Snap: IPO nad pričkovanji, trgovanje steče danes

Ponudnik aplikacije Snapchat je po IPO vreden kar 24 milijard dolarjev, s začetkom rednega trgovanja v New Yorku ga bodo ovrednotili še drugi vlagatelji

Objavljeno
02. marec 2017 11.52
SNAP-IPO/

Vlagatelji so vrednot delnice družbe Snap ob prvi javni ponudbi ovrednotili nad pričakovanji. 200 milijonov delnic so dosedanji lastniki podjetja, ki je lastnik spletne aplikacije Snapchat, prodali po 17 dolarjev za delnico oziroma za 3,4 milijarde dolarjev. Vrednost celotnega podjetja je tako ocenjena na 24 milijard dolarjev (pričakovanja so bila med 19,5 in 22,3 milijarde), kar je več kot dvojna vrednost Twitterja ob vstopu na borzo leta 2013 in največjih tehnološki IPO v ZDA po Facebooku (2012).


Interes vlagateljev za delnice je več kot desetkrat presegal ponudbo. Izbrani vlagatelji so delnice vpisali v sredo pozno zvečer, po zaprtju borze v New Yorku. Danes bo delnica z oznako SNAP prvič uvrščena v redno trgovanje in tako na voljo tudi vlagateljem, ki niso imeli sreče ali možnosti, da bi jo kupili v procesu IPO. Ostaja pa negotovo, kako se bo gibala njena cena. Delnici Facebooka in Twitterja sta takoj po svojem borznem debiju imeli povsem različno pot.


Twitter je v kratkem času po IPO z 41,65 dolarja za delnico zrasel na 69 dolarjev (januarja 2014), od takrat pa bolj ali manj drsi, saj so vlagatelj razočarano sprejeli dejstvo, da rast uporabnikov ni v skladu s pričakovanji, prav tako pa podjetje vztrajno posluje z izgubo. Danes je delnica vredna 15,79 dolarja.


Prvim vlagateljem v Facebook je trg »pripravil« pravi šok, saj je v prvih treh mesecih po uvrstitvi na borzo delnica z 38,23 dolarja zdrsnila na 18,06. Od avgusta 2012 pa Facebook vzdržuje trend rasi, danes je vreden 137,42 dolarja za delnico.


Prav Facebook je tisti, ki je največji tekmec tudi Snapu, saj je pred kratkim uvedel uspešno aplikacijo Whatsapp, ki je podobna Snapchatu, nagovarja isti krog uporabnikov (najstniki in mladi v zgodnjih dvajsetih) in ima tudi več uporabnikov.


Snap med svojimi močnimi točkami izpostavlja, da se je kljub upočasnitvi rasti skupnega števila uporabnikov prihodek družbe v zadnjem poslovnem letu poveča za sedemkrat in optimistično napoveduje, da bo poslovanje izboljšal zato, ker se podaljšuje čas, ki ga uporabniki preživijo s Snapchatom, kar povečuje tudi možnosti oglasne »monetizacije«. Snap sicer posluje z izgubo, ta se je v zadnjem poslovnem letu povečala kar za 38 odstotkov.