Turistov več tudi zaradi novega sistema prijave

Težave pri delovanju aplikacije eTurizem še odpravljajo. Občine imajo več dela, a poberejo tudi več takse, kazni znašajo do 4000 evrov.
Fotografija: Spletna aplikacija eTurizem je v praksi začela delovati 1. marca. Težave pri uvajanju novega načina prijave turistov so bile ponekod tako velike, da so v marsikateri občini opozarjali na razpad sistema. FOTO: Matej Družnik/Delo
Odpri galerijo
Spletna aplikacija eTurizem je v praksi začela delovati 1. marca. Težave pri uvajanju novega načina prijave turistov so bile ponekod tako velike, da so v marsikateri občini opozarjali na razpad sistema. FOTO: Matej Družnik/Delo

Portorož, Ljubljana – Težave pri uvajanju novega načina prijave turistov z aplikacijo eTurizem so bile tako velike, da so v marsikateri občini opozarjali na razpad sistema. Po odpravi nekaterih pomanjkljivosti kaže, da imajo občine več dela, a hkrati zberejo več turistične takse. V piranski občini so hoteliriji v prvem polletju zabeležili odstotek manj prenočitev, toda občina je pobrala šest odstotkov več taks.

Spletna aplikacija eTurizem, ki sta jo zahtevala zakon o prijavi bivališča ter pravilnik o prijavi in odjavi gostov, je v praksi začela delovati 1. marca. Z aplikacijo njen tehnični skrbnik Ajpes zbira podatke o prijavi gostov na enem mestu in jih posreduje policiji za evidenco gostov, občinam za obračun turistične takse in statističnemu uradu za statistično obdelavo.

Patrik Matjaž iz gostišča Tomi v Portorožu, kjer imajo 60 ležišč, nam je povedal, da je zanje sistem dobrodošel: »Do zdaj smo morali goste prijavljati na tri konce, zdaj imamo rezervacijski program, ki je hkrati knjiga gostov in omogoča prijavo gostov v eTurizem. Z aplikacijo smo zadovoljni. Verjetno pa je za majhne sobodajalce, ki morajo opraviti vse formalnosti kot večji hotelirji, takšen sistem morda tudi zapleten.«

Foto
Foto


A v nekaterih drugih hotelih smo izvedeli, da je nekaj težav vendarle bilo, predvsem v primeru gostov, ki so podaljšali ali skrajšali bivanje. Aplikacija tega ni zmogla in je spremembe zabeležila, kot da je bil gost, ki je skrajšal ali podaljšal bivanje, dvakrat v hotelu. Ogorčenje je aplikacija povzročila tudi v občinah, ko se je pokazalo, da iz skupne baze podatkov ne morejo črpati vseh podatkov za obračun takse.
 

Hkrati marsikje še po starem


Vodja Turistične organizacije Koper Tamara Kozlovič je povedala, da so si morale občine same zagotoviti »bralnik« podatkov oziroma vmesnik med eTurizmom in občinskim programom za vodenje turistične takse. »Aplikacija ne omogoča nastanitvenemu obratu avtomatičnega izračuna višine takse, ki jo je dolžen odvajati občini. To si mora obrat narediti sam. V Kopru smo problem rešili s posebno aplikacijo Cadis, s katero obrati prejmejo enkrat na mesec naš obračun, koliko takse so nam dolžni nakazati glede na vnesene podatke v eTurizem,« je dejala Kozlovičeva.

Da aplikacija ni ustrezala potrebam občin, potrjujejo tudi v piranski občini, v kateri pravijo, da so imeli v nastanitvenih obratih na začetku veliko težav: »Predlagali smo dopolnitve in spremembe, in ko se je v reševanje problemov vključilo tudi ministrstvo za gospodarstvo, so se začele izboljšave. Podatki bodo precej uporabnejši leta 2019, ko bomo podatke lahko primerjali z letošnjimi. Po najnovejših je evidenca turistične takse do konca junija letos šest odstotkov višja. Menimo, da zato, ker goste na Ajpes zdaj prijavljajo tudi sobodajalci, ki so prej prijavljali samo na policijo, ne pa tudi nam,« je dejala predstojnica urada za finance Breda Klobas.

Foto
Foto


Z Ajpesa nam je vodja sektorja za statistiko in informiranje Marjan Širaj odgovoril, da večjih težav v delovanju sistema niso zaznali, vendar so po sestankih z drugimi deležniki v tem projektu sistem izboljšali z uvedbo nekaterih dodatnih kontrol. »Mnenje Ajpesa je, da bodo občine zaradi celovite vključitve podatkov pobrale več turistične takse kot prej.«

Alja Bebar iz kabineta ljubljanskega župana je pojasnila, da so do zdaj začetne napake in težave delno odpravili: »Na Molu si želimo, da bi aplikacija ponudila tudi skupni izračun zneska turistične takse, ki ga je zavezanec dolžen plačati občini, ter hranjenje podatkov za eno leto namesto za 32 dni. V mestni upravi imamo zato v uporabi tudi staro aplikacijo ttaksaMOL, ki pomaga pri obračunavanju takse in zagotavlja možnost primerjave podatkov.« Znesek turistične takse se je v Ljubljani do zdaj pomembno zvišal, vendar je to delno na račun podvojene takse in delno na račun poračuna lanske neplačane takse.

V piranski občini so hoteliriji v prvem polletju zabeležili odstotek manj prenočitev, toda občina je pobrala šest odstotkov več taks. FOTO: Uroš Hočevar
V piranski občini so hoteliriji v prvem polletju zabeležili odstotek manj prenočitev, toda občina je pobrala šest odstotkov več taks. FOTO: Uroš Hočevar

 

Hude kazni za neprijavljene goste


Vsi sogovorniki pa so nas opozorili na po njihovem mnenju zelo visoke kazni za prekrške ob morebitnem neprijavljanju gostov. V piranski občini so inšpekcijske službe do zdaj delovale le preventivno in sobodajalce samo opozarjale. Pravijo, da se za nadzor na terenu do zdaj niso odločali prav zaradi težav, ki so jih imeli tudi obrati pri uporabi aplikacije. Toda ta mesec so spet začeli izvajati inšpekcijski nadzor. Gostitelji morajo podatke o gostu voditi za eno leto, zato se nadzor lahko izvaja tudi za nazaj. Globe za pravno osebo ali podjetnika v primeru neprijave ali napačne prijave znašajo od 1500 do 4000 evrov in od 500 do 1500 evrov za odgovorno osebo ali sobodajalca.



Komentarji: