Avstrijski založnik Styria se vrača v Slovenijo

Avstrijski lastnik portalov www.bolha.com in www.mojedelo.com ter solastnik Dnevnika si podrobno ogleduje medijske trge v regiji, med možnimi tarčami je tudi slovenski portal www.zurnal24.si, smo izvedeli neuradno
Fotografija: FOTO: Roman Šipič/Delo
Odpri galerijo
FOTO: Roman Šipič/Delo

Ljubljana - Styria se vrača v Slovenijo, zanima jih nakup novičarskega spletnega portala www.zurnal24.si, smo izvedeli neuradno. Klaus Schweighofer, direktor Styrie International nam je potrdil le, da jih resno zanima medijski trg v celotni regiji. Odgovorni urednik Žurnala24 Matej Košir pa nam je povedal, da imajo poleg Styrie še snubcev, a konkretnega dogovora še ni bilo.
"Styria se vrača v Slovenijo, to mirno lahko objavite," nam je povedal Klaus Schweighofer, direktor Styrie International. Konkretnih načrtov v Sloveniji nam ni želel komentirati. Sicer Styria v Sloveniji obvladuje dobro četrtino časnika Dnevnik in spletna portala www.mojedelo.com in www.bolha.com .

Zanima jih celotna regija

Styria, ki se je pred štirimi leti umaknila iz brezplačnika Žurnal24, si poleg morebitnih tarč v Sloveniji ogleduje medijski trg v celotni regiji. "Spet smo se osredotočili na trge od Srbije, Bosne in Hercegovine, Črne gore do Hrvaške, kjer smo že zdaj kar dejavni in uspešni," pravi Schweighofer. Družba ima na Hrvaškem v lasti šest spletnih portalov in več tiskanih medijev, med njimi so Večernji list in Poslovni dnevnik ter priljubljeni brezplačnik 24sata.
Kot nam je pojasnil sogovornik, so s podrobno analizo trgov, ki so po njihovi oceni lahko perspektivni še v prihodnje, šele dobro pričeli, kdaj bodo storjeni prvi konkretni koraki, ali bo to letos ali v prihodnjem letu, pa ni želel napovedovati.

Žurnal24 se veseli snubcev, a ne hitijo v poroko

Tudi Matej Košir, odgovorni urednik Žurnala24, nam je potrdil, da so se pogovarjali z avstrijskim založnikom, pred tem tudi z mariborskim Večerom, saj je njihov portal z znanjem in izkušnjami lahko dragocena pridobitev za tiskani medij, ki se želi uspešno uveljaviti med spletnimi mediji. Do konkretnih dogovorov še niso prišli in vodja ekipe 25 zaposlenih, ki na leto ustvari okoli 700 tisoč evrov prihodkov in posluje z minimalnim dobičkom pravi, da se jim v povezovanje niti ne mudi pretirano.
To, da se kot snubec vrača prav Styria, ki je pred štirimi leti zapustila slovenski trg in je velik del Koširjeve ekipe takrat ostal brez službe, v Žurnalu24 nihče ne razume kot kaj slabega. "Mi nimamo nobenih zamer do njih, to podjetje je vendarle sedem let metalo velike denarje v naš trg in za naše plače, umaknili so se, ko res ni več šlo. Hvala bogu, da jih še zanima naš trg," komentira Košir.

Zakaj bi rinili ravno na slovenski trg?

V Sloveniji že leta poslušamo, v kako slabem stanju so mediji, vendar zanimanje racionalnih tujih vlagateljev kaže, da je tu in tam v tej panogi vendarle mogoče ustvariti dobiček. Slovenski trg beleži lepo gospodarsko rast, tudi za letos mu dobro kaže in to se bo po Schweighoferjevi oceni pokazalo tudi na poslovanju medijev.
Styria je med leti 2007 in 2014 bila lastnica tedanjega brezplačnika Žurnal24. Zgolj v letih 2012 in 2013 so ustvarili za 6,7 milijona evrov čiste izgube. V sedmih letih se niso prebili do dobička, pred zadnjo dokapitalizacijo pa je bilančna izguba znašala 40 milijonov evrov. Drugačno izkušnjo pa imajo Avstrijci z naložbo v Dnevniku, kjer so med leti 2011 in 2016, s svojim četrtinskim deležem pobrali za 1,14 milijonov evrov dividend.
Razmere se izboljšujejo in vlagatelji iščejo nove poslovne priložnosti. Zneski za vstop so bistveno nižji kot pred leti, še posebej, ko gre za medije, ki že imajo določen obseg. Za lokalne medije so zdaj razmeroma dobri časi. Vse je sicer na bistveno nižji ravni stroškov kot pred krizo.  Močno so spremenjeni tudi cilji odpiranja novih trgov.

Več iz te teme:

Komentarji: