Dražje parkiranje na ljubljanskih ulicah za izenačitev pogojev

Avtodomi pri Križankah, v Tivoliju in na Žalah, kjer ni poskrbljeno za njihovo oskrbo, ne bodo več dobrodošli.
Fotografija: Na ljubljanskih ulicah je predvideno predvsem kratkotrajno parkiranje, razen za stanovalce. FOTO: Črt Piksi
Odpri galerijo
Na ljubljanskih ulicah je predvideno predvsem kratkotrajno parkiranje, razen za stanovalce. FOTO: Črt Piksi

Z novim letom bo parkiranje na ljubljanskih ulicah v središču mesta dražje za okoli 50 odstotkov, saj se bo cena ure parkiranja v coni 1 z 0,80 evra povišala na 1,20 evra. Podražitev, ki jo bodo mestni svetniki brez dvoma potrdili prihodnji teden, sledi osnovni filozofiji – ne samo ljubljanske – prometne politike o krčenju motornega prometa in predvsem dolgotrajnega parkiranja na ulicah v središču mesta.

V predlogih dveh mestnih odlokov in odredbe je poleg podražitve enourne parkirnine v središču mesta predlagana tudi podražitev v coni 2, in sicer s 60 centov na 70 centov; v coni 3 bo ostala parkirnina nespremenjena, 40 centov. Obe podražitvi sta obrazloženi s poenotenjem cen na urejenih javnih parkiriščih in ulicah, v mestnem proračunu pa naj bi se mesečno nabralo za 35 tisoč evrov (z DDV) več prihodkov. Malenkostno, z 1,20 evra na 1,30 evra, se bo podražilo tudi dnevno parkiranje na mestnih parkiriščih P+R, občinski proračun naj bi bil na mesečni ravni bogatejši za tisoč evrov.

Kljub okoli 50-odstotni podražitvi parkiranja pa Ljubljana v primerjavi z nekaterimi sosednjimi mesti pri tem ne izstopa. Tako denimo v Mariboru ura parkiranja (razen na Slomškovem trgu) znaša 0,80 evra, v Zagrebu približno 1,50 evra, na Reki 40 centov, v Gradcu pol ure en evro, v Trstu pol ure 1,40 evra. V Celovcu pa je prve pol ure parkiranja brezplačno, za vse naslednje 30-minutne postanke pa je treba odšteti 0,50 evra. Na Dunaju stane pol ure parkiranja 1,10 evra in je omejeno na največ dve uri, 15 minut pa lahko brezplačno parkirajo le hotelski gostje za raztovarjanje prtljage – in še to le s potrdilom hotela.

Podaljšana dnevna tarifa

Poleg podražitve parkirnin na ulicah na občini napovedujejo na parkiriščih Sanatorij Emona na Kolodvorski, NUK II. na Emonski pri Križankah, na Metelkovi, na obeh parkiriščih v Tivoliju ter na strelišču na Dolenjski podaljšanje plačevanja parkiranja po dnevni tarifi: namesto med 7. in 19. uro od šestih zjutraj do 22. ure. Predvideno je tudi dražje parkiranje za abonente na Metelkovi in v Tivoliju, na parkiriščih P+R Dolgi most in Barje ter v ŠRC Stožice pa ne bo več nočne tarife. V občinskem proračunu se bo zaradi teh sprememb mesečno nabralo 27.500 evrov (z DDV).

Predvidena je tudi prepoved parkiranja avtodomov na parkiriščih NUK 2 pri Križankah, Tivoli 2 in Žale 3, saj parkirni prostori niso niti primerno označeni niti primerno opremljeni za oskrbo avtodomov, katerih parkiranje je sicer zagotovljeno na parkiriščih P+R in na številnih drugih zasebnih urejenih parkiriščih.

Z dražjim parkiranjem v coni 1 in coni 2 se bo v mestni proračun na mesečni ravni nateklo 35 tisoč evrov več prihodkov. FOTO: Črt Piksi
Z dražjim parkiranjem v coni 1 in coni 2 se bo v mestni proračun na mesečni ravni nateklo 35 tisoč evrov več prihodkov. FOTO: Črt Piksi

Javna parkirna mesta na ulicah, kjer se plačuje parkirnina na parkomatih, so večinoma namenjena kratkotrajnemu parkiranju, zato je tudi plačilo parkirnine mogoče samo za omejen čas. Seveda je omejitev vedno mogoče obiti – s plačilom novega parkirnega listka ob izteku prejšnjega. Prav povišanje parkirnine bi takšno ravnanje lahko omejilo, saj bi za osemurni delovnik voznik po novem letu moral plačati skoraj deset evrov. To pa je že precej blizu parkirnini na parkiriščih in celo v javnih ali zasebnih parkirnih oziroma garažnih hišah, posebej za abonente.

V ožjem mestnem središču je na ulicah na račun urejanja prometnic in tudi širitve števila parkirnih mest za električna vozila vedno manj javnih parkirnih prostorov. Ena od tokratnih sprememb odlokov je tudi, da bo čas brezplačnega parkiranja vozil na električni pogon na in ob vozišču občinske ceste omejen na največ tri ure le med 7.00 in 22.00 uro, ponoči pa ne. Opustitev nočne omejitve je morda preveč velikodušna. Za kratkotrajne opravke je ena ura več kot preveč, za vse ostalo, tudi večerni sprehod po mestu, pa so na voljo parkirišča in garažne hiše.

Preberite še:

Komentarji: