Jaguar, ki je prehitel nemške tekmece (FOTO)
Britanski izdelek Jaguar i-pace je po obliki športni terenec, a se v njegovih linijah skriva tudi kaka kupejevska poteza.
Odpri galerijo
Jaguar je v sodobnih časih že kdaj pripravil kako lepo študijo, a je šlo večinoma za futurizem, ki ni bil blizu realnosti. Tudi ko so pred slabima dvema letoma na ogled postavili električno študijo i-pace, si nisem mislil, da bodo takšen avtomobil prav hitro ali sploh kdaj spravili na ceste. Zdaj je skoraj presenetljivo že tu, pripravljen za proizvodnjo. Z veliko všečnimi lastnostmi je vrgel rokavico šele prihajajočim tekmecem vsemogočne nemške industrije.
Jaguar i-pace je po obliki neke vrste športni terenec, a se v njegovih linijah skriva tudi kaka kupejevska ali praktična poteza kombilimuzine. Hvala bogu, v živo res ni videti kot kakšna SUV-galeja. Dolg je za odtenek manj kot 4,7 metra, a ima konkretno medosno razdaljo skoraj tri metre, precej je tudi širok, kar vse pomeni veliko prostora tako za potnike spredaj in zadaj kot v prtljažniku. Zadaj se prav pri prtljažniku pravokotno prelomi in daje s tem vedeti, da to ni le še en jaguar, po drugi strani pa se na straneh vendarle nadaljuje v elegantne luči, s katerimi spominja na športnika F-type. Je pa ta oblika zadka, kot še kak drug element zunanje pojave, povezana s težnjo k čim boljši aerodinamiki.
Za volanom se sedi odlično, armaturna plošča je kombinacija sodobnosti in klasike. Na sredini je seveda večfunkcijski zaslon, ki ga upravljamo na dotik, a glede na to, kaj te čase prihaja na trg, se zdi celo majhen. Ohranjeno je manjše kolesce za jakost radia, pod njim pa tudi veliki nazobčani kolesci za nastavljanje klimatske naprave; potem sledi lebdeči, odprti del konzole, na katerem so različna stikala, tudi za izbiro programa vožnje.
I-pace ima dva električna motorja, enega na sprednji, drugega na zadnji premi, torej za štirikolesni pogon, vsak motor poskrbi za polovico skupne moči 400 KM (294 kW) in skoraj 700 Nm navora. Zmogljivosti so kar osupljive, že na običajni cesti je avtomobil lahko zelo hiter, če prestavite v športni program, še malo bolj, z mesta do hitrosti 100 km/h potrebuje komaj 4,8 sekunde. Pri Jaguarju so torej odločeni, da ne bodo gledali v hrbet kaki tesli, in da so nas o tem še bolj prepričali, smo lahko oddirkali nekaj krogov po dirkališču. Le malo prej je bil pač na vrsti presenetljivo zahteven teren. Jaguarjev nadzornik trase me je uvodoma malo provokativno vprašal, ali sem v redu, mi naročil, da zračno vzmetenje s pritiskom na gumb dvignem, nato pa sem že zabredel v slabega pol metra globoko vodo in iz nje krenil v zelo strm makadamski klanec. Ustaviti smo morali sredi strmine, štirikolesni pogon pa je brez težav spet speljal ...
No, to gotovo ne bo običajno okolje i-pacea, prej asfalt. S svojim nizkim težiščem po cesti pelje zelo dobro, tudi skozi ovinke, brez veliko nagibanja, čeprav zajetne mase 2,2 tone ne more skriti. Kar 650 kg tehta velik sklad 432 celic ali 36 litij-ionskih modulov, ki imajo skupno zmogljivost kar 90 kWh in so razporejeni v dnu vozila. To po novem merilnem ciklu WLTP pomeni doseg 480 km, v realnih razmerah seveda manj, koliko manj, pa je odvisno od različnih dejavnikov, tudi od vas samih oziroma vašega načina vožnje. V različnih nastavitvah si lahko izberete moč rekuperacije ob popuščanju pedala za plin, česar pa se je v tako zmogljivem avtu treba privaditi. Na prvih kilometrih se mi je program močnega zaviranja z motorjem, pri katerem skoraj ne potrebuješ pedala za zavoro, zdel primernejši za mestno vožnjo kot po hitrih cestah.
Seveda velika zmogljivost akumulatorjev zahteva svoje pri polnjenju. Ne predstavljam si, da si bo kdo kupil tak avtomobil in se zanašal le na polnjenje na šuko vtičnici. Z dodatno domačo polnilno napravo z močjo 7 kW bo šlo hitreje. Pri Jaguarju zagotavljajo, da bo izpraznjene akumulatorje do 80 odstotkov tako mogoče napolniti v desetih urah. Tu je seveda še možnost polnjenja na superhitrih polnilnicah z istosmernim tokom, a kakor pravi glavni produktni inženir Graham Wilkins, ne pričakujejo, da bodo to kupci najpogosteje uporabljali, predvsem naj bi avtomobil polnili doma ali v službi. Jamstvo na akumulatorje sicer velja osem let ali 160 tisoč kilometrov.
Jaguar je z i-paceom, ki nastaja v Magni v Gradcu, konkretno prehitel nemške tekmece, ki nam že nekaj let na to temo razkazujejo predvsem koncepte. »Začelo se kot raziskovalni projekt, da bi vse skupaj bolje razumeli, potem pa je naš predsednik Ralph Speth imel vizijo, da ga izdelamo pred kom drugim, in nam omogočil vso podporo,« pove Graham Wilkins in na moje vprašanje doda, da bodo to tehniko tako ali drugače uporabili pri elektrifikaciji naslednjih modelov, o čemer pa konkretno ne sme razlagati.
Jaguar i-pace pričakovano ne bo poceni avtomobil. V Veliki Britaniji bo recimo stal od 59 tisoč funtov (približno 67 tisoč evrov) naprej. Na trg ga bodo uvajali postopoma in malce z žalostjo moram zapisati, da pride Slovenija na vrsto šele prihodnje leto.
Jaguar i-pace je po obliki neke vrste športni terenec, a se v njegovih linijah skriva tudi kaka kupejevska ali praktična poteza kombilimuzine. Hvala bogu, v živo res ni videti kot kakšna SUV-galeja. Dolg je za odtenek manj kot 4,7 metra, a ima konkretno medosno razdaljo skoraj tri metre, precej je tudi širok, kar vse pomeni veliko prostora tako za potnike spredaj in zadaj kot v prtljažniku. Zadaj se prav pri prtljažniku pravokotno prelomi in daje s tem vedeti, da to ni le še en jaguar, po drugi strani pa se na straneh vendarle nadaljuje v elegantne luči, s katerimi spominja na športnika F-type. Je pa ta oblika zadka, kot še kak drug element zunanje pojave, povezana s težnjo k čim boljši aerodinamiki.
Ima dva električna motorja
Za volanom se sedi odlično, armaturna plošča je kombinacija sodobnosti in klasike. Na sredini je seveda večfunkcijski zaslon, ki ga upravljamo na dotik, a glede na to, kaj te čase prihaja na trg, se zdi celo majhen. Ohranjeno je manjše kolesce za jakost radia, pod njim pa tudi veliki nazobčani kolesci za nastavljanje klimatske naprave; potem sledi lebdeči, odprti del konzole, na katerem so različna stikala, tudi za izbiro programa vožnje.
Zmogljivosti so kar osupljive, že na običajni cesti je avtomobil lahko zelo hiter, če prestavite v športni program, še malo bolj, z mesta do hitrosti 100 km/h potrebuje komaj 4,8 sekunde.
I-pace ima dva električna motorja, enega na sprednji, drugega na zadnji premi, torej za štirikolesni pogon, vsak motor poskrbi za polovico skupne moči 400 KM (294 kW) in skoraj 700 Nm navora. Zmogljivosti so kar osupljive, že na običajni cesti je avtomobil lahko zelo hiter, če prestavite v športni program, še malo bolj, z mesta do hitrosti 100 km/h potrebuje komaj 4,8 sekunde. Pri Jaguarju so torej odločeni, da ne bodo gledali v hrbet kaki tesli, in da so nas o tem še bolj prepričali, smo lahko oddirkali nekaj krogov po dirkališču. Le malo prej je bil pač na vrsti presenetljivo zahteven teren. Jaguarjev nadzornik trase me je uvodoma malo provokativno vprašal, ali sem v redu, mi naročil, da zračno vzmetenje s pritiskom na gumb dvignem, nato pa sem že zabredel v slabega pol metra globoko vodo in iz nje krenil v zelo strm makadamski klanec. Ustaviti smo morali sredi strmine, štirikolesni pogon pa je brez težav spet speljal ...
Jamstvo na akumulatorje velja osem let
No, to gotovo ne bo običajno okolje i-pacea, prej asfalt. S svojim nizkim težiščem po cesti pelje zelo dobro, tudi skozi ovinke, brez veliko nagibanja, čeprav zajetne mase 2,2 tone ne more skriti. Kar 650 kg tehta velik sklad 432 celic ali 36 litij-ionskih modulov, ki imajo skupno zmogljivost kar 90 kWh in so razporejeni v dnu vozila. To po novem merilnem ciklu WLTP pomeni doseg 480 km, v realnih razmerah seveda manj, koliko manj, pa je odvisno od različnih dejavnikov, tudi od vas samih oziroma vašega načina vožnje. V različnih nastavitvah si lahko izberete moč rekuperacije ob popuščanju pedala za plin, česar pa se je v tako zmogljivem avtu treba privaditi. Na prvih kilometrih se mi je program močnega zaviranja z motorjem, pri katerem skoraj ne potrebuješ pedala za zavoro, zdel primernejši za mestno vožnjo kot po hitrih cestah.
Seveda velika zmogljivost akumulatorjev zahteva svoje pri polnjenju. Ne predstavljam si, da si bo kdo kupil tak avtomobil in se zanašal le na polnjenje na šuko vtičnici. Z dodatno domačo polnilno napravo z močjo 7 kW bo šlo hitreje. Pri Jaguarju zagotavljajo, da bo izpraznjene akumulatorje do 80 odstotkov tako mogoče napolniti v desetih urah. Tu je seveda še možnost polnjenja na superhitrih polnilnicah z istosmernim tokom, a kakor pravi glavni produktni inženir Graham Wilkins, ne pričakujejo, da bodo to kupci najpogosteje uporabljali, predvsem naj bi avtomobil polnili doma ali v službi. Jamstvo na akumulatorje sicer velja osem let ali 160 tisoč kilometrov.
Pričakovano ne bo poceni
Jaguar je z i-paceom, ki nastaja v Magni v Gradcu, konkretno prehitel nemške tekmece, ki nam že nekaj let na to temo razkazujejo predvsem koncepte. »Začelo se kot raziskovalni projekt, da bi vse skupaj bolje razumeli, potem pa je naš predsednik Ralph Speth imel vizijo, da ga izdelamo pred kom drugim, in nam omogočil vso podporo,« pove Graham Wilkins in na moje vprašanje doda, da bodo to tehniko tako ali drugače uporabili pri elektrifikaciji naslednjih modelov, o čemer pa konkretno ne sme razlagati.
V Veliki Britaniji bo recimo stal od 59 tisoč funtov (približno 67 tisoč evrov) naprej.
Jaguar i-pace pričakovano ne bo poceni avtomobil. V Veliki Britaniji bo recimo stal od 59 tisoč funtov (približno 67 tisoč evrov) naprej. Na trg ga bodo uvajali postopoma in malce z žalostjo moram zapisati, da pride Slovenija na vrsto šele prihodnje leto.
- Prvi električni jaguar ima velike zmogljivosti.
- Prepoznavna, a hkrati drugačna oblika.
- Dva električna motorja in štirikolesni pogon.
- Akumulatorji z 90 kWh za zajeten doseg.
- Prepoznavna, a hkrati drugačna oblika.
- Dva električna motorja in štirikolesni pogon.
- Akumulatorji z 90 kWh za zajeten doseg.