Lenarčič v tednu dni predvidoma spet doma

Nocoj bo po načrtu poletel na najdaljšo pot, iz Malezije na Šrilanko, ki pa jo lahko pokvari vreme.

Objavljeno
15. april 2016 19.17
Borut Tavčar
Borut Tavčar

Ljubljana – Iz Malezije bo Matevž Lenarčič na skoraj 17-urni polet proti Colombu na Šrilanki po načrtu poletel nocoj ob 20. uri po univerzalnem času, kar v Sloveniji pomeni ob 22. uri. Dolga etapa je zelo odvisna od vremena, zdaj pa manj od birokracije.

»Na letalu je opravljen redni servis in kot kaže, se bo Matevž Lenarčič danes podal na najdaljšo etapo letos. Glede na napovedi vetra pričakujemo, da bo polet trajal slabih 17 ur,« so sporočili iz ekipe Green light World flight. Dodali so, da je vzlet načrtovan ob 20. uri po univerzalnem času (ob 22. uri pri nas) v kolikor ne bo zapletov, sicer pa najkasneje ob 22. uri po UTC oziroma ob polnoči po slovenskem času.

Na današnji etapi je ključno vreme. Andrej Velkavrh iz Agencije za okolje, ki sodeluje v projektu, je med drugim opozoril na verjetno razgibano, labilno ozračje na startu, nato nekje do Indokitajske bolj stabilno, potem nad morjem spet precej labilno, proti cilju pa precej stabilno. Za podnevi je napovedal večjo spremenljivost vremena nad Sumatro in nad Malajskim polotokom. »Zaradi dolžine etape bo Matevž moral pristajati v Colombu ponoči in takrat si res ne želimo neviht,« pravi Petar Damjanić.

Slepo upoštevanje pravil

»Načrtovan nočni polet z Guama se je spremenil v jutranjega zaradi popolne zmešnjave. Ed me je pobral v hotelu, pred tem preveril načrt poleta, ki je bil potrjen, v temi mi je pomagal pripraviti letalo, prižgal sem motor, pripravljeni smo bili na prestavitev na vzletno stezo, a so nam sporočili, da »nimamo nobenega načrta poleta za vas«. Ugasnil sem motor, vrnili smo se v Edovo pisarno, tam pa sprejeli nov klic za pogovor o poletu v letališkem stolpu. Ko sem potrdil, da ne bom zahteval iskanja in reševanja, če bi strmoglavil, so načrt poleta le potrdili, zato sem se vrnil k letalu. Kontrolor letenja mi je dovolil vzlet v lepem zgodnjem jutru. Pozno, ker vremenska napoved ni bila zelo dobra, mogoče je bilo nevihtno vreme nad ciljem Kota Kinabalu, ki ga res nisem hotel doseči v temi. Tako je bil ves polet znova dirka za dnevno svetlobo. To je še en primer, kako lahko ljudje, ki so plačani za varnost pilotov, naredijo polet veliko bolj nevaren, če se strogo držijo pravil namesto zdrave pameti,« je Matevž Lenarčič napisal po pristanku v Maleziji.

                      Izogibanje nevihtam je podaljšalo polet. Foto Matevž Lenarčič



Polet je bil težaven, vroč, z veliko spreminjanja višine leta in veliko dežja. Zaradi umikanja nevihtam s strelami se je pot podaljšala, vendar je Lenarčič kljub temu v Maleziji pristal še podnevi. »Prijeten človek Larry iz Sabath Aerocluba me je čakal, uredil vse papirje, našel dober hotel in obljubil pomoč pri polnjenju rezervoarjev goriva in servisiranju motorja letala,« je še zapisal Lenarčič.

Emisije črpališč nafte

Ta precej deževni polet je dal pričakovane rezultate tudi pri merjenju emisij črnega ogljika. Dež delce namreč spere, zato so koncentracije nične. Griša Močnik iz podjetja Aerosol, ki je izdelalo merilno napravo za črni ogljik, je povedal, da so doslej večje koncentracije onesnaženja izmerili nad Padsko nižino, vendar se te za dve tretjini nižje kot onesnaženje nad Mehiškim zalivom. Močnik povečane koncentracije povezuje z nekaj večjimi mesti, a tudi s črpališči nafte in rafinerijami, česar pri nas ni. Nad Pacifikom so bile emisije precej nižje.

Če bo vse po načrtih, bi lahko Lenarčič na Brnik priletel v dobrem tednu. Iz Šrilanke bo poletel v Združene Arabske emirate, nato na Kreto in z nje na ljubljansko letališče.

 


Interaktivna grafika

Podvig Matevža Lenarčiča in ekipe GLWF2016 lahko v živo spremljate tudi na naši spletni strani v interaktivni grafiki, ki smo jo pripravili za ta namen. V njej poleg sprotne trase leta najdete vse ključne informacije o pripravah, poteku, namenu in ciljih projekta, sodelujoči ekipi pa tudi o njihovih prejšnjih podvigih.

Po vzletu Lenarčičevega letala s portoroškega letališča lahko v grafiki spremljate traso leta ter prebirate bloge članov ekipe GLWF2016, sproti pa jo bomo opremljali tudi s posnetki s poti.