Telemach na trg mobilne telefonije z novo ponudbo in enotno znamko

Od danes ni več Tušmobila, Telemach pa poskuša biti najcenejši ponudnik mobilne telefonije.

Objavljeno
23. september 2015 16.30
Matjaž Ropret, Infoteh
Matjaž Ropret, Infoteh

Telekomunikacijski operater Telemach je danes po pričakovanjih predstavil svojo novo ponudbo mobilne telefonije in dokončno ukinil blagovno znamko Tušmobil. Nekdanjega operaterja s tem imenom je Telemach prevzel spomladi in že takrat napovedal, da bo sčasoma uporabljal le še eno znamko. Podjetji sta za zdaj še vedno ločeni − Tušmobil se je preimenoval v Telemach mobil −, a naj bi se združili do konca leta, medtem ko se ekipe zaposlenih že premešane in razporejene po področjih delovanja.

V nasprotju s pričakovanji marsikoga iz panoge Telemach ni predstavil združene ponudbe fiksnih in mobilnih storitev (tako imenovanih četverčkov), temveč zgolj nove pakete mobilne telefonije. Ti so trije in bodo za naročnike (katerih koli) fiksnih storitev Telemacha za nekaj evrov na mesec cenejši kot za tiste, ki se bodo pri tem operaterju naročili le na mobilno telefonijo. To bo očitno strategija Telemacha − držati cene pri fiksnih storitvah, še posebej televiziji, in uporabnikom teh storitev precej poceni ponujati še mobilno telefonijo.

Cenejši paketi, a dražji telefoni

Vstopni paket stane štiri ali šest evrov, srednji, ki bo verjetno najbolj priljubljen, 12 ali 15 evrov, najdražji pa 20 ali 25 evrov. S tem Telemach premika cenovno lestvico za približno pet evrov navzdol glede na preostala dva ponudnika, a ostaja bolj ali manj na dosedanjem nivoju Tušmobila. Ali bo to dovolj za večje premike naročnikov, pa je še prezgodaj soditi. Še posebej glede na višje cene telefonov in dodatnih opcij kot pri konkurenci. In med drugim ta operater nima več posebne ponudbe za mlade, pri Tušmobilu so bili to paketi mingl, kjer sta tako Simobil z ortom kot Telekom z itakom premočna. Predplačniška ponudba pa je ostala enaka kot prej pri Tušmobilu.

V Telemachu poudarjajo dve dodatni storitvi, ki ju imajo vsi naročniški paketi, mobilno televizijo d3go in priključevanje na brezžične dostopne točke unifi. Teh ima skupina United v Sloveniji, Bosni in Hercegovini ter Srbiji približno 3000, njihovo število pa nameravajo povečati na 70.000. Prehod na enega od novih pakete bo − enako kot pri drugih operaterjih − naročnika stal 20 evrov. Do konca leta bo sicer Telemach uporabo omrežja lte ponujal brezplačno, kar pomeni, da prenos podatkov v tem omrežju ne bo štel v kvoto zakupljenih podatkov. Kako bo z uporabo lteja in hitrostmi v tem omrežju po novem letu, pa še niso povedali.

Nič več skritih stroškov nacionalnega gostovanja

Razlika glede na prakso Tušmobila je vključenost nacionalnega gostovanja v nove pakete. Telemach za doseganje enake pokritosti kot konkurenca še vedno uporablja nacionalno gostovanje pri Telekomu Slovenije, a tega uporabnikom ne bo več treba plačevati ali pa bo izključeno (pri nekaterih starejših paketih Tušmobila). V štirih mesecih so sicer popolnoma zamenjali opremo na približno 600 baznih postajah in dodali še nekaj novih. Do konca leta načrtujejo 80-odstotno pokritost prebivalstva s signalom lte. Medtem se Simobil in Telekom približujeta 90-odstotni pokritosti. V Telemachu so se lotili še prenove poslovalnic in združitve klicnih centrov v enega na enotni številki.

Telemach ima trenutno približno 330.000 uporabnikov mobilne telefonije, od tega jih 90 odstotkov uporabnikov nekdanjega Tušmobila, preostali pa so uporabniki mobilne telefonije, ki jo je že pred prevzemom mobilnega operaterja ponujal Telemach kot navidezni operater. Na fiksnem delu ima največji kabelski operater v državi približno 190.000 naročnikov, medtem ko s svojimi kabli dosega približno 300.000 gospodinjstev. O ciljih danes niso govorili, ni pa skrivnost, da se želijo na mobilnem delu po tržnem deležu približati Simobil oziroma ga prehiteti, na fiksnem delu pa še bolj konkurirati Telekomu in T-2.