Zahtevajo južno ptujsko obvoznico

Danes so že šestič protestirali, njihovih "dokler bo pač potrebno" pa se bo vleklo še dolgo vrsto let
Fotografija: Zahtevajo južno obvoznico Ptuja. FOTO: Franc Milošič
Odpri galerijo
Zahtevajo južno obvoznico Ptuja. FOTO: Franc Milošič

Dobra stotnija in pol prebivalcev Budine in Spuhlje pri Ptuju je včeraj popoldne protestno ovirala promet v najbolj obremenjenem ptujskem krožišču na Ormoški cesti. Civilna inciativa za ptujsko obvoznico si prizadeva pospešiti odločitev za južno obvoznico mesta, saj bi le ta njihove domove ob sedanji regionalni cesti rešila hrupa, tresljajev, gneče in izpuhov nekaj tisoč tovornih vozil vsak dan. Tokrat so protestirali in ovirali promet že šestič od letošnjega maja naprej, njihovih zahtev pa se nihče niti ne dotakne.

Infografika Delo
Infografika Delo


Sergeja Puppis Freebairn, vodja iniciative, je povedala, da se sicer dogovarjajo z različnimi institucijami od ministrtva navzdol, "a je veliko mrtvega teka; zato bomo protestirali tako dolgo, dokler bo pač potrebno." Mimo njihovih domov zdaj vozijo vsi tisti kamioni in vlačilci z mednarodnih mejnih prehodov Zavrč in Središče ob Dravi, ki se izogibajo plačevanju cestnin na slovenskih avtocestah. Ko so prvič protestirali v Spuhlji, so v nedeljo pozno zvečer na tej cesti v eni uri našteli kar 1100 kamionov in vlačilcev. Uradni podatek direkcije za infrastrukturo je 16 tisoč vozil na dan, a tem meritvam ljudje ne verjamejo povsem. Zahtevajo, da bi vsaj tovorni promet preusmerili na avtocesto, a tega menda v evropski uniji ne dovolijo.

"Če bi vsi ti kamioni peljali po avtocesti in ne po bližnjicah in neplačljivi cesti mimo nas, bi država vsak mesec od njih pobrala za 16 milijonov evrov cestnin," poudarja Puppisova. "Tuji kamioni nam uničujejo ceste, namesto da bi nam jih pomagali vzdrževati."

Meritve so pokazale veliko preveč hrupa za stanovanjske hiše ob cesti med Ptujem preko Budine, Spuhlje naprej skozi Zabovce proti Zavrču in Prvence proti Ormožu in Središču. Tomaž Willenpart iz direkcije za infrastrukturo potrjuje, da je v Sloveniji od nekaj nad 6 tisoč kilometrov cest kar 2.200 kilometrov prehrupnih, a država tega ne zmore odpraviti. In dodaja: "Bojim se, da bo tod tekel promet še dvajset let." S tem direktno podvomi, da bi lahko bila ptujska obvoznica umeščena v prostor in tudi zgrajena v doglednem času. Pri tem nič ne pomaga njegovo priznanje: "Tudi naše stališče je, da je treba tranzitni promet od tod umakniti."

Šesti protest krajanov Budine in Spuhlje. FOTO: Franc Milošič 
Šesti protest krajanov Budine in Spuhlje. FOTO: Franc Milošič 


Civilna inciativa zahteva obvoznico Ptuja južno od ptujskega jezera, kjer pa ji je "napoti" štiristo metrov Nature 2000. Obvoznica po severni strani jezera tudi strokovno ni sprejemljiva, a vse kaže, da jo bo država raje vsilila ljudem in občinam, kakor bi v evropski uniji speljala postopek za umestitev v Naturo. V pravkar predstavljenem projektu za obnovo dela sedanje ceste je namreč že načrtovano veliko krožišče na povsem nepotrebnem mestu - služilo bo lahko le za katerokoli varianto ceste severno nad jezerom. 

Komentarji: