Trgovine prihodnosti že živijo v Sloveniji

V slovenskih trgovskih centrih lahko že doživite četrto industrijsko revolucijo na svojih telefonih.
Objavljeno
19. oktober 2017 14.07

»Četrta industrijska revolucija se je dotaknila tudi doslej znane tradicionalne oblike trgovine, za katero smo že skoraj verjeli, da je nedotakljiva. Sodobno nakupovanje tako v tujini kot pri nas usmerja pomemben trend - pojav mobilnih denarnic,« aktualno dogajanje povzema Jože Mermal, predsednik uprave BTC, ki je pred kratkim tudi v BTC vpeljal slovensko paradno mobilno denarnico Hal mBills. Tudi v podjetju MBILLS zaznavajo veliko zanimanje najrazličnejših trgovcev, ki želijo posodobiti svoj nakupni proces in ga narediti še prijaznejšega do strank.


»Gotovina že postaja zgodovina. Ko sem se srečal s platformo Hal mBills, plodom izjemnega slovenskega znanja in izkušenj, ki že deluje na trgu, me je tako navdušila, da s ponosom rad povem, da smo jo v BTC kot inovativnemu podjetju implementirali že med prvimi in tako našim uporabnikom omogočili najbolj preprost, učinkovit in sodoben način plačevanja. Zato si bom vsekakor prizadeval, da bomo uporabniki s Hal mBills lahko čim prej plačevali pri ključnih najemnikih prostorov v BTC,« je dejal Jože Mermal.

»Ker nadvse cenimo čas uporabnikov in trgovcev, smo našo rešitev zasnovali tako, da odgovarjamo na najbolj moteče korake plačevanja, ki jih izpostavljajo naši uporabniki: čakanje v vrstah za zaključek nakupa, napake pri štetju in menjavi gotovine, komunikacijo terminalov POS, tiskanje dodatnih potrdil o transakciji ter zadrego, ko te vsi ob blagajniškem pultu nestrpno gledajo in čakajo, da končno opraviš plačilo,« na podlagi izkušenj s slovensko mobilno denarnico Hal mBills opaža Primož Zupan, direktor podjetja MBILLS.

Mobilna denarnica Hal mBills omogoča celo uporabo ugodnosti kartic zvestobe, ne da bi jih kupci morali imeti s sabo ali jih kazati na blagajni. To so s Hal mBills pred kratkim uspešno lansirali v Sloveniji in se že uporablja v trgovinah Kalček. Tako doma kot po svetu pa mobilne denarnice omogočajo tudi nakupovanje in plačevanje s slikanjem QR-kod, ki so lahko nameščene kjer koli: na plakatih, spletnih straneh, v e-pošti, na trgovskih policah in podobno.

Trgovina prihodnosti kar na steni frekventnih javnih točk

»Rešitve za nakupovanje prek QR-kod kupcem omogočajo, da se mimo blagajn sprehodijo brez postanka in sočasno zaključijo nakup. Kupci lahko tako svoj nakup opravijo kar mimogrede na poti domov, ne da bi morali obiskati klasično prodajalno in z nje nositi težke nakupovalne vrečke,« opisuje Matjaž Čadež, ustanovitelj Hal mBills. Vsaka oglasna površina se tako spremeni v takojšnjo nakupno točko. »Večina mobilnih denarnic iz tujine pokriva le eno ali nekaj od vseh situacij, kjer se ljudje srečujemo z nakupovanjem. V Sloveniji pa imamo rešitev, ki vse omenjene funkcionalnosti združuje v eni platformi - Hal mBills,« kot pomembno prednost slovenskega znanja in dosežkov izpostavlja Matjaž Čadež.

 

Neusmiljeni potrošniki: obiskovalci fizičnih trgovin in digitalni kupci

»Ko je pred desetletji na trg vstopilo podjetje Amazon s svojo spletno trgovino, si je le malokdo predstavljal, da bo ta postala 'grožnja' ali izzivalec sodobne trgovine,« opozarja doc. dr. Jaka Lindič z Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani. A prav Amazon z nakupom Whole Foods potrjuje, da fizične trgovine ne bodo izginile in da je digitalni kupec prav tako (in verjetno vedno bolj) pomemben kot kupec v fizični prodajalni.

»Čeprav se fizične trgovine ne morejo kosati z Amazonovim modelom, se tudi obratno Amazon ne more kosati s prednostmi fizične trgovine. A kljub temu se zaradi Amazonovih agresivnih sodobnih prodajnih prijemov številni trgovci upravičeno bojijo za svoj del pogače. Tisti trgovci, ki imajo vizijo in si upajo inovirati ter želijo ne le ohraniti svoje obstoječe stranke, temveč tudi pridobiti nove, se že spoznavajo z najnovejšimi trendi in tehnologijo. To jim bo pomagalo pri zniževanju tveganj in izboljševanju uporabniške izkušnje,« dodaja Lindič. Hkrati pa postajajo mnenjski vodje, kar jim bo prineslo dodatno konkurenčno prednost.



Prihodnost sodobne trgovine je zmes spletnega in fizičnega nakupovanja


Tako e-trgovine kot klasične trgovine pa imajo svoje prednosti, ki se jih morajo trgovci zavedati in temu ustrezno prilagoditi svoje poslovanje. »Večina kupcev še vedno pred nakupom prisega na fizično izkušnjo, kjer izdelek lahko otipajo, si ga ogledajo v živo in ga preizkusijo ter po potrebi poiščejo dodatne informacije pri prodajalcih. To je gotovo velikanska prednost fizičnih trgovin oziroma trgovskih centrov. Zato je glavni cilj slednjih vsekakor ustvarjanje čim bogatejše izkušnje, ki kupce navdihuje, zabava, povezuje in jim omogoči realno izkušnjo z izdelkom,« navaja Jerica Urbančič, vodja marketinga v podjetju MBILLS in dodaja: »Medtem pa spletna trgovina kupcem omogoča hitrejši in bolj personaliziran nakup izdelkov, saj jim olajša dostop do informacij po meri.«

Čeprav sodobni kupci še vedno radi zavijejo v trgovino, pa želijo, da so njihove mobilne naprave del njihovega fizičnega nakupovanja. »Virtualni in fizični svet sodobni potrošniki dojemajo kot enotno neprekinjeno izkušnjo, pri kateri je tehnologija zanje le uporaben pripomoček pri nakupovanju,« meni Jerica Urbančič.

Tako fizična kot spletna trgovina imata vsaka svoje prednosti in slabosti. A obe obliki nakupovanja sledita ključnemu cilju - ustvariti zadovoljnega kupca. Aktualni trendi kažejo, bo to uspelo tistim, ki bodo ponudili izkušnjo, ki bo združevala najboljše iz obeh svetov - tako fizičnega kot virtualnega. Mobilne denarnice, kot je na primer Hal mBills, so tako že danes pomembna dodatna prednost, ki izboljšuje uporabniško nakupno izkušnjo.