Učenje preživetja z računalniško igro

Igralci računalniške igre Eco spoznavajo, kako njihove individualne odločitve vplivajo na skupino in okolico.

Objavljeno
30. marec 2017 16.12
Lenart J. Kučić
Lenart J. Kučić
Računalniške igre večinoma povezujemo z akcijo, domišljijskimi pustolovščinami in streljanjem nasprotnikov, vendar niso namenjene samo zabavi. Razvijalci so že večkrat pokazali, da je mogoče v računalniški igri uporabiti realne podatke – o finančnih informacijah, prometu, zdravju in drugih področjih človeške družbe – in izdelati zelo poučne strateške simulacije, ki so uporabne tudi za načrtovanje in preizkušanje javnih politik.

Takšna igra je zelo poučna, saj lahko igralci ugotovijo, kakšne so posledice njihovih dejanj in kateri ukrepi – denimo postavitev semaforja na prometni ulici – utegnejo povzročiti nepričakovane prometne zamaške na bližnji vpadnici. Pri podjetju Strange Loop Games so ugotovili, da je mogoče podobno simulirati tudi delovanje človeške družbe. Podoben zaplet so že uporabile nekatere igričarske klasike: Civilizacija, Naseljenci ali v zadnjem času Minecraft. V novi igri Eco pa so razvijalce zanimali predvsem vplivi igralcev na okolje, naravne vire in družbene spremembe, ki jih prinašajo človekove odločitve.

Igralci ves čas spoznavajo, kako njihove individualne odločitve vplivajo na skupino in okolico. Kaj se zgodi, če vaščani posekajo okoliški gozd, ker potrebujejo les za gradnjo ali ogrevanje? Kdaj začnejo sebični interesi posameznika škodovati drugim članom skupine? Je mogoče omejiti pohlep, če se bolje zavedamo, kako škodljivo vpliva na skupnost? Kako premagati močne interesne skupine, ki nočejo spremembe? Se trgovanje res bolj splača kot vojna? Ali sodelovanje res pomaga pri napredku? Vse to so vprašanja, s katerim se srečujejo uporabniki, saj ne nastopajo proti računalniku, temveč se morajo ves čas srečevati z drugimi človeškimi soigralci. Pri tem imajo na voljo realne podatke in znanstvene modele, ki jim pomagajo pri odločanju – če jih seveda upoštevajo.

Sporočilo igre je preprosto. Čeprav se večkrat počutimo nemočne, ima vsako naše individualno dejanje posledice, ki so lahko dobre ali slabe. V igri je mogoče – enako kot v resničnem življenju – predlagati in preizkusiti državljanske pobude, predlagati zakone in vplivati na delovanje skupnosti. Pred nami so odločitve, s katerimi lahko uničimo ali ohranimo okolje, sporočajo razvijalci. Le da v igri ni treba počakati nekaj desetletij, preden bomo lahko ocenili njihove posledice.