Tehnološke rešitve za še boljša športna doživetja

Inovativne rešitve so tako pametni stadioni, pogovorni roboti pa tudi inovativne jopice, ki staršem omogoča doživljanje otrokove izkušnje ob športnem idolu.
Fotografija: Starši lahko prek inovativne jopice čutijo, kako njihovi otroci doživljajo radost ob spremljanju nogometašev na tekmah lige prvakov. FOTO: Arhiv Mastercarda
Odpri galerijo
Starši lahko prek inovativne jopice čutijo, kako njihovi otroci doživljajo radost ob spremljanju nogometašev na tekmah lige prvakov. FOTO: Arhiv Mastercarda

Tehnologija tudi v šport prinaša številne spremembe. Raziskave kažejo, da so navijači najboljša marketinška ekipa za podjetja, zato so smiselne tudi naložbe v aplikacije in pametne stadione. Podpornika športa na globalni ravni, globalno tehnološko podjetje iz plačilne industrije, Mastercard, smo povprašali, kakšne vse novosti so uvedli, v skladu s svojo vizijo, da s tehnološkimi rešitvami športna doživetja ponesejo na višjo raven.

V podjetju snujejo aktivnosti na različnih kategorijah strasti (šport, nakupovanje, kulinarika, glasba, potovanja …), znotraj katerih ustvarjajo nepozabna in neprecenljiva doživetja, pojasnjuje Aleš Petejan, vodja marketinga v Mastercardu. »Ker nam je zelo pomembno tudi lokalno delovanje, že vrsto let sodelujemo z lokalnimi partnerji v različnih kategorijah strasti, tudi na področju športnih pobud.«

image_alt
Inovativne rešitve za različne vidike športne industrije


V regiji Slovenija pionirka pri brezgotovinskih stadionih


Mastercard že vrsto let gradi globalno pobudo brezgotovinskih stadionov (cashless stadionov), pri čemer uresničuje svojo vizijo ustvarjanja sveta onkraj gotovine. »Leta 2017 smo v Sloveniji to začeli na stadionu Ljudski vrt v Mariboru, kjer smo z uvedbo brezgotovinskega plačevanja omogočili hitrejše plačevanje na stadionu, krajše vrste na blagajnah ter zagotovili uporabniku varno in prilagojeno plačevanje,« pravi Petejan in dodaja, da je v regiji Slovenija pionirka na tem področju, saj so to novost nato uvedli tudi na drugih evropskih trgih, na primer v Avstriji.

Potem so leta 2019 za NK Maribor pripravili mobilno aplikacijo, ki omogoča nakup vstopnic iz domačega naslanjača, dostop do ekskluzivnih klubskih vsebin ter nakup hrane in pijače, ki počakajo na posebej označenem pultu ali ti jih prinesejo do sedeža. »V sklopu neprecenljivih doživetij smo zagnali še pobudo #Žogazbližuje, s katero smo nogomet približali družinam, stadion NK Maribor naredili do družine prijazen, navijače pa smo ob tem pozvali k negovanju pozitivnih navijaških vrednot namesto nestrpnosti in nasilja.«


Chat boti za neposredno komunikacijo s klubi


Hkrati so v okviru posebne akcije peljali prvega slovenskega otroka v Madrid kot spremljevalca nogometaša na finalni nogometni tekmi Uefine lige prvakov. Ker so to zagotovo sanje vsakega malega nogometnega navdušenca, so želeli, da bi to izkušnjo z otrokom lahko delili tudi njegovi starši. »Zato smo razvili inovativno jopico, ki starša neposredno povezuje z otrokom prek srčnega utripa. Pri razvoju tehnologije je bilo ključno razumevanje bitja srca in kako prenesti občutja med dvema osebama, ki nista v istem prostoru. Naprava tako posnema otrokov srčni utrip in staršem omogoča doživljanje otrokove izkušnje, ko stoji na stadionu ob svojem nogometnem idolu na tekmi lige prvakov,« pravi Aleš Petejan.

Inovativna jopica, ki s pomočjo tehnologije omogoča staršem doživljanje radosti, ko se njihovemu otroku izpolnijo sanje ob spremljanju nogometašev na tekmi lige prvakov. FOTO: Arhiv Mastercarda
Inovativna jopica, ki s pomočjo tehnologije omogoča staršem doživljanje radosti, ko se njihovemu otroku izpolnijo sanje ob spremljanju nogometašev na tekmi lige prvakov. FOTO: Arhiv Mastercarda


Letos so se odločili uporabniško izkušnjo navijačev še nadgraditi in zdaj so v zaključni fazi razvoja pogovornega robota (chat bota), ki ga bodo predvidoma maja lansirali skupaj s partnerskimi klubi NK Maribor, NK Bravo in RK Celje. »S to inovacijo bodo obiskovalci na stadionu lahko prek aplikacij viber, whatsapp in apple business chat neposredno komunicirali s klubi in tako uživali v obogateni uporabniški izkušnji neposredno v aplikaciji, kjer se počutijo doma.«


Inovacije na smučiščih


Podjetje regijsko sodeluje tudi pri razvoju tehnologij v zimskih športih, tako da je Mastercard lani kot partner omogočil razvoj smučišča Kitzbühel z uvajanjem vrhunske napredne tehnologije. Kot pravi Aleš Petejan, so obiskovalci prvič lahko uporabili hibridne kartice izdelovalca LAKS Pays, ki združuje plačevanje, smučarske vozovnice, hotele in javni prevoz. To si želijo razširiti še po drugih smučiščih.

Naprava posnema otrokov srčni utrip in tako staršem ponazori otrokovo izkušnjo, ko stoji na stadionu ob svojem nogometnem idolu. FOTO: Arhiv Mastercarda
Naprava posnema otrokov srčni utrip in tako staršem ponazori otrokovo izkušnjo, ko stoji na stadionu ob svojem nogometnem idolu. FOTO: Arhiv Mastercarda
Poleg tega so vključeni v razvoj inovacij za preprečevanje poškodb pri smučanju, v okviru katerih nastajajo napredna zaščitna oprema in smučarske zračne blazine za zaščito kosti profesionalnih športnikov in turistov v gorah. Za neprofesionalne smučarske športe se uvaja obogatena resničnost prek sistemov, vgrajenih v čelade, ki prikazujejo podatke v živo na prikazovalnikih v višini oči, uporabnikom pa omogočajo ogled statistike ter povezavo z inštruktorji in prijatelji med smuko. V okviru trajnostne naravnanosti se usmerjajo v razvoj inovacij za zmanjšanje vpliva smučanja na okolje in dolgoročno izboljšanje trajnosti športa, kot sta na primer uporaba obnovljivih virov energije in recikliranje vode iz staljenega snega.


Trendi prihodnosti


V prihodnosti bo pomembno vlogo imela igrifikacija in navidezna resničnost, ki je trend, ki ga, kot pravi Petejan, zaznavajo že danes. Prenos prvin igranja igric v aspekte povezovanja z blagovno znamko bo uporabnikom nudil posebna doživetja, jih motiviral in vzpostavil interakcijo z njimi na višji ravni.

Za uporabnike je pomembna senzorična izkušnja z blagovno znamko, zato je Mastercard vpeljal lastno zvočno identiteto. Tako imenovano zvočno znamčenje oziroma svoj zvok je Mastercard prvič predstavil leta 2019 pred podelitvijo nagrad Grammy s Camilo Cabello, v samo snovanje zvočnega logotipa pa je podjetje združilo glasbenike, umetnike in agencije po vsem svetu, med drugim tudi glasbenega inovatorja Mika Shinoda iz skupine Linkin Park. »Ob prilagoditvi glasbe na lokalno okolje so svoj pečat slovenski različici dodali tudi domači glasbeni ustvarjalci: producent Dejan Radičević, citrarka Tanja Zupanc, tolkalka Petra Vidmar, pevka Neisha, svetovni prvak v diatonični harmoniki Anže Krevh in klarinetist Boštjan Gombač, ki je del melodije zaigral na rekonstrukcijo najstarejše piščali na svetu, najdene v jami Divje babe pri Cerknem.«

Melodijo podjetja Mastercard je mogoče slišati na dogodkih, kot je Planica. FOTO: Matej Družnik/Delo
Melodijo podjetja Mastercard je mogoče slišati na dogodkih, kot je Planica. FOTO: Matej Družnik/Delo


Danes je melodija Mastercard del več kot 7,6 milijona plačilnih točk po svetu. Rezultati raziskave Mastercarda in GfK Globala so pokazali, da 77 odstotkov vprašanih meni, da melodija podjetja Mastercard viša zaupanje v transakcijsko in maloprodajno okolje. »V Sloveniji želimo zvok uvesti na POS terminalih, zaenkrat pa ga je mogoče slišati na dogodkih, kot je Planica,« pojasnjuje Aleš Petejan in dodaja, da je bil poseben nogometni Mastercard zvok predstavljen na finalu Lige prvakov v Madridu, kjer je možno slišati ob zadetku.

Preberite še:

Komentarji: