Fotografija tedna: Urban Kavka

Tokratno izbranko tedna ocenjuje Jure Kravanja.

Objavljeno
11. januar 2014 15.15
Jure Kravanja
Jure Kravanja

»Fotografija je nastala v začetku lanskega decembra. Všeč mi je bila igra meglic in sončnega zahoda. Zaradi vej, ki so bile na desni strani, sem moral sliko obrezati in rahlo popraviti,« nam je razložil avtor fotografije Urban Kavka.

Oprema: Nikon D5100, 18-105

Nastavitve: f /3.5, 1/60 s, ISO 800, 18 mm

Komentira Jure Kravanja


Tehnika

Prevzelo nas je žarenje toplih barv, od nežno rumene, prek zlate in oranžne do razblinjanja v hladnejše modrikaste in vijoličaste odtenke. Bolj zaprta zaslonka pa bi zagotovila večjo globinsko ostrino, s čimer bi bili robovi gora v daljavi jasnejši in ostrejši. Večji ISO in s tem povezan neželeni šum pa zaobidemo z uporabo stojala.

Kompozicija

Čeprav tretjino fotografije prekriva črnina, je preostanek pravo razkošje barvne kompozicije. Ta barvitost pa je tudi sidrišče vse dinamike, vseh silhuetnih motivov.

Za fotografa so električni drogovi velikokrat zelo moteča ovira, saj odvračajo zasluženo pozornost s prijetnejše motivike narave. Današnja fotografija pa bi bila brez teh elementov osiromašena; avtor je znal to pomanjkljivost preobrniti v prednost, saj je z naraščanjem velikosti drogov in iztekom žic na desni ustvaril tisto razpoloženje, ki fotografijo žlahtni.

Žanr/vsebina

Pri motivu sončnega zahoda iščemo pogosto tisti trenutek, ko imamo v kadru sonce v celoti ali vsaj delno. Pozabljamo pa, da najbolj očarljivi svetlobni in barvni trenutki vznik­nejo tudi malo pred zahodom in po njem; takrat imamo na voljo celoten spekter toplih in hladnih barvnih tonov. Oblaki in meglice dodajo bistven delež k vsesplošni dinamiki. Avtorju današnje fotografije izrekamo pohvalo zaradi primernega timinga, ki potrjuje to, o čemer smo pisali v začetku.

Vremenskemu razpoloženju se pridružuje še vrsta zanimivih silhuet, ki naseljujejo obzorje. Slutnja dreves, gora in drogov žlahtni večerno krajino; skupaj učinkovito sklepajo motivni krog.

Nasveti za izboljšave

Pri fotografiranju:
Da bi spodnji, temni del skrčili, velja na podobnih mestih fotografirati z nižjega gledišča. S tem ne bi le zmanjšali temnine, ampak bi še dodatno poudarili motive. V dobrodošlo pomoč bi vam bilo stojalo.

Pri obdelavi: Za še boljši vtis predlagamo poravnavo horizonta in malenkostno prirezanje temnine.