Govorice so se začele širiti po tem, ko je slovenska vlada napovedala zakon o zagotavljanju pogojev za investicijo v industrijski coni v bližini Maribora ravno v času, ko se je Magna razgledovala za lokacijo, kjer bi postavila svojo novo tovarno.
V Sloveniji so dobri pogoji za avtomobilske dobavitelje, je dejal Hasslacher. Poleg tega je močno industrializirana − industrija in predelovalne dejavnosti predstavljajo 30 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda. Delež izvoza je 80-odstoten, avtomobilska industrija pa ima pri njem pomembno vlogo. Pri tem je spomnil na Renaultove avtomobile, ki jih izdelujejo v novomeškem Revozu.
Zanimivi za avstrijske vlagatelje
Slovenija je letos postala bolj zanimiva za avstrijske vlagatelje, kažejo zadnje raziskave predstavništva avstrijskega gospodarstva v Sloveniji. Anketirani so najbolj zadovoljni z izobrazbo, kakovostjo in razpoložljivostjo delovne sile.
Možnosti za izboljšave pa Hasslacher vidi med drugim v slovenskem davčnem sistemu. Stroški dela so v Sloveniji višji kot v Avstriji, davek od dohodkov pravnih oseb pa se bo zvišal s 17 na 19 odstotkov.
Infrastruktura je pomanjkljiva
Pomanjkljivosti vidi tudi v infrastrukturi, saj imajo številni industrijski obrati sedež v dolinah, ki nimajo optimalnih prometnih povezav. Kot primer je izpostavil proizvajalca bele tehnike Gorenje, do katerega je mogoče priti le po 30 kilometrov dolgi državni cesti.
Investicijska klima je v Sloveniji na splošno pozitivna, je še ocenil gospodarski predstavnik Avstrije. Skoraj vsak teden v Sloveniji odpre predstavništvo kakšno avstrijsko podjetje, predvsem s področja storitev, informacijskih tehnologij in avtomobilske panoge.
S 700 podjetji in naložbami v skupni vrednosti približno 3,4 milijarde evrov so avstrijska podjetja daleč največji tuji investitorji v Sloveniji. V obratni smeri je v Avstriji navzočih 200 slovenskih podjetij.