Ali verjamete, da bo v Ljubljani čez pet let stal potniški center Emonika?

Odgovarjali so: Jure Apih, Zlata Tavčar, Samo Rugelj, Irena Prijović, Janez Furman, Špela Šipek, Aleš Stergar.

Objavljeno
17. junij 2012 12.23
Nedelo
Nedelo

Jure Apih, publicist

Že dobri dve desetletji se nam dogajajo stvari, za katere ne bi nikoli verjeli, da se lahko zgodijo. Kdo je verjel, da bo padel berlinski zid, da bo razpadla Sovjetska zveza in da bo propadel komunistični režim? Kdo je leta 1980, ko je svetovni politični vrh objokoval Tita, verjel, da bo Slovenija čez enajst let neodvisna država? Kdo je predvidel, da bo nekaj deset znajdežev okradlo Slovenijo in jo spravilo na beraško palico? In kdo je ne nazadnje verjel, da bo Zoran Janković tako prenovil Ljubljano, da bodo še večni nergači ponosni nanjo? Če lustriramo vse bivše partijske funkcionarje, ki so obrnili ploščo, moramo priznati, da je zgodovina nepredvidljiva. Zakaj torej ne bi verjeli, da bomo čez pet let ponosni na potniško postajo, ki nam jo bodo zgradili Madžari?

Zlata Tavčar, ekonomistka

Čez pet let zagotovo ne. V kriznih razmerah tako v svetu kot pri nas, ko ni mogoče dobiti investicijskih sredstev na daljši rok že iz objektivnih razlogov, ne moremo računati na to. Drugi problem pa je, da naša politika nima izdelane strategije raz­voja in predvsem prioritet njenega izvajanja za investicije. Poleg tega sodoben potniški center v glavnem mestu države ne bi smel biti samo vprašanje Mestne občine Ljubljana. Je namreč za zrcalo države, saj si obiskovalci tudi po sodobnih promet­nih povezavah ustvarijo sliko o njej.

Dr. Samo Rugelj, publicist

Želim si, da bi, vendar ima projekt že kar dolgo brado, zato glede na sedanje gospodarske razmere menim, da se bo to le težko zgodilo, saj se morata pri tako velikem projektu pokriti interes mesta in tudi nacionalni interes.

Irena Prijović, ekonomistka

To bi mi bilo všeč, tudi če bi se potniškemu centru reklo drugače in če bo investitor kdo drug. Še pred nekaj leti bi najbrž vsak odgovoril, da verjame v uresničitev takšnega projekta, zdaj pa ni nič več videti gotovo. Velike investicije, ki so se nam pred leti zdele normalne, so postale težko predstavljive in zato manj uresničljive. Občutek imam, da se bojimo sploh razmišljati o velikih projektih. Vesela bom, če bo tuji kapital še našel pot k nam. To bi bil pozitiven signal. Želim si, da bi pri tem imel čim več podpore vseh deležnikov. Dobro je, da se Ljubljana razvija v lepo in sodobno mesto.

Janez Furman, župnik

V starozaveznem psalmu beremo: »Če Gospod ne zida hiše, se zaman trudijo z njo njeni graditelji.« Zdaj pa odkrivamo, da je glavni zidar mamon, ki se mu hlapčuje, ker je sinonim za bogastvo in razkošje ter prinaša drugačno razvrstitev vrednot. Zakaj sploh še čudenje, kdo si je pri kakšni večji gradbeni zgodbi napolnil bančni račun. Nekatere železniške postaje po svetu so pravi arhitekturni biseri in verjamem, da bo potniški center Emonika nekaj podobnega. Biser pa bo postal, če bo gradnjo spremljalo medsebojno zaupanje, poštenost, pravičnost, ne pa zavist, kraja in zloba. Kdaj bo center stal, ve samo vlada nad nami, tista, pri kateri se bomo morali nekoč vsi zagovarjati. Lahko pa, da se bo zaradi Emonike tehtnica zopet nagnila graditeljem v prid.

Špela Šipek, urednica

Mislim, da bo stal del načrtovanih objektov. Verjetno železniška in avtobusna postaja, čeprav me preveva neprijeten občutek, da bodo težave z investicijo, ki je samo v tem delu ocenjena na kar 25 milijonov evrov, zastavljena je megalomansko, a mi ni jasno, kako bo Trigranit to finančno konstrukcijo zaprl. Slovenske železnice imajo resda le triodstotni delež v tem skupnem projektu, a ob napovedi se težjih razmer na finančnih trgih in stanju na železnicah me ne bo čudilo, če ne bo končan niti ta prvi del, kaj šele stolpnici in hotel. Se pa veselim časa, ko bo Emonika dokončana, utegne biti lep pogled.

Aleš Stergar, novinar

Ljubljana potrebuje sodoben pot­niški center, saj zdajšnje častitljivo železniško postajno poslopje in že pol stoletja provizorična »avtobusna postaja« to nista. Posebno slednja je v sramoto prestolnici. Je Emonika morda preveč razkošen projekt? Verjetno. A če ima naložbenik denar, potem je to potrebna in spodbudna investicija, kajti mesto res potrebuje sodoben potniški center in sodobna javna prevozna sredstva s tramvajem vred, ki bi jih uporabljali potniki z enotno vozovnico. Morda pa bomo ob sodobnem potniškem centru končno dobili tudi urejen javni pot­niški promet.