Odločitev o cestninjenju pri poštarjih

Za vzdrževanje ABC lahko Dars podpiše s Q-Free Traffic Designom tudi drugo pogodbo, saj so revizorji Kapscha zavrnili.

Objavljeno
11. marec 2016 18.39
A. S.
A. S.

Ljubljana – Odločitev o oddaji javnega naročila za vzpostavitev (elektronskega) cestninjenja v prostem prometnem toku za vozila težja od 3,5 tone javnosti je "v postopku odpremljanja in bo predvidoma poslana danes," so v petek, 11. marca ob treh popoldne sporočili iz Darsa. Na "začasnega zmagovalca" bo tako treba počakati najmanj do ponedeljka, ko bodo poštarji potrkali na naslovih štirih prijavljenih.

Za vzpostavitev elektronskega cestninjenja za tovornjake in avtobuse se potegujejo Telekom Slovenije in Q-Free Traffic Design (ponudba je vredna 99,9 milijonov evrov brez DDV), Iskratel in Sky Toll (110,1 milijon evrov), Cetis, Autostrade in Engineering Informatica (114,6 milijonov evrov) ter ljubljanska in dunajska družba Kapsch Traffic Com (115,0 milijona evrov).

Ker je ponudba Telekoma Slovenije in Q-Free Traffic Designa kar za desetino censko ugodnejša, cena pa prinaša sedem desetin skupne ocene, je ta v tem tretjem poskusu izbire v opazni prednosti pred Iskratelom in slovaškim Sky Tollom, ki edina ponujata satelitsko tehnologijo.

Kljub temu pa ostajajo optimisti tudi v Kapschu, zmagovalcu drugega razpisa, ki pa so ga državni revizorji sredi leta 2013 razveljavili. (Prvi razpis je bil prekinjen še pred oddajo ponudb.) Kapsch doslej na slovenskih avtocestah tako dejansko ni dobil še nobenega posla. Prav danes je državna revizijska komisija objavila, da je zavrnila še naslednji njegov revizijski zahtevek – za Vzdrževanje elektro-strojne opreme cestninskega sistema.

Gre za zastareli in iztrošeni sistem ABC, ki so ga pred uvedbo vinjetnega sistema do leta 2008 uporabljala osebna vozila, potem pa so napravice toliko predelali, da so bile uporabne tudi za tovorni promet. Vendar sistem zaradi zapletov pri oddaji vzdrževalnih del ni bil resno servisiran že od začetka lanskega leta.

Vzdrževalna dela so bila razdeljena v dva sklopa, ločeno za elektro-strojno opremo ter programsko opremo. V postopku oddaje javnega naročila Vzdrževanje elektro-strojne opreme cestninskega sistema (za največ šest mesecev) je Dars izbral Q-Free Traffic Design, Kapsch pa se je tokrat neuspešno pritožil. Dars sedaj vendarle lahko podpiše to pogodbo. V prvi pritožbi za isto naročilo je Kapsch uspel, saj je Dars zaradi nujnosti zagotavljanja nemotenega delovanja elektro-strojne opreme cestninskega sistema izvedel postopek s pogajanji brez predhodne objave.

Državna revizijska komisija je pred tedni zavrnila tudi Kapschev zahtevek za revizijo v postopku oddaje javnega naročila Vzdrževanje in nadgrajevanje programske opreme cestninskega sistema. Ta pogodba pa je bila s Q-Free Traffic Design podpisana konec prejšnjega meseca, 26. februarja.