Svet so ljudje: Kofeinska spodbuda

Ameriški igralec Tom Hanks je novinarjem v Beli hiši poklonil nov kavni avtomat.

Objavljeno
03. marec 2017 16.40
Mo. B.
Mo. B.

Novinarji, ki pokrivajo dogajanje v Beli hiši, so v dar dobili nov kavni avtomat. Vsekakor ne prvič, a tokrat z nekoliko drugačnim namenom - priloženo mu je bilo kratko sporočilce, napisano na pisalni stroj: »Novinarjem Bele hiše. Nadaljujte z odločnim bojem za resnico, pravičnost in ameriške vrednote. Predvsem za resnico.«

Kavni avtomat je darilo ameriškega igralca Tom Hanksa, ki je leta 2004 začel svojevrstno tradicijo. Ko je med predsedovanjem tedanjega predsednika Georgea W. Busha izvedel, da novinarji v Beli hiši nimajo kavnega avtomata, je v rezidenco ameriškega predsednika poslal prvi paket. Novi je sledil šest let pozneje, ko se je v Belo hišo preselil Barack Obama, stari avtomat pa se je dodobra obrabil.

Čeprav je od zadnjega darila tudi zdaj minilo podobno število let, ameriški mediji ne poročajo, ali je bila zamenjava starega potrebna. Da je tokrat v ozadju drugačen namen, namigujejo spodbudne besede v sporočilu. Ameriški mediji so se pod novim vodstvom v Beli hiši znašli pod točo obtožb o nepristranskem poročanju. Da ne gre računati na vsaj delno »normalizacijo« odnosov, je v soboto znova potrdil predsednik Donald Trump, ki je sporočil, da se ne namerava udeležiti vsakoletne večerje z dopisniki Bele hiše, ki jo tradicionalno prirejajo že od leta 1921. Zadnji predsednik, ki se je odpovedal srečanju z novinarji, je bil Ronald Reagan leta 1981, ko je okreval po poskusu atentata, a se je kljub strelni rani javil po telefonu. Iz podobnih razlogov kot zdajšnji predsednik Trump pa se večerje leta 1972 in nato znova 1974 ni udeležil Richard Nixon, ki, prav tako kot zdajšnji predsednik, do medijev ni gojil pretirano pozitivnih čustev.

Da Trumpa ne bo na večerjo, je prišlo na dan, potem, ko je tiskovni predstavnik Bele hiše nekaterim dopisnikom preprečil sodelovanje na neformalnem pogovoru. Pred zaprtimi vrati so ostali novinarji nekaterih največjih medijskih hiš. Vse kaže, da jim bo kofeinska spodbuda v bitki za informacije še kako prišla prav.