Kitajska podjetja osvajajo trg pametnih telefonov

Samsung in Apple držita svoji poziciji, poleg njiju pa je v deseterici od nekitajskih proizvajalcev ostal le še LG.

Objavljeno
01. februar 2016 10.31
APPLE-RESULTS/
Matjaž Ropret
Matjaž Ropret
Sedem od desetih največjih ponudnikov prihaja iz Kitajske. Največjo rast v panogi je doseglo kitajsko podjetje. Tamkajšnji trg je tudi zaslužen za levji delež rasti glavnega zahodnega ponudnika. Industrijo pametnih telefonov so že skoraj povsem okupirali pretendenti iz Shenzhena in podobnih središč.

Lani je prodaja pametnih telefonov skorajda dosegla poldrugo milijardo. Končna številka se je po podatkih analitskih hiš IDC in Strategy Analytics ustavila pri milijardi in 433 ali celo milijardi in 440 milijonih prodanih telefonov. Samo v zadnjem, prednovoletnem četrtletju jih je v prodajo šlo 400 milijonov. Skupna številka je za desetino višja kot leta 2014 in letos bo zelo verjetno podobno. Že zaradi držav v razvoju, kjer prebivalci šele odkrivajo pametne telefone kot svoje prve osebne računalnike.

Samsung in Apple še vedno spredaj

Vodilni proizvajalec je še naprej Samsung, in čeprav korejsko korporacijo zgoraj napada Apple, spodaj pa vse ostreje »Kitajci«, bo verjetno še nekaj časa na prvem mestu. Toda njegova prodaja številčno stagnira - 325 milijonov telefonov pomeni le dvoodstotno povečanje - tržni delež pa zato rahlo upada. Letos bo Samsung tudi pri cenejših izdelkih uvedel kovinsko ohišje (pri prihajajoči novi seriji a), medtem ko naj bi pri paradnem konju galaxyju s7 na željo uporabnikov vrnil režo za pomnilniško kartico micro sd in vodotestnost. Kar pa pomeni, da ne bo več mogel z dobrimi maržami prodajati različic z več vgrajenega shranjevalnega pomnilnika (64 in 128 GB).

Apple je sicer v zadnjem četrtletju, ko je bil na policah novi 6s (in 6s plus), ostal pri istih številkah kot v enakem obdobju leto prej. Toda v celem letu mu je prodajo glede na predlanskim uspelo zvišati za petino, skupno je v promet spravil 231 milijonov iphonov. Glavnino rasti je dosegel na Kitajskem in še nekaterih »novih« trgih, a vodilni v korporaciji s Timom Cookom na čelu poudarjajo, da uspešno kradejo tudi androidne uporabnike v zahodnih državah. Tržni delež iphona je ob koncu preteklega leta ostal na približno 15 odstotkih. Najvišji je bil leta 2012, ko je Apple v rokah držal petino celotnega trga pametnih telefonov.

Vlagatelji sicer niso navdušeni nad obeti, toda na svetu je od 500 do 600 milijonov posameznikov, ki uporabljajo Applove mobilne izdelke. Taka baza uporabnikov, ki so tradicionalno zvesti in se vedno znova odločajo za nakup novega iphona in ipada, Applu daje trdno podlago za nadaljnje uspešno poslovanje. Da se prodaja jabolčnih telefonov še ne bo tako hitro zmanjšala, pa nakazuje tudi drug podatek, ki ga je med pogovorom z vlagatelji navrgel Cook. Doslej naj bi namreč nov, večji iphone (6, 6 plus, 6s, 6s plus) kupili le dve petini tistih, ki so ob predstavitvi šestice uporabljali iphone. Morda bo za marsikoga med njimi v poštev prišel novi model s štiripalčnim zaslonom, ki naj bi ga Apple predstavil marca ali aprila.

Za njima pa plejada kitajskih podjetij

Med peterico »največjih« le še vodilna dva nista kitajski podjetji, mesta od tri do pet pa zasedajo Huawei, Lenovo in Xiaomi. Do desetega mesta se poleg korejskega LG-ja zvrstijo še Oppo, ZTE, TCL (Alcatel) in Coolpad. Prodornih kitajskih znamk pa je še nekaj, denimo Gionee, Oneplus in Elephone. Vendar je bilo tudi za kitajske pretendente preteklo leto zelo različno. Huawei je presegel pričakovanja in se že utrdil tudi na zahodnih trgih. »Je ena redkih kitajskih znamk, ki se je pozicionirala na globalni ravni. In ker že polovico prodaje dosega zunaj Kitajske, je v dobrem položaju, da tudi letos ostane trdno na tretjem mestu,« je ocenila Melissa Chau iz analitske hiše IDC.

Po drugi strani Xiaomi ni izpolnil napovedi, da bo dosegel sto milijonov prodanih telefonov, ki so izhajale iz fantastične rasti v prejšnjih dveh letih. Končni izplen se je ustavil pri 70 milijonih. Prej je Xiaomi kot eden redkih ponujal dokaj poceni telefone z dobrimi zmogljivostmi in premijskim občutkom, lani pa se je proizvodnja aluminijastih ohišij (iz enega kosa) bistveno pocenila in tudi čipovje nižjih razredov postalo dovolj zmogljivo, da so lahko privlačne in prepričljive izdelke ponudili tudi še cenejši tekmece.

Tudi Lenovu je pred letom kazalo bolje, vendar mu še ni uspel huaweijevski preboj na zahodnih trgih, kjer večino njegovih količin še vedno predstavljajo telefoni motorola, a so tudi ti, še zlasti v višjem segmentu, precej daleč od stare slave. Kar je Lenovo tudi spodbudilo k popolni reorganizaciji telefonskega oddelka in ukinitvi znamke motorola - uporabljali bodo le še oznako moto za nekatere modele.

Standardizirana strojna oprema

Kot pojasnjuje Howard Yu iz švicarske poslovne šole IMD, je dandanes vstopni prag za proizvajanje telefonov nizek. Komponente so lahko dostopne in zamenljive, notranjost izdelkov dokaj modularna in na voljo so skoraj dokončani vzorci, ki jih je treba le še malo prilagoditi. Prav zaradi te modularnosti in uporabe »standardnih« gradnikov so mnogi telefoni, ki so lani prihajali iz kitajskih tovarn, imeli zelo podobne lastnosti, čeprav so bile na njih različne oznake in se je oblika rahlo razlikovala.

Predvsem pa ni bilo veliko raznolikosti - kupcem sta bili bolj ali manj na voljo dve možnosti. Malo manj zmogljiv telefon (tipično s procesorjem snapdragon 410 ali primerljivim in največ dvema gigabajtoma pomnilnika, lahko tudi samo z enim) s petpalčnim zaslonom hd ali nekoliko zmogljivejši (snapdragon 615 ali boljši, več pomnilnika), ampak bistveno večji z zaslonom diagonale 5,5 in razločljivosti full hd. Odstopanja in vmesne variacije smo večinoma videli samo pri uveljavljenih znamkah, ki se jim splača uvajati namenske proizvodnje linije in tvegati z nakupom (tudi) milijonskih količin določenih komponent.

Konec windows phona?

Letos večjih tehnoloških prebojev za zdaj ni na vidiku. Morda bo kdo eksperimentiral z novimi materiali, kakšno posebnost lahko pričakujemo tudi pri fotografskem delu. Vsaj pri kakšnem modelu bomo zanesljivo videli dve fotografski tipali, ali za posebne učinke ali pa bo eno namenjeno nekajkratni optični povečavi (»zumu«). Skoraj zagotovo bodo skoraj vsi telefoni, razen najcenejših, podpirali lte. Tehnologija 3g dokaj hitro izgublja svoj prostor pod telekomunikacijskim soncem.

Letošnje leto utegne biti prelomno tudi za usodo mobilnih oken, najmanjšega od treh pomembnih operacijskih sistemov. V lanskem zadnjem četrtletju je bilo od 400 milijonov prodanih telefonov zgolj 4,5 milijona Microsoftovih lumij, to je nekaj več kot odstotek. In v petih letih od prihoda prvih izdelkov s sistemom windows phone (zdaj windows 10 for mobile) so ti pritegnili vsega 110 milijonov kupcev, androidnih telefonov in iphonov pa je bilo prodanih štiri milijarde in pol. Prvi mož Microsofta Satya Nadella utegne med reze, ki se jih je odločno lotil lani, počasi uvrstiti tudi telefone lumia (nekdanje nokie) ali pa kar celotno iniciativo z okni za mobilne naprave. Čeprav to vendarle ni povsem verjetno, ker se začenja naslednja bitka - za prevlado v svetu interneta stvari. Ta pa bo prišla na osnovi mobilnih platform.