Blackberry išče snubce

Proizvajalcu pametnih mobilnikov se vrnitev med velike ni posrečila, zdaj »preučuje strateške alternative«.

Objavljeno
12. avgust 2013 16.14
reu/RIM-RESULTS/
Matjaž Ropret, Infoteh
Matjaž Ropret, Infoteh

Kanadsko podjetje Blackberry (nekdanji RIM) je danes ustavilo trgovanje s svojimi delnicami in sporočilo, da je začelo aktivno iskati kupca ali strateškega partnerja. Oblikovalo je odbor, ki bo raziskal možnosti, med drugim prodajo korporacije, skupno podjetje s kakšnim drugim igralcem v industriji ali kakšno drugačno obliko partnerstva.

»V zadnjem letu smo bili osredotočeni na splovitev platforme blackberry 10, izboljšanje finančne pozicije podjetja in ugotavljanje, kako strankam in lastnikom zagotoviti največjo dolgoročno vrednost. Glede na močne plati naše tehnologije in konkurenčnost industrije, je po našem prepričanju zdaj pravi čas za tak korak,« je iskanje kupca pojasnil predsednik omenjenega odbora Timothy Dattels.

Z drugimi besedami se Blackberryju začetek prodaje mobilnikov z novo platformo, prvi med njimi je prišel na trg z10 in nekaj za njim še q10, ni najbolje posrečil. V zadnjem četrtletju je kupce našlo manj blackberryjev kot denimo mobilnikov s sistemom windows phone, Blackberryja so prehiteli tudi nekateri posamezni proizvajalci, kot sta LG in Sony.

Analitiki se strinjajo, da je zdaj še ugoden čas za prodajo. Kot je poudaril Francisco Jeronimo iz IDC-ja, so bilance podjetja še dokaj dobre, po še nekaj neuspešnih četrtletjih bi bile bistveno slabše. Toda Benedict Evans se sprašuje, kdo lahko reši Blackberryjeve probleme. Brez obsežne proizvodnje, nerazvitim ekosistemom in brezplačnimi nadomestki blackberryjeve storitve, je kanadsko podjetje ukleščeno, trdi Evans.

Med možnimi prevzemniki se sicer že nekaj časa omenjata Microsoft in kitajski Lenovo. Najnovejša možnost, ki jo je omenjal britanski časnik The Guardian pa bil prevzem Blackberryja, ki bi ga izvedel finančni sklad Silver Lake, ki bi ga nato združil s proizvajalcem osebnih računalnikov Dellom. Silver Lake namreč sodeluje v odkupu Della, ki ga snuje ustanovitelj Michael Dell.