Flixbus v Sloveniji z Avrigom

Avtobusi nemškega ponudnika mednarodnih prevozov ustavljajo v Sloveniji od lani.

Objavljeno
20. junij 2017 13.25
A. S.
A. S.

Ljubljana − Avrigo je prvi slovenski avtobusni prevoznik, ki bo nekaj svojih avtobusov za mednarodne povezave pobarval v barve Flixbusa, leta 2013 ustanovljenega izjemno hitro rastočega ponudnika mednarodnih avtobusnih prevozov.

V Sloveniji so prvi Flixbusovi avtobusi začeli ustavljati pred enim letom, pred slabim mesecem so svojo mrežo razširili z linijami proti Italiji, tako da je Slovenija že povezana s sedmimi državami ter več kot petdesetimi destinacijami, medtem ko ponuja Flixbus v Evropi 120.000 dnevnih povezav do tisoč destinacij v 21 državah.

V dvanajstih mesecih je Flixbus v Slovenijo in iz nje prepeljal 200.000 potnikov. Z novo mednarodno avtobusno linijo neposredno iz Ljubljane tako Flixbus še pred začetkom poletne sezone uresničuje načrte po večji dostopnosti Slovenije in njeni večji povezanosti s tujino. V Flixbusu navajajo, da njihov osnovni cilj ni le prevoz potnikov v Slovenijo in iz nje, temveč tudi spodbujanje trajnostnih oblik mobilnosti ter s tem spreminjanje potovalnih navad prebivalcev Slovenije in njenih obiskovalcev.

V začetku junija je Flixbus s prvo linijo med Sarajevom in Dortmundom razširil svojo ponudbo še v Bosno in Hercegovino. Gre za neposredno povezavo brez vmesnih postankov. Do konca leta pa napovedujejo še nove povezave.

Blaguss in Hellö

Sredi maja je Flixbus prevzel mrežo avstrijskega prevoznika Hellö, popolno zlitje v Flixbusovo mrežo je napovedano za letošnji avgust. Hellö, blagovna znamka avtobusnega prevoznika avstrijskih železnic (ÖBB-Fernbus), je prišla na trg šele julija lani, njihovi avtobusi pa vozijo z Dunaja (čez Slovenijo) proti Italiji, v Nemčijo, na Češko, Madžarsko, Slovaško, Hrvaško ter Bosno in Hercegovino. ÖBB-Fernbus je v 90-odstotni lasti potniškega prometa ÖBB in desetodstotni lasti družbe ÖBB-Postbus. Nekdanji državni poštni avtobusi so pod okrilje državnih železnic prišli leta 2003.

Flixbus nima svojih avtobusov, tudi 16 avstrijskih od 28, ki so vozili pod znamo Hellö, je kupil njegov avstrijski partner Blaguss, ki bo prevzel tudi operativno poslovanje. O vrednosti posla s Hellöjem, ki je v letošnjih prvih dveh in pol mesecih prevozil okrog 1,5 milijona kilometrov, pogodbeniki niso poročali. Na avstrijskih spletnih portalih pa že opozarjajo, da so bili avtobusi v državnem prevozniku seveda kupljeni z davkoplačevalskim denarjem.

Voznikom bo Blaguss ponudil delovno mesto, tisti, ki tega ne želijo, pa bodo ostali v družbi ÖBB-Postbus z okrog 4000 zaposlenimi. V voznem parku tega največjega avstrijskega avtobusnega prevoznika je brez hčerinskih podjetij v Avstriji in na Češkem okrog 2100 avtobusov, ki na leto prevozijo 140 milijonov kilometrov, 238 milijonov potnikov, povprečni letni prihodki pa znašajo okrog 350 milijonov evrov.