Vroče poletje vabi na razprodaje

Začenjajo se poletne razprodaje tekstila in obutve: Tržna inšpekcija in ZPS z opozorili za potrošnike.

Objavljeno
13. julij 2015 18.02
SLOVENIJA,LJUBLJANA,11.07.2011.ZACETEK RAZPRODAJ. FOTO LJUBO VUKELIČ/DELO
Božena Križnik, gospodarstvo
Božena Križnik, gospodarstvo
Ljubljana – Hvaležno blago za spletne nakupe so tudi oblačila in obutev. Tako nakupovanje je zelo mikavno, ker sega prek vseh geografskih meja, asortiman je ogromen, eden ključnih motivov pa so bistveno nižje cene. A, ko se poletna ali zimska sezona prevesi v drugo polovico in tudi klasični trgovci znižajo cene, ko se torej začno prave sezonske razprodaje, ločnice med »verniki« klasike in spleta padejo. Tudi spletne navdušence povleče v prodajalno, kjer lahko kos garderobe vidijo v živo, potipajo, pomerijo in se zavrtijo pred ogledalom. In kupijo izdelek, morda zaželeno originalno blagovno znamko, po sprejemljivi ali zelo nizki ceni. Sredi julija smo na tej točki.

Različne akcije pospeševanja prodaje so pri nas v teku že od sredine junija, ta teden pa so trgovci prestavili v višjo prestavo. Eni so prodajne akcije zgolj nekoliko razširili, na posebna stojala s popusti so obesili dodatno blago, drugi, sicer redkejši, pa so začeli uradno sezonsko razprodajo po cehovskih pravilih. Tako, pri kateri je potrošniku takoj jasno, koliko lahko prihrani, ker sta na artiklu zapisani stara in nova, znižana cena. Odstotki znižanja so letos primerljivi z lanskimi in tudi z onimi po Evropi. Dejstvo pa je, da si velike trgovske verige z masovno ponudbo lahko privoščijo znižati več (celotni sezonski asortiman) in močneje, medtem ko mali zasebni trgovci s tekstilom tarnajo, da s svojim znižanjem cen objektivno ne morejo biti konkurenčni velikim.

Tržna inšpekcija, ki budno spremlja prodajne akcije, in Zveza potrošnikov Slovenije pa spet polagata na srca potrošnikov nekaj opozoril: Čeprav je blago na razprodaji, mora biti brezhibno. Izdelki z napako morajo biti posebej označeni in se ne prodajajo v sklopu sezonskega znižanja cen. Če se izkaže, da kupimo blago z napako, imamo pravico do reklamacije. Brezhibnega blaga pa vendar ne moremo zamenjati, razen, če se prodajalec s tem strinja. In kakšne kršitve razprodajnih pravil so najpogostejše? Ko trgovci tik pred razprodajo dvignejo cene in jih nato lahko »globoko« znižajo. Taka poslovna praksa je nepoštena. Potrošnik jo sicer teže odkrije, inšpektor pa to možnost ima in nato kršitelja tudi kaznuje.