Izraelski Outbrain prevzel Zemanto

Izraelski Outbrain je kupil slovensko zagonsko podjetje Zemanta.

Objavljeno
25. julij 2017 19.40
Ori Lahav, šef izraelsko-ameriške firme Outbrain, ki je kupilo podjetje startup Zemanta. Ljubljana, 25. julij 2017 [Ori Lahav,Outbrain,Zemanta,Ljubljana,portreti]
Novica Mihajlović
Novica Mihajlović
Ljubljana – Outbrain, ki svoje tehnološke rešitve za iskanje spletnih vsebin ponuja večini znanih spletnih medijev, je prevzel ljubljansko Zemanto. V Sloveniji bo prvi razvojni center Outbraina zunaj Izraela, Zemanta pa bo dobila dostop do strank na globalnem trgu.

Da so slovenska zagonska podjetja postala pravi magnet za tuje vlagatelje, je na začetku leta nakazal že prevzem družbe Outfit7, ki je kitajske vlagatelje stal vrtoglavo milijardo dolarjev. Če je kdo pomislil, da slovenskemu zagonskemu podjetju na svetovnem trgu lahko uspe le z razvojem mobilnih aplikacij za zabavo, kakršna je bila Govoreči maček, bo po prevzemu Zemante lahko spremenil mnenje.

Ljubljansko zagonsko podjetje Zemanta, ki je razvilo tehnološko rešitev za digitalno oglaševanje, tako imenovano domorodno oglaševanje, je navdušil izraelsko družbo Outbrain, ki svojim naročnikom – med njimi so številni svetovno znani spletni mediji – prodaja tehnološko rešitev, s katero uporabnikom spleta pomagajo odkrivati vsebine, ki bi jih utegnile zanimati. Outbrainovi algoritmi vsak mesec pripravijo dvesto milijard priporočil, ki na mesec dosežejo 557 milijonov uporabnikov spleta po vsem svetu. Zemanta, ki prav v teh dneh praznuje deset let, bo z novim lastnikom dobila dostop do večjega trga, v Sloveniji pa bo ostal razvojni center izraelskega Outbraina.

Zemanta ima deset let in novega lastnika

Outbrain, ki s svojo tehnološko rešitvijo uporabnikom pomaga iskati zanje zanimive vsebine na spletu, je postal lastnik slovenske družbe Zemanta. Cene posla ne razkrivajo, v Zemanti pa ocenjujejo, da bo ta prodaja jasno znamenje tujim vlagateljem, kako obetavna so slovenska zagonska podjetja.

Izraelska tehnološka družba s sedežem v New Yorku je prevzela slovensko zagonsko podjetje Zemanta, so sočasno sporočili iz New Yorka, Tel Aviva in Ljubljane. Outbrain, ki razvija in trži tehnološko rešitev in uporabnikom spleta pomaga odkrivati zanje zanimive vsebine, je projekt prevzema v Sloveniji imenoval Melania.

Med strankami Outbraina so vodilni svetovni mediji, kar 80 odstotkov vseh vodilnih medijskih družb uporablja njihovo rešitev. Z več kot dvesto milijardami priporočenih vsebin, ki jih pripravijo njihovi algoritmi, Outbrain na mesec doseže 557 milijonov uporabnikov spleta.

Poroka na deseti rojstni dan

Outbrain s 600 zaposlenimi deluje v več deset državah in ustvari 600 milijonov evrov prihodkov na leto. Za prevzem slovenske zagonske družbe Zemanta, ki prav v teh dneh praznuje deseti rojstni dan, so se v Outbrainu odločili zaradi njihove platforme za digitalno oglaševanje.

Kot sta nam povedala Ori Lahav, soustanovitelj in generalni direktor Outbraina, ter soustanovitelj Zemante Boštjan Špetič, bo Zemantina platforma tudi po prevzemu obstajala kot samostojen izdelek, Outbrain pa bo v Sloveniji imel svoj prvi razvojni center zunaj Izraela.

Od leve: Boštjan Špetič, Ori Lahav in Andraž Tori. Foto: Leon Vidic/Delo

»Obe podjetji sta približno enako dolgo na trgu, poznamo se od začetka, ves čas opazujemo, kaj kdo počne, in kar je najpomembnejše za ta posel: kulturi v obeh podjetjih sta si zelo podobni, zato se to zdi za obe povsem naraven korak,« nam je povedal Ori Lahav, izkušeni podjetnik, soustanovitelj in generalni direktor Outbraina.

Vrednost posla je skrivnost

Tako Lahav kot Špetič vrednosti posla ne želita razkriti, saj sta obe podjetji zasebni. Špetič nam je namignil le, da prodaja Zemante lastnikom ni prinesla niti približno toliko kot zakoncema Login letošnja prodaja družbe Outfit7 za rekordni znesek, milijardo dolarjev.

Špetič poudarja, da je zanj in druga slovenska zagonska podjetja pomembno zlasti to, da bo novi lastnik v Sloveniji obdržal razvojni center, prvi zunaj Izraela, kar je po njegovem mnenju dokaz tehničnih sposobnosti naših strokovnjakov. Mednarodnim vlagateljem pa ta posel pošilja jasen signal, da je slovenska start-up scena zelo živahna in polna različnih vrhunskih talentov.

Zemanta, ki je lani ustvarila dober milijon evrov prihodkov in 26.000 evrov dobička, zaposluje več kot 20 ljudi. Družba je pred leti začela s svojim prvim produktom, pametnim pomočnikom za blogerje, ki so šele letos zares vzcveteli, na mednarodnem trgu pa so se uveljavili po rojstvu domorodnega oglaševanja (native advertising), ki bo po pričakovanjih Zemante in Outbraina v prihodnjih nekaj letih prevzel prevladujočo vlogo na področju spletnega oglaševanja.

Z rešitvijo za digitalno oglaševanje, ki jo je Zemanta zasnovala pred tremi leti, so vzbudili pozornost novega lastnika, ki jim bo omogočil, da s to tehnologijo prodrejo na globalni trg.