati nekaj širše, na desni ožje, da se izloči hiša. Preveriti objektiv, ali ne povzroča mehkobe v vogalih.

Pri obdelavi: Poudariti levele in po potrebi še kontraste. Paziti na bel rob okrog čolna (mogoče površna uporaba mask?). Če je mehkoba v vogalih posledica obdelave, najti vzrok in ga odpraviti. Odklonirati odrezano jadrnico zadaj in element levo ob čolnu. Odpraviti vinjetiranje spodaj.