Dražba uspešna, najboljša ponudnika sta bila GEN-I in Energija plus

Prihranki v kampanji ZPS Zamenjaj in prihrani bodo pri elektriki znašali 70, pri plinu 94, pri kombinaciji pa celo več kot 140 evrov na leto.

Objavljeno
20. oktober 2014 12.40
mfe/SOCIALKA
Božena Križnik, gospodarstvo
Božena Križnik, gospodarstvo

Ljubljana - Dražba za izbiro najugodnejšega ponudnika v kampanji Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS) za skupinski nakup elektrike in zemeljskega plina je bila zelo uspešna. Organizatorji ne razkrivajo, kateri izmed dveh ducatov dobaviteljev teh energentov so se udeležili dražbe, niti, koliko jih je bilo. V ZPS pravijo, da jih je bilo veliko, tekma med njimi pa je trajala kar šest ur, kar je več od vseh tovrstnih dosedanjih dražb v EU.

Dva zmagovalca

Tako so organizatorji dobili zmagovalca v vseh treh kategorijah: elektrika, zemeljski plin in kombinacija obeh. Zmagovalne ponudbe so bile boljše od vseh, ki so tisti hip - v četrtek, 16. oktobra - veljale na slovenskem trgu. Potrošnikom, ki jih bodo sprejeli, bodo omogočile prihranke v višini več kot enomesečnega stroška za dobavljeni energent. Najnižje cene sta postavila GEN-I v kategoriji elektrika in kombinacija elektrike in plina ter Energija plus v dobavi plina.

Kot so povedali na tiskovni konferenci ZPS, so prihranki glede na sedanje stanje 70 evrov na leto pri elektriki, 94 evrov pri plinu in pri obeh skupaj več kot 140 evrov na leto. Z drugimi besedami, nove ponudbe omogočajo 21 odstotkov nižjo ceno elektrike in 15 odstotkov nižjo ceno zemeljskega plina (neupoštevaje takse oziroma fiksni del računa). Povprečno gospodinjstvo, ki upotrablja elektriko in plin, bo tako lahko v letu dni prihranilo 164 evrov.

Prihranki so lahko še večji

To so izračuni glede na povprečje tarif iz rednih cenikov ponudnikov, objavljenih na spletni strani Agencije za energijo. Pri posameznih odjemalcih bodo prihranki lahko večji ali manjši, odvisno od konkretne porabe gospodinjstva, razmerja med tarifama in drugih spremeljivk. Vsekakor bodo največ prihranili tisti, ki doslej še niso zamenjali dobavitelja in so plačevali relativno več.

Na ZPS poudarjajo, da z dražbo niso pridobili le najnižjih cen, ampak tudi kakovostno ponudbo. Preverili so namreč določila pogodb in splošne pogoje dobavitelja; ti so morali biti brez vezave, brez skritih stroškov, z navzgor omejeno ceno za 12 mesecev, dobavitelj pa se je moral v ponudbi zavezati tudi, da bo pravočasno, vsaj mesec dni pred iztekom enoletnega obdobja, sporočil strankam morebitne spremembe cene.

K akciji se je v roku prijavilo 24.168 gospodinjstev. Ti bodo v drugi polovici novembra prejeli individualno oceno prihrankov, izračunano na podlagi lastnih podatkov iz prijave. Bo možno naknadno stopiti na ta vlak? Bo. Zaradi številnih klicev po izteku registacijskega roka in interesa potrošnikov so v ZPS že danes ob 11. uri spet odprli spletni registrator. Zamudnikom omogoča, da se vključijo v akcijo, a poudarjajo, da bodo imeli prednost oni, ki so to storili v roku. Dobavitelji energije, ki so šli na dražbo, so se namreč zavezali sprejeti le dotlej znano število interesentov. Ker pa izkušnje kažejo, da se za zamenjavo nikoli ne odločijo prav vsi prijavljeni, tudi za zamudnike ni bojazni.

Prva gospodinjstva bodo lahko prestopila k boljšemu ponudniku že z decembrom, zagotovo pa z januarjem. Če bodo privolili v prestop, jim bo ZPS poslala novo pogodbo; na njih je samo, da jo bodo podpisali – brez kakršnih koli stroškov v zvezi s tem.

Prepolovljena provizija

V času registracije interesa med potrošniki je bilo najbolj sporno vprašanje provizij za izvajalca kampanje, nizozemskega partnerja ZPS, podjetje PrizeWize. Ta je uspešno izvedel skupinske nakupe tudi v drugih državah. Za potrošnike je sodelovanje brezplačno, provizijo (ta pokriva stroške organizacije in tehnične podpore kampanje, klicnega centra in komuniciranja z javnostjo) pa bo kril zmagovalec dražbe. Sprva je v javnosti zakrožil znesek 30 evrov na pogodbo o zamenjavi (tolikšna je bila denimo provizija v Avstriji), po pogajanjih z zainteresiranimi dobavitelji pa se je skoraj prepolovila.

Tako bo zmagovalec na licitaciji za vsako uspešno izvedeno zamenjavo dobavitelja elektrike organizatorjem zamenjave odštel 16 evrov, za plin pa 18 evrov. V ZPS so prepričani, da je tak znesek omogočil oblikovanje dobre ponudbe, saj je po njihovem precej nižji od stroškov, ki jih imajo dobavitelji sicer s pridobivanjem novih strank.