Avtobusi konkurenčni tudi na dolgih linijah

Mednarodni avtobusni promet se na Avtobusni postaji Ljubljana krepi po desetodstotni stopnji.

Objavljeno
05. julij 2016 16.03
Ljubljanska avtobusna postaja. V Ljubljani 20.4.2016[avtobusna postaja.prevozi]
A. S.
A. S.

Ljubljana - Še pred tremi leti med Ljubljano in Zagrebom ni bilo direktnega avtobusa, danes jih je dvajset - in to večinoma sodobnih klimatiziranih avtobusov z več prostora za noge, z dostopom na splet in pogosto tudi z električno vtičnico. In zelo dostopnimi cenami.

Število potnikov v mednarodnem avtobusnem linijskem prometu se je na ljubljanski avtobusni postaji med letoma 2009 in 2014 na letni ravni povečevalo po sedemodstotni stopnji, lani je bilo potnikov desetino več kot predlani, podobno rast pa pričakujejo tudi letos. Izrazito se je povečalo število individualnih potnikov, parov in manjših skupin. Ljubljanska postaja je s svojim geostrateškim položajem eno pomembnejših avtobusnih stičišč v Evropi, pravi Vojko Anzeljc, vodja komercialno-prometne službe v družbi Avtobusna postaja Ljubljana (APL).

Po nedavnem prihodu FlixBusa in odpravo administrativnih omejitev za bosensko-hercegovske prevoznike, ki lahko Ljubljano kot tranzitno postajo dodajajo šele z letošnjim letom, bo promet verjetno še večji. Koliko potnikov pa v resnici potuje prek Ljubljane, je težje ugotoviti - v APL pač ne vedo, koliko potnikov je v avtobusih, niti tega ne, koliko jih vstopi ali izstopi, saj se vstopnice prodajajo tudi na spletu, pri samih ponudnikih, in ne samo na postaji.

Primerljiv je tako le podatek o povprečno petsto prihodih in odhodih avtobusov na dan. In to je treba vse uskladiti - skupaj z morebitnimi zamudami. To na APL očitno počnejo razmeroma učinkovito. Za potnike so najpomembnejše prave informacije - manj pa skromen standard same postaje - in te na APL dobijo na enem mestu za vse prevoznike, kar je velika prednost pred številnimi drugimi mesti, kjer ima vsak prevoznik svoje prodajne in informacijske kanale. Ob nadaljnji rasti prometa in omejenih prostorskih možnostih bodo tako kot že marsikje morali še natančneje usklajevati vozne rede.

Večja ponudba je prinesla tudi ugodnejše cene. Cene so občasno tudi spremenljive, razlikujejo se tudi med prevozniki.

Z nakupom Megabusa, dela skupine Stagecoach, je postala mreža ponudnika mednarodnih avtobusnih prevozov FlixBus najgostejša v Evropi, saj ponuja sto tisoč dnevnih povezav v dvajsetih evropskih državah. FlixBus, ki so ga kot podjetje start up zagnali trije Nemci leta 2013 ima danes v pisarnah v Berlinu, Münchnu, Parizu, Milanu in Zagrebu tisoč zaposlenih, poleg mednarodnih pa opravljajo pogodbeni partnerji pod njegovo blagovno znamko tudi prevoze na domačih trgih v Nemčiji, Avstriji, Franciji, Italiji in na Nizozemskem, v kratkem pa tudi na Hrvaškem, kjer so v zelene FlixBusove barve že oblečeni avtobusi različnih prevoznikov. Primer: na liniji München - Medulin, preko Ljubljane in vseh mest na zahodni istrski obali vozijo avtobusi podjetja Brioni Pula.

FlixBus partnerja v Sloveniji še nima, izbira pa po konsolidaciji trga avtobusnih prevoznikov ni velika. Največja skupina Arriva Slovenija v lasti nemških železnic DB sama konkurenčno opravlja mednarodne prevoze.

V APL so se lani s ponudbo Vozovnica+ podali še na področje turistične promocije Slovenije. Najprej s Postojnsko jamo, kjer so uredili dodatno postajališče - na začetku za družbo Arriva Slovenija, sedaj tam ustavljajo tudi drugi, tudi FlixBus -, kupec vstopnice v jamo v predprodaji pa ima v primeru velikega obiska prednost. Letos so še bolj prisotni na Bledu in drugod na Gorenjskem. Lansko prodajo Vozovnic+, napolnili so sto velikih avtobusov, so letos, tudi zaradi širitve ponudbe, dosegli že v prvi polovici leta. Manj so prisotni na Štajerskem in Dolenjskem - tudi zato, ker prihajajo turisti v Slovenijo le za dan, včasih tudi za pol dneva. In pa seveda tudi zato, ker je med Ljubljano in Mariborom le pet avtobusov na dan.