Prvi polet A310 zero-G

Vse je pripravljeno za jutrišnji krstni polet novega evropskega »breztežnostnega« (zero-G), Airbusa A310.

Objavljeno
29. april 2015 17.30
I. K., Znanost
I. K., Znanost
Čeprav A310 zero-G tehta 157 ton, ga izkušeni piloti med letom na veliki višini lahko spravijo skoraj v pokončni položaj, kar pomeni, da je nos letala dvignjen pod kotom, ki dosega celo 50 stopinj. Ko letalo »obvisi« v zraku, potniki za nekaj časa – dejansko za največ 20 sekund – občutijo stanje breztežnosti. Ko pa se letalo spusti v »dolino« pred ponovnim vzponom, potniki v njem občutijo skoraj dvakratno težnost. Med enim poletom lahko letalo doseže do 30 breztežnostnih spustov in seveda tudi prav toliko težnostnih vzponov. Tovrstni poleti so pomembni za temeljne in uporabne biološke, medicinske in fizikalne raziskave.

Francosko podjetje Novespace opravlja tovrstne, tako imenovane parabolične polete že več kot 25 let; njihovi glavni naročniki so Evropska vesoljska agencija (ESA), DLR, nemško vesoljsko središče in francoska vesoljska agencija CNES. Od leta 1997 so uporabljali prvi širokotrupni dvomotornik Airbus A300, ki pa ga bodo zdaj, kot rečeno, nadomestili s sodobnejšim A310.

Iz letala za breztežnostne polete odstranijo večino sedežev, stene pa mehko tapecirajo, saj se ljudje oziroma raziskovalci in bodoči astronavti, ki še niso vajeni breztežnosti, med tovrstnimi poleti lahko poškodujejo. Letalo je opremljeno tudi s številnimi dodatnimi senzorji in merilnimi inštrumenti, saj bo A310 zero-G izpostavljen bistveno večjim obremenitvam kot so jih deležna običajna potniška letala.