Ime dneva: Igor Panjan, SmartPa

Z visoko tehnologijo do poslovnih kontaktov v eni uri. Prisotni na trgih nekdanje Jugoslavije, pogledujejo na Poljsko, v Švico in ZDA.

Objavljeno
06. marec 2015 16.36
Novinarska konferenca pred začetkom dogodka Forum 100% start:up. Na sliki Igor Panjan Ljubljana, 04,03,2014.
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana – Podjetje SmartPa se je v začetku ukvarjalo z drugim produktom in je za svoje potrebe razvilo iskalnik poslovnih kontaktov. A ta se je izkazal zanimiv tudi za druga podjetja, zato so moči preusmerili v razvoj produkta, s katerim svojim strankam pomagajo iskati stranke.

SmartPa izhaja iz visokotehnološkega podjetja XLAB in je razvilo inovativni spletni iskalnik vseh poslovnih kontaktov, ki so dosegljivi na spletu, vključno z e-naslovi in telefonskimi številkami oseb, ki jih iščemo. Gre za »big data« aplikacijo, ki nadomešča in avtomatizira zamudno ročno brskanje in iskanje poslovnih kontaktov prek spletnih iskalnikov, kot so LinkedIn, Google, Yahoo, Xing in drugi.

Spletni pajki in umetna inteligenca

Ključna razlika v primerjavi s konkurenco je, da podjetjem bistveno hitreje prinesejo rezultate oziroma od nekaj 10 pa do več tisoč kontaktov potencialnih strank, tako lahko podjetja v enem dnevu obdelajo več strank. »Namesto v parih dneh, kontakte strank zagotovimo v eni uri, kar je naša ključna kompetenčna prednost,« pravi direktor podjetja Igor Panjan in dodaja, da tovrstne probleme kot inženirsko podjetje rešujejo z visoko tehnologijo. V svoj produkt so namreč vključili kompleksne algoritme oziroma spletne pajke ter sodobne tehnologije na področju »machine learning« in umetne inteligence.

Med svoje končne uporabnike uvrščajo predvsem manjša podjetja, ki običajno nimajo močnih marketinških ali prodajnih oddelkov, in jim omogočijo, da svoje potencialne kupce, ki niso dostopni v javnih bazah podatkov, hitro in poceni iščejo v več kot 100 državah po svetu. Imajo že več kot 30 uporabnikov, število zadovoljnih domačih in tujih uporabnikov pa se hitro povečuje. Med slovenskimi uporabniki pri SmartPaju izpostavljajo podjetja, kot so ISL On-Line, Špica International, Beenius, Xlab in ID Shop.

Osvajanje trgov in nove storitve

Povezali so se s podjetjem Bisnode, ki je iskalnik uvrstila v svoj prodajni program. Tako so vstopili na trge nekdanje Jugoslavije: Slovenijo, Hrvaško, Srbijo ter Bosno in Hercegovino. O sodelovanju z večjimi, že uveljavljenimi podjetji pa Panjan pravi: »Kot mlado, visoko tehnološko podjetje lahko velikemu, uveljavljenemu podjetju prinesemo tehnološko kompetenco, ki je mogoče trenutno nima tako razvite. Mlajše generacije so zrasle s tehnologijo in jo obvladujejo bistveno bolje kot velike korporacije. Hitreje se prilagajamo trgu, spremembam na področju tehnologije. Na drugi strani pa imamo problem pri prodaji, ker smo mlada inženirska podjetja, ki smo preveč introvertirana, z inženirsko kulturo. Medtem ko trg zahteva mehke pristope.«

Raziskujejo možnosti za vstop na poljski trg in imajo poslovnega partnerja v Švici. Njihov cilj je tudi trg ZDA, ki ima bolj liberalno zakonodajo o varovanju osebnih podatkov kot Evropa. Podjetje načrtuje tudi razvoj novih storitev na področju Customer Data Enrichment, pri čemer jim bo v pomoč dogovor o sodelovanju pri prodaji programske opreme IBM SPSS Modeler s podjetjem IBM.

Podjetje je prejemnik 50.000 evrov konvertibilnega posojila v okviru razpisa SK50, ki ga izvaja Slovenski podjetniški sklad.